Farmor med munnsår kysser babyen

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
For noen dagen siden var farmor på besøk og passet litt på lillebror. Jeg merket litt sein at hun hadde et munnsår på leppa og er sikker at hun har kysset ham :( Hun hadde ikke tenkt på det i det hele tatt og ble lei seg da jeg fortalte henne at det kan være farlig for en baby. Hva synes dere? Er det virkelig veldig farlig å kysse en baby når en har munnsår. Hun sa at hadde hatt det i flere dager og var sikkert ikke noe smittsomt, men likevel er jeg bekymret :(
 
Har ei kyssande svigermor, som har lært storesøster til å kysse ho på munnen. Veit ikkje om ho er disponert for munnsår men liker det lite uansett... Men når man har munnsår så kysser man ikkje babyer, enkelt og greit.
 
Tenker at det ikke er så mye du får gjort med det nå uansett. Best for både deg og farmoren å ikke gå og tenke på det. Gjort er gjort. Hun gjør det nok ikke igjen :) mest sannsynlig gikk det helt fint. Tror at så lenge munnsåret ikke er "åpent" så er det ikke noe fare, og om det er åpent så er det fortsatt veldig liten sannsynlighet for at noe skjedde :)
 
Har ei kyssande svigermor, som har lært storesøster til å kysse ho på munnen. Veit ikkje om ho er disponert for munnsår men liker det lite uansett... Men når man har munnsår så kysser man ikkje babyer, enkelt og greit.
Ja, ikke sant? :( får håpe at det går bra denne gangen. Har sagt i fra til henne. Men litt sent denne gangen.
 
Tenker at det ikke er så mye du får gjort med det nå uansett. Best for både deg og farmoren å ikke gå og tenke på det. Gjort er gjort. Hun gjør det nok ikke igjen :) mest sannsynlig gikk det helt fint. Tror at så lenge munnsåret ikke er "åpent" så er det ikke noe fare, og om det er åpent så er det fortsatt veldig liten sannsynlighet for at noe skjedde :)
Ja, du har sukkert rett, føler jeg blit for hysterisk for sånne ting, må prøve å ta det med ro.
 
Ja, du har sukkert rett, føler jeg blit for hysterisk for sånne ting, må prøve å ta det med ro.
Jeg har full forståelse for det. Tror nok jeg hadde blitt bekymret jeg og. Veldig lett for meg å sitte utenfor og komme med råd. Ikke like lett å se logisk på det når man er i situasjonen :)
 
Leste nettopp at det er slett ikke så farlig med vanlig munnsår, men blir likevel veldig oppgitt på folk som kysser babyen på ansiktet, munnen... Hadde på besøk et par (for to måneder siden) og jeg kjenner mannen, men kona (som er utenlandsk) kjente jeg ikke. Hun fikk holde lille S. og før jeg kunne reagere, kysset ham på begge kinnene Jeg ble så forbanna! Men klarte ikke å si noe til henne, hun er gravid og ville ikke såre henne, men hva slags folk er det som kysser ukjente barn?? Klarer ikke å forstå det, jeg...
 
Vil ikke si det er helt uskyldig for herpes simplex viruset kan være veldig farlig for babyer! (som er oftest grunnen til munnsår)

http://www.tv2.no/a/7435682/

Så ville absolutt passet på at det ikke skjer igjen! Men er sjeldent det er så alvorlig heldigvis da så mest sannsynligvis går det kjempe bra men ville vist henne en artikkel om hvor farlig det kan være så det ikke skjer igjen
 
Husker å ha lest denne, skummelt! Uf, håper det går bra...
 
Husker å ha lest denne, skummelt! Uf, håper det går bra...
Mest sannsynligvis går det heldigvis bra, vil bare si at man skal være så forsiktig som man kan, litt som det å være med forkjøla mennesker, man vet aldri om de kan smitte lille med rs eller ikke, men for mange går det jo også bra [emoji4]
 
Back
Topp