Farlig å ha sex?

L

Litturolig

Guest
Ser at det generelt skrives at det normalt ikke skal være farlig - og at fosteret ligger trygt lenger opp.

Men nå har det seg sånn at barnefaren er litt stor - mye mer enn gjennomsnittet.
Det betyr at han bunner ganske ofte - støter på livmormunnen. (som var vondt i starten, men er på en måte blitt vant til det). Og dette er når han IKKE bruker alt.

Så blir vi jo ganske ofte litt revet med. Og det kan ende opp med et støt som er vondt for meg, der alt kommer inn.

Derfor lurer jeg egentlig på om vi burde ta det rolig i en periode nå, for å ikke skade fosteret?
 
Dette er nok helt ufarlig for fosteret :) De ligger så godt beskyttet i magen. Jeg ser ikke for meg at dere skal trenge å bekymre dere for dette, med mindre det er et svangerskap med komplikasjoner.
 
Dere kan også prøve forskjellige stillinger der han ikke kommer så langt inn.
Er ikke farlig å ha samleie, men ikke gjør det hvis det gjør vondt.
 
Takk for svar. Jeg er bare urolig for om det kan skade at han støter mot livmorhalsen, at dette kan ha noen innvirkning/svekke ett eller annet.

Det finnes ingen stillinger der han ikke kommer for langt inn. Han må rett og slett styre dette selv uansett.
Den er virkelig stor den saken, har ikke vært borti lignende tidligere.
 
Takk for svar. Jeg er bare urolig for om det kan skade at han støter mot livmorhalsen, at dette kan ha noen innvirkning/svekke ett eller annet.

Det finnes ingen stillinger der han ikke kommer for langt inn. Han må rett og slett styre dette selv uansett.
Den er virkelig stor den saken, har ikke vært borti lignende tidligere.

Det er ikke noe problem, du får vondt lenge før babyen tar skade av det.
Men det er ikke noe lurt for din del at du får vondt, uavhengig av om du er gravid eller ikke, for det kan føre med seg andre problemer. (Som vaginisme og vestibulitt.)
Så prøv å være flinke på å moderere dere litt. :)

De fleste menn med gjennomsnittlig penis kan støte mot livmorhalsen, og hvis den i tillegg sitter litt lavt (livmorhalsen altså :p), er det fort gjort å treffe den.
Derfor trenger dere ikke være bekymret. :)
 
Takk for svar. Jeg er bare urolig for om det kan skade at han støter mot livmorhalsen, at dette kan ha noen innvirkning/svekke ett eller annet.

Det finnes ingen stillinger der han ikke kommer for langt inn. Han må rett og slett styre dette selv uansett.
Den er virkelig stor den saken, har ikke vært borti lignende tidligere.

Du har sikkert alt prøvd, men jeg spør likevel: har du prøvd å ligge i skje? Altså med han bak deg, når dere ligger på siden. Da begrenses det veldig hvor langt inn han kommer. Dette er en posisjonen jeg har erfart hvor det aldri gjør vondt, uansett hvor revet med man blir. Har også dette "problemet". Ellers må vi ta det sakte og rolig, og misjonærstilling er fullstendig utelukket. En annen stilling er om dere står, og han er bak deg. Ikke doggy-style, men at dere står rett opp og ned. Da er det også begrenset hvor langt inn han kommer. Men denne stillingen kan kreve litt øvelse.

Tror uansett ikke at du skal trenger å bekymre deg for fosteret, det ligger veldig beskyttet.
 
Back
Topp