Familiebil med plass til 3 barneseter...

Soffi23

Elsker forumet
Hei! Lurer på hvilken bil dere med 3 små har? Vi har nå en nissan leaf, 2017 mod. Elsker den bilen. Har to beltemonterte bilstoler. BeSafe og et Britax Römer. Men vi utvider mest sannsynlig flokken innen 1 år, og trenger tips til bil.
Helst elektrisk. Må ha plass til 3 barneseter i baksetet. God bagasjeplass.


Tips? Eldste blir 5 år i januar neste år, så han går nok over til fremovervendt sete da.
 
Tror jeg ville valgt en 7 seter. De har 3 separate bakseter og relativt god bagasjeplass.
 
Har hørt at Ford S-max og Peugeot 5008 har plass. Sistnevnte finnes som elbil. Vi går med samme tanker, og jeg tviler på at en 7-seter får plass i garasjen, så jeg følger denne tråden.
 
Vi kjører Ford galaxy og er veldig fornøyd. 3 separate seter med isofix, som kan justeres fram og tilbake individuelt. Og kjempe bagasjerom når du bare bruker 5 seter. Med 7 seter gikk fremdeles en barnevogn bak siste seterad
 
Takk for innspill! Vi må virkelig gjøre research på dette. Har hørt så utrolig mange sliter med problemer med SMax. Men synes personlig peugeot 5008 er lekker!! Vi er i husbygge(oppussings)fase, så vi kommer nok ikke til å legge en halv mill i bil liksom.. har en vi skal kvitte oss med, som jeg ser vi kan få 220.000 for på finn…

Hmmmm
 
Vi har ford s-Max og er fornøyde med den, men det er jo ikke en elbil da.
Skoda enyaq har også god plass, men ikke tre separate seter.
 
Med rett kombinasjon av seter så går 3 på rad stortsett i alle biler. Vi har Volkswagen Passat. Hadde 3 bakover i den, og har nå 2 bakover og en fremover. Men veldig deilig med den plassen vi har i Ford s-max også, da er det samme hvilke seter vi bruker, for det er separate seter,men føler jeg kjører buss når jeg kjører så stor bil :hilarious:
 
Jeg så faktisk på en bilstol gruppe her om dagen at noen fikk plass til 3 stk besafe stretch i baksetet på en skoda enyaq! Jeg elsker den bilen, men jeg tror vi vil prioritere å gå for en 7seter, for det er så ofte man trenger å ha med en ekstra, om det så bare er bestemor på tur. Selv om jeg gjerne skulle hatt skodaen igjen så tror jeg vi går for en minivan eller noe så det blir nok ikke elektrisk for oss. Vi har også en 2017 leaf så det blir jo en bil vi beholder så får vi ha to seter bak og et i forsete så må vi ha en større til den vi kjører tur med.
 
Vi gikk for elektrisk ved barn nr 2, gikk da for en Polestar 2. Den hadde overraskende nok plass til to babyseter bak, men følte meg ikke helt trygg på veien med den i mørkekjøring fordi følte at bilbelysningen ikke var nok. Er det mye skog osv blir fort lysbildet fordelt ujevnt. Vet ikke om det er sånn med andre biler, men vi kjøpte til slutt et ekstralys som snudde dette helt. Nå tør jeg å kjøre den selv og :cat: De som er interessert i ledbar kan finne ut mer her. Husk å velg en lovlig en, så du ikke blender alle andre..
 
Vi gikk for elektrisk ved barn nr 2, gikk da for en Polestar 2. Den hadde overraskende nok plass til to babyseter bak, men følte meg ikke helt trygg på veien med den i mørkekjøring fordi følte at bilbelysningen ikke var nok. Er det mye skog osv blir fort lysbildet fordelt ujevnt. Vet ikke om det er sånn med andre biler, men vi kjøpte til slutt et ekstralys som snudde dette helt. Nå tør jeg å kjøre den selv og :cat: De som er interessert i ledbar kan finne ut mer her. Husk å velg en lovlig en, så du ikke blender alle andre..
Hvilken sete har dere?
 
Vi har også en s max og lite problemer med den, men elektrisk er den ikke og utvalget av biler som har plass til tre unger og er elektrisk er meget begrenset. I alle fall når du ikke vil ut med en halv mill som du sier. Og det forstår jeg godt.

Vi lurer veldig på hva vi skal gjøre når denne 11 år gamle bilen etterhvert skal erstattes. Vi har nylig kjøpt en id 3 som bil nr 2, og vil gjerne ha hovedbilen også elektrisk neste runde. Vi har bare en unge i beltestol da, de andre to er eldre. Problemet da er at en 15 år gammel gutt begynner å ta mer plass enn en bilstol etterhvert.... og å sitte ved siden av en bilstol er ikke alltid så behagelig.

Og irriterende nok har de ikke puttet denne 3 separate bakseter - raden i spesielt mange elbiler. Ikke engang id buzz!!! Også den har en kjipere plass for ungen i midten. (utrolig mange biler har en 40-20-40 deling av baksetet sånn at den plassen i midten er halvparten så stor som de andre og egentlig best egnet til å brette ned som midtkonsoll med koppholder for de to ungene....)

Men så lenge det er bilstoler du skal ha plass til så går det i en del elbiler også, med rett kombinasjon av stoler. Så ta med stolene når dere prøver bil.

Jeg elsker plassen og fleksibiliteten i s max. Og beholder den så lenge den holder , antar jeg. Men den neste blir elektrisk. Spm er om denne holder i 4 år til, da flytter sikkert eldste hjemmefra. Eller om vi må ha tre unger baki eneste bil også, om den da i alle fall holder til yngste er 135 (helst 150). Hun er 122 nå så det er en stund til. I id3 sitter hun på pute, for beltestolen tar for stor plass for søsken. Men vi kjører ikke alle 5 i den på langtur uansett. På langtur er det smax enda
 
Vi har vel den mest perfekte elektriske familiebilen Mercedes Benz EQV 300 8-seter. Dessverre må man ut med 500-600K for en brukt variant.. Når det skal være sagt så er den verdt hver eneste krone når det kommer til plass og komfort!
 
Back
Topp