Førstegangs gravid, hard mage

A-40544292

Første møte med forumet
Hei dere! Jeg er gravid for første gang og har ikke så mye erfaring jeg 11 uker og jeg har hatt sterkemensen smerter heletiden, men det begynner å avta litt nå. Men nå har jeg fått noe jeg ikke har kjent før. Rett under ribbeina på høyre side som går ned mot navelen. Det er litt rare smerter jeg ikke kan forklare hvordan føles engang. Og jeg har blitt hard på magen i dette området. Er dette noe jeg burde sjekke hos lege eller jordmor. Eller er det helt normalt?
Som sagt så har jeg ikke så mye erfaring og ikke så mange å snakke med heller…
 
Kan høres litt ut som forstoppelse siden det er såpass tidlig? Men jeg har også fått sånne smerter senere, typ 3. trimester, fordi muskler og slik kommer iklem. Noen får litt vondt i galleblæra ved svangerskap, kan det være relatert til dette?
Så lenge smertene ikke er akutte og veldig vonde ville jeg tenkt at det ikke nødvendigvis trenger å være noe farlig hvertfall
 
Jeg hadde masse mensen-lignende smerter tidlig i graviditeten, trodde bare det var PMS (ble uplanlagt gravid, oppdaget det ikke før i uke 7-8). Kjenner også tidvis stikking diverse steder. Tror det meste er normalt, men det er jammen lett å bli urolig når man kjenner noe!
 
Back
Topp