Farlig å ligge på magen :(

A

AnetteJasmine

Guest
Er 5 måneder på vei og har ligget på magen helt fram til og hadde tenkt æ fortsette med til jeg selv finner det ubehagelig... Men han sier og venninna mi sier at det er farlig å ligge på magen, og at jeg klemmer babyen. Hadde jeg visst dette ville jeg ikke ha ligget så lenge på magen!
Noen som vet hva som er riktig ? :O
 
Babyen er ganske godt beskyttet så det har sikkert godt bra:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Min lege fortalte at man kan ligge på magen så lenge man er komfortabel med det. Jeg sluttet i rundt uke 16 da jeg syntes det ble ubehagelig:)

Om det stemmer eller ikke tørr ikke jeg si for sikkert:)

taster fra den lille hvite^^,
 
Med nr 1 sov jeg på magen til langt ut i 7 mnd.. ksnskje jeg var 8 mnd før jeg sluttet.. å den ungen har det iallefall topp..
 
Er 5 måneder på vei og har ligget på magen helt fram til og hadde tenkt æ fortsette med til jeg selv finner det ubehagelig... Men han sier og venninna mi sier at det er farlig å ligge på magen, og at jeg klemmer babyen. Hadde jeg visst dette ville jeg ikke ha ligget så lenge på magen!
Noen som vet hva som er riktig ? :O
Jeg fikk beskjed om at så lenge det ikke er ubehagelig for deg så er det ikke ubehagelig for babyen. Men selvfølgelig best å ligge på siden og ryggen ;) hadde selv problemer med å bare ligge på rygg og siden da jeg er vant med å
Ligge på magen. Men klarte å finne gode stillinger med en dyne mellom bena :) har funnet en gravid pute jeg skal kjøpe denne gang, den måååå da bare være helt fantastisk <3 se da damer:ImageUploadedByBV Forum1386715780.841843.jpg


<3 Himmelskatten 19.09.13 <3
<3 Hjerteplaster juli/august 14 <3
 
Verre å sove på rygg da hovedåra kan komme i klem i og med at den ligger bak livmora ;-)

Men som jm sier til meg; du kjenner selv når det blir ubehagelig, og det går utover mor før barnet ;-)

Heller risikere å få min åre i klem enn at babyen min skal moses ihjel fordi jeg ikke klarte å slutte å sove på magen tidsnok.

Dere hadde aldri akseptert å få 50 kg i klem på magen i frykt for babyen, men deres egen vekt er greit?
 
Er 5 måneder på vei og har ligget på magen helt fram til og hadde tenkt æ fortsette med til jeg selv finner det ubehagelig... Men han sier og venninna mi sier at det er farlig å ligge på magen, og at jeg klemmer babyen. Hadde jeg visst dette ville jeg ikke ha ligget så lenge på magen!
Noen som vet hva som er riktig ? :O
Det er bare tull. Det er farlig å ligge helt rett på ryggen, men å ligge på magen er ikke farlig så lenge du ikke har vondt. Baby sier gjerne i fra om hun ikke liker stillingene du sover i. Jeg er andregangs og sover fremdeles på magen og jeg har termin om 10 uker! Helt urfarlig. Er du i tvil ville jeg ha spurt jordmor. Hun kan bekrefte dette.
 
Heller risikere å få min åre i klem enn at babyen min skal moses ihjel fordi jeg ikke klarte å slutte å sove på magen tidsnok.

Dere hadde aldri akseptert å få 50 kg i klem på magen i frykt for babyen, men deres egen vekt er greit?

Det står på http://www.helsenett.no/index.php?o...e-myter-om-svangerskapet&catid=195:graviditet at det er farlig å sove på ryggen.. Magen er bare ubehagelig for mor i lengden, mens å sove på ryggen faktisk kan være farlig for babyen og moren..

Utdrag fra teksten:


Det er farlig å sove på ryggen

- Fra svangerskapsuke 20 bør gravide ikke ligge på ryggen når de trener, hviler eller sover. Dette skyldes det såkalte vena-cava-syndromet som oppstår når livmoren klemmer på venen som fører blod tilbake til hjertet fra bena og kan føre til lavt blodtrykk og svimmelhet. Den gravide vil imidlertid som regel føle ubehaget lenge før babyen merker noe til det, og ved å skifte stilling forsvinner symptomet raskt.
 
Er i uke 25 og har store bekkensmerter så jeg greier ikke sove på sidene så hær veksler jeg på mage og rygg :) elsker å ligge på morgen og jordmora sa at så lenge jeg ikke fikk noe ubehag av det kunne jeg bare fortsette :)
 
Jeg fikk beskjed om at så lenge det ikke er ubehagelig for deg så er det ikke ubehagelig for babyen. Men selvfølgelig best å ligge på siden og ryggen ;) hadde selv problemer med å bare ligge på rygg og siden da jeg er vant med å
Ligge på magen. Men klarte å finne gode stillinger med en dyne mellom bena :) har funnet en gravid pute jeg skal kjøpe denne gang, den måååå da bare være helt fantastisk <3 se da damer:Vis vedlegget 43184


<3 Himmelskatten 19.09.13 <3
<3 Hjerteplaster juli/august 14 <3

Denne har jeg, og jeg sover myye bedre nå enn før jeg fikk tak i den. Det eneste minuset med den er at jeg blir litt varm og klam, føler liksom ikke at jeg får nok luft rundt kroppen.
 
Denne har jeg, og jeg sover myye bedre nå enn før jeg fikk tak i den. Det eneste minuset med den er at jeg blir litt varm og klam, føler liksom ikke at jeg får nok luft rundt kroppen.
Det kan jeg tenke meg :) jeg skal definitivt investere i denne :) forrige svangerskap hadde jeg så vondt at jeg klarte ikke snu meg i senga eller reise meg fra sofan en gang :O noe som resulterte i veldig lite søvn :p så denne skal jeg ha :) kjenner allerede at bekkenet/ryggen er litt vondt til tider, og er 7+0 idag :D kjenner livmora har trukket seg skikkelig opp nå :) :)
 
Jeg sover på magen hver natt. Er 16+3 i dag. Kommer til å ligge på magen fram til det ikke er behagelig mer. Er ikke farlig!!
 
[quoteer Førstegangsmammaen, post: 16833504, member: 84699"]Heller risikere å få min åre i klem enn at babyen min skal moses ihjel fordi jeg ikke klarte å slutte å sove på magen tidsnok.

Dere hadde aldri akseptert å få 50 kg i klem på magen i frykt for babyen, men deres egen vekt er greit?[/quote]
Saken e at babyen blir ikkje most, det er blitt gjort undersøkelse på dette. :) Men sjølvsagt må man kjenne etter og når man nærne seg fullgått så er det kanskje ikkje nødvendig:) Hehe fikk er bilde av lynfødsel :)
 
Back
Topp