førstegangsfødende=sen modning?

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Hvordan fungerer dette med modning egentlig? er det slik at alle førstegangsfødende ikke blir modne før fødsel, eller kan man være moden en god stund før? :) jeg aner ikke om jeg er moden eller ikke :meh:
 
Er nok ingen fasit tenker jeg. Jeg var 3 cm og moden da jeg ble satt igang med første. Aner ikke hvor lenge det hadde vært slik. Samme med nr 2.

Nr tre var jeg mindre moden og kun 1 cm åpning ca 8 timer før fødsel, som gikk av seg selv.
 
Jeg var på vanlig sv.kontroll m nr 1 14 dager før termin.. tryglet om en sjekk der nede siden mannen i utgangspunktet skulle på jobbreise.. Hadde 4cm og tøyelig myk helt avflatet mormunn, sprengt vannnblære..så jordmor utbrøt veldig overrasket at jeg faktisk var i fødsel og kom til å føde iløpet av døgnet.. Så jeg må nok ha vært ganske moden en stund ja... [emoji28][emoji6]
 
Jeg var på vanlig sv.kontroll m nr 1 14 dager før termin.. tryglet om en sjekk der nede siden mannen i utgangspunktet skulle på jobbreise.. Hadde 4cm og tøyelig myk helt avflatet mormunn, sprengt vannnblære..så jordmor utbrøt veldig overrasket at jeg faktisk var i fødsel og kom til å føde iløpet av døgnet.. Så jeg må nok ha vært ganske moden en stund ja... [emoji28][emoji6]
Jøsses! Hehe :-D tror ikke jeg er moden, var hos jordmor i går og hodet hadde ikke festet seg en gang. 3 dager til termin, Hehehe!
 
Jøsses! Hehe :-D tror ikke jeg er moden, var hos jordmor i går og hodet hadde ikke festet seg en gang. 3 dager til termin, Hehehe!
Med første så festet ikke hodet seg, men var allikevel 3 cm og moden her når de satt igang fødsel.
 
Med første så festet ikke hodet seg, men var allikevel 3 cm og moden her når de satt igang fødsel.
Ja, jordmor virket heller ikke særlig bekymret over at det ikke er festet :)
 
På overtidskontroll 3-4 dager over termin hadde jeg 3 cm og var nesten moden! :)
 
Back
Topp