Første timen hos jordmor..

L

Luthien05

Guest
Hei

Lurer på når folk hadde første timen hos jordmor?
 
Første legetime i uke 12 hadde jeg hos jordmor. Fikk beskjed da jeg ringte og bestilte time at siden jeg var gravid, skulle jeg til jordmor første gangen, for bl.a. å fylle ut papirene.
 
Jeg var hos fastlegen min først, alle papirer etc ble fyllt ut etc..
Lurer på om jeg bør ringe jordmor snart for å fa time, siden de sier at man bør ha en time pr måned.
Jeg fant ut veldig tidlig at jeg var gravid, så jeg "tjuvstarta" med legetime allerede da jeg bare var 5+1.
Ei venninne sa at hun fikk jordmortime i uke 14, og ei anna venninne av meg tipper også uke 14 fpør hun drar til jordmor. (snakker ikke om UL, altså!)
Føler at det kan bli litt lenge mellom hver time her, særlig siden jeg har fått "diagnoesen" hypertensjon under svangerskap høyrisiko...
 
hvis jeg ikke husker helt feil tror jeg jeg måtte til jordmor først gang når jeg var 12 uker på vei.
 
Hadde min første time hos jordmor i går jeg, 34 uker på vei.
Har en lege jeg er godt fornøyd med, så jeg går til han jeg.
Men har begynt å få mer og mer angst for fødselen, så jeg bestilte time til jordmor for å diskutere litt. Men hun jordmoren hadde ikke journalen min, så jeg må prate med ei anna ei visstnok!
Var uansett ei koselig dame, med litt ny info som jeg ikke visste ihvertfall. [:D]
 
Uke 7 var jeg hos jormor første gang. så i uke 12 og så ultralyd uke 18 og neste gang der etter hos jordmor i uke 22 :)
 
Legen min har sagt at jeg skal følges opp noe oftere enn det som den nye normen anbefaler. Virker som de holder litt mer på den gamle her foreløpig. Trur jeg ringer jordmor i løpet av uken og ber om time snart. Greit å få en "proff" å snakke med underveis. [:)]
 
Jeg var første gang hos jormor i uke 14, og jeg har valgt bare å gå til henne en gang hver måned, men kan komme oftere hvis jeg ønsker det eller trenger snakke om noe eller sånn.
 
Første gang hos jordmor var i uke 24, da hadde jeg ikke vært på kontroll siden uke 15.. Det var hos fastlegen.. Så skal jeg tilbake til jordmor neste uke (28) og legen i slutten av måneden (31). Passer meg fint å sjonglere mellom dem..
 
Eg også var veldig tidlig til lege første gang, uke 5 eller noko. Og så syns eg det var veeeeeldig lenge til det skjedde noko igjen. Det neste var jordmor i uke 17. Følte meg liksom ikkje gravid før den timen... var ikkje plaga med anna enn litt tretthet tidlig i svangerskapet. Så det var deilig å høyre hjerteslaga på den første jordmor-timen. Etter det har eg vore ein gang hos legen, og no snart skal eg til jordmor igjen. Har også vore på ultralyd sjølvsagt, i uke 18.
 
Jeg har min første time hos jordmoren i uke 12...
 
Var hos fastlegen min i uke 12 og hos jordmor for første gang i uke 16
 
Jeg hadde min første jordmortime da jeg var i min 4+4. Veeeldig tidlig men siden jeg snart skal reise bort og bli borte en stund fikk jeg time umiddelbart, dvs. 20 minutt etter jeg ringte sykehuset [;)]. Neste time er i uke 10. Jeg foretrekker jordmor, legen har det så innmari travelt og jobber jo heller ikke like mye slikt.
 
jeg hadde min første time i uke 14..da fikk jeg høre hjertelyden for 1.gang[:)][:)]
 
Back
Topp