Første time med jordmor

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

Jeg er førstegangs og skal på første time med jordmor i morgen (14uker)

Er det noe jeg burde tenke på å ta opp eller snakke med jormor om?
 
Er førstegangs jeg og. Ved første møtet med jordmor så var det ho som styrte samtalen passe greit. Trodde jeg måtte forberede meg på å huske ulike ting jeg skulle ta opp, men alle mine tanker og spørsmål ble besvart av henne uansett :) Jeg var der ca 45 min første gangen hos jordmor. Første svangerskapskontrollen var på legekontoret.. Der var jeg max 8-10 min.. Så alle de andre kontrollene ble såklart hos jordmor. vil absolutt anbefale å heller ha kontrollene på helsestasjonen :)
 
Håper det gikk bra hos jordmor! :)
 
Hei, Beklager litt trege svar fra meg på denne det har vært noen hektiske dager i det siste.

Det gikk veldig fint. Det var en super koselig jordmor og jeg gleder meg til videre kontroller.

Jeg valgte å ta første kontroll hos gynekolog så første time hos jordmor gikk det mye tid til papirarbeid, for utfylling av helsekort, bestilling av oul og prøver jeg skulle ta, det var jeg ikke så forberedt på, men synes det var greit alikevell. Samtidig som vi fylte ut papirene snakket vi endel om det som skulle skje fremmover.

Jeg fikk høre hjertelyden også:Heartred selv om jeg har vært på tul i uke 9, så er det 5 uker siden nå og det var rett magisk å høre at det fremdeles er liv!

Jeg rakk ikke å stille alle spørsmål jeg lurte på men det var spørsmål som jeg kan ta opp med henne senere, keg fikk også masse brosjyrer og blad + kontaktkortet hennes og det var bare å ringe, sende sms eller e-post om det skulle dukke opp noe.

Vil absolutt fortsette å gå hos jordmor fremfor legen til alle de vanlige kontrollene, følte meg rett og slett bedre ivaretatt:happy:
 
Back
Topp