Første ultralyd?!?

Bkno3162282

Første møte med forumet
Har noen her opplevd at kjæresten ikke vil ha med mannen på første ultralyd? Jeg har så super lyst å bli med. Men det vil ikke hun. Hva mener dere om det? Det er jo en fantastisk opplevelse. Selvom det er tidlig i svangerskapet.
 
Siden du sier det er tidlig i svangerskapet er det sannsynligvis innvending ultralyd? I så fall så skjønner jeg at hun kanskje synes det er ubehagelig, men tenker jo likevel du burde få være med. Har du spurt henne om hvorfor hun ikke vil du skal være med? Hvis det er derfor så kan du jo prøve å forsikre henne om at du ikke føler dette er ekkelt eller kleint. Love at du kun skal følge med på skjermen etc.
 
Jeg hadde innvendig ultralyd første gangen og typen min fikk så absolutt være med! Jeg synes ikke det var ubehagelig i det hele tatt bare mer betryggende. Han synes det var litt ubehagelig helt til vi så nurket vårt på skjermen :)
 
Jeg syns også dette hørtes urimelig ut. Jeg hadde innvendig ul i uke 9. Samboer var kjempegira på å
være med. Jeg måtte forklare han at dette var ikke en ul utenpå magen, men innvendig. Da ble han litt svett og ville bare "se resultatet". Men resultatet er jo på skjermen under ultralyden :p

Du får uansett ikke stå foran og mulighet til å se hva som foregår. Du blir stilt bak stolen før ho setter seg ned. Mest sannsynlig får ho et teppe over seg også. Det var hvertfall ingen i det rommet som så mine private områder :p og det er jo godt å ha med seg noen på det første møtet med nurket! Og hvis det mot all formodning skulle være noe galt, så er det også veldig godt å slippe å kjøre alene hjem..

Håper at du får bli med! Dette er like mye ditt barn, så alt annet er urimelig og dårlig gjort syns jeg!
 
Har du spurt henne om hvorfor hun ikke vil ha deg med?
 
Tenker du så henne naken når dere laget barnet.
Det er urimelig at du ikke får være med.
Selv om det er innvendig så ser du ingenting der nede.
 
Syns det høres urimelig ut, dere er jo to om å få dette barnet! Hva er grunnen til at hun ikke vil ha deg med? Om hun syns det er kleint med innvendig ultralyd, kan du jo love å bare se på skjermen, det er helt uproblematisk.

Og dersom det mot formodning skulle være noe galt, så er det greit at begge får informasjonen sammen og kan støtte hverandre gjennom prosessen. Jeg hadde sambo med på tidlig ultralyd i uke 12 samt ordinær ultralyd i uke 18 og overtidskontroll med ultralyd 9 dager over termin, for meg var det helt uaktuelt å dra på ultralyd uten ham.
 
Har noen her opplevd at kjæresten ikke vil ha med mannen på første ultralyd? Jeg har så super lyst å bli med. Men det vil ikke hun. Hva mener dere om det? Det er jo en fantastisk opplevelse. Selvom det er tidlig i svangerskapet.
Hun er nok usikker og utrygg på seg selv siden det blir innvendig ul. Forsikre henne om at du skal stå ved hodet hennes og at du ikke kommer til å se noen ting. Det kan også føles bedre for henne om hun har lang genser eller kjole på.
 
Jeg hadde min mann på tidlig ul på uke 8 og 12 .
Vi hadde stor glede av det begge to.. han ser jo ikke noe ...
 
Back
Topp