Førstegangs :)

BlivendeMorINord

Flørter med forumet
Marsboerne2017
Har lest litt andre sine dagbøker og en del av trådene her inne. Kjekt å kunne dele både erfaringer og kunne spørre om ting. Dette er min første graviditet og hadde egentlig ikke så mye peiling på hva det innebar å gå gravid først. Tror ikke det helt sank inn til å begynne med.

Har Pcos, poly cystisk ovarie syndrom. Dermed var jeg forberedt på å ikke kunne bli gravid. Men så skjedde dette vidunderlige da heldigvis <3

Har egentlig vært en problemfri graviditet, helt frem til uke 31. Da viste det seg at det var lite fostervann. (Afi på ca 4)
Ble bedt om å komme tilbake etter to uker for kontroll. Gjorde så, fortsatt lite fostervann.. Ble dermed sendt til Unn i Tromsø for utvidet undersøkelse. Ble der i to dager. Baaare rot... Kom til avdeling og tok ctg og vitaler ble målt (temp, bt, puls, urinstix) og alt var fint. Ble tatt ul, som også var fin. De fant mer fostervann (afi på 6 ca).

Kom opp på tirsdags kveld, onsdag ble det ikke gjort noe og torsdag skylle jeg inn til ny ctg og ul. Begge var fine, men afi ble målt til ca 4 igjen. Barnet hadde det fint, god flow og alt. Så ble sendt hjem...

Rotet var at da vi kom hadde det ikke blitt booket et rom til oss så vi hadde ikke noe sted å overnatte... Sykehuset kunne gi meg et pasientrom, men barnefaren hadde de ikke plass til... Jeg ble knust.. Er avhengig av han.. Etter mye frem og tilbake fikk vi beskjed om at han kunne sove i en stol om han ville..

Da klokken var 23:30 fikk vi beskjed om at pasienthotellet hadde funnet et ledig rom til oss om vi ville ha det, og det takket vi ja til såklart. Det viste seg da at hotellet hadde leid ut rom som de ikke hadde lov til, siden sykehuset "eide" deler av det eller noe.. Skulle tro at et pasienthotell var forbeholdt pasienter og ikke turister...
 
Skal vel til ny kontroll løpet av uken som kommer for å se om det er endring i fostervannet. Kjenner heldigvis at det er liv i magen, men kjenner fort på uroen når det blir stille.. Er det fler som har det på samme viset?
 
Ja da blir det time på sykehuset for kontroll av fostervann og flow den 2.feb og ny tilvekst den 7.feb :) Mulig det blir en tur i dag da jeg kjenner lite liv... Føler jeg kjenner mindre og mindre... Og jo mindre man kjenner jo mer redd blir man, samtidig vil man ikke springe ned avdelingen på sykehuset,, men nå skal man nå ta en dag av gangen. :) Har sagt til meg selv at jeg må gi det litt tid, kjenner jeg ingen bevegelser løpet av ett par timer så skal jeg ringe føden..
 
Ja da blir det time på sykehuset for kontroll av fostervann og flow den 2.feb og ny tilvekst den 7.feb :) Mulig det blir en tur i dag da jeg kjenner lite liv... Føler jeg kjenner mindre og mindre... Og jo mindre man kjenner jo mer redd blir man, samtidig vil man ikke springe ned avdelingen på sykehuset,, men nå skal man nå ta en dag av gangen. :) Har sagt til meg selv at jeg må gi det litt tid, kjenner jeg ingen bevegelser løpet av ett par timer så skal jeg ringe føden..
Synes du fint kan springe ned avd ;) Det finnes aldri en grunn til å ikke ta kontakt om du er det minste usikker :)
 
Hehe, nei det er vel ikke det [emoji4] snakket med de på tlf å ble eni om å kjenne etter, dersom det var stille eller mindre skulle jeg komme [emoji4] heldigvis tok aktiviteten seg opp litt [emoji4]
 
Da er dagen kommet, vi skal å sjekke hvordan det står til med fostervannet :) har time ca 1330. Vært mye våken i natt, måtte opp å tisse annen hver time ca.. :eek: Menssmerter og ont i korsryggen har heller ikkje gjort det bedre.. :p Ingen kynnere heldigvis :) Tenkte med meg selv at nå starter det, fikk litt vondt i hodet også, men så gikk det over så satser på at alt er vel :) Får jo uansett sett det i dag :)

Dersom det viser seg at det er lite fostervann fortsatt så blir det vurdert om vi skal opp til Tromsø igjenn... Snakket i går med en jm i Tromsø som var veldig grei å snakke med, så dersom vi skal opp dit igjen skulle jeg sende henne melding på privaten. Da tenker jeg at hun har veldig lyst til å ta vare på pasientene sine altså. :) Og ønsker å følge de tett opp og få meg til å føle meg trygg :) Er mye man engster seg for når det er første barnet man venter.
 
Hvordan går det fremover da, må du fortsatt føde i Tromsø?
 
Ja det ser slik ut :p Men de har sakt at dersom vannet går før vi reiser dit så får jeg føde i Harstad, så håper så klart på det, så kan de heller sende barnelegen fra Tromsø til Harstad. Det kommer jo en barnelege uansett to dager i uken til avd :p
 
Kan jeg spørre hvorfor du må til tromsø om du er passert 35 uker? :) har selv vært litt i limbo om jeg måtte til tromsø pga kort cervix og premature rier, men har heldigvis roet seg. Fikk beskjed at når jeg var over 35 uker, fikk jeg føde i Harstad uansett :)
 
Men så har de sagt at dersom vannet går før termin og før vi reiser til tromsø så kan jeg føde i harstad, at de sender barnelegen hit. det er mye mer ønskelig enn å måtte dra til tromsø for min del. :)
 
Det viste seg vist at vi måtte til Tromsø likevel... vannet gikk kl 20 onsdag kveld. Sitter nå i Tromsø etter en tur innom sykehuset i Harstad. Ble fraktet med ambulanse og med ambulanse fly. Så har de tatt ctg å nå venter vi bare på riene [emoji85]
 
Det viste seg vist at vi måtte til Tromsø likevel... vannet gikk kl 20 onsdag kveld. Sitter nå i Tromsø etter en tur innom sykehuset i Harstad. Ble fraktet med ambulanse og med ambulanse fly. Så har de tatt ctg å nå venter vi bare på riene [emoji85]
Lykke til!
 
Det viste seg vist at vi måtte til Tromsø likevel... vannet gikk kl 20 onsdag kveld. Sitter nå i Tromsø etter en tur innom sykehuset i Harstad. Ble fraktet med ambulanse og med ambulanse fly. Så har de tatt ctg å nå venter vi bare på riene [emoji85]
Masse lykke til :)
 
Det viste seg vist at vi måtte til Tromsø likevel... vannet gikk kl 20 onsdag kveld. Sitter nå i Tromsø etter en tur innom sykehuset i Harstad. Ble fraktet med ambulanse og med ambulanse fly. Så har de tatt ctg å nå venter vi bare på riene [emoji85]

Masse lykke til!
 
Back
Topp