Første svangerskapskontroll?

MorMonsen

Forelsket i forumet
Noen som har fått time til det alt? Mener å huske fra forrige gang at legen her ville ha kontroll med en gang, mens med førstemann hvor vi bodde et annet sted var det ikke kontroll før i uke 12.
 
Jeg har bestilt legetime jeg.. med en gang jeg fant det ut. Bare fordi jeg ikke vet noenting om noenting. Så jeg skal dit på tirsdag også ser vi hva han sier :)
 
Jeg har ikke bestilt. Har lest litt rundt at mange bestiller det sånn ca til uke 8. Grunnen til at jeg ikke har bestilt er egentlig fordi at jeg er så redd for at legen skal synes at jeg er hysterisk tidlig ute :P Men de har nok sett og hørt mye rart, så vil ikke tro de detter av stolen, akkurat ;)
 
Jeg har bestilt og fått time 18 september, er vel da nesten 8 uker
 
Jeg skal til legen neste torsdag, tenkte å ta med urinprøve for å få "bekreftet" svangerskapet, også henviser hun meg videre til jordmor.. :) 
 
Denne gangen tenkte jeg å vente til uke 12. Jobben min ligger vegg i vegg til legekontoret, så for å ikke røpe noe for tidlig venter jeg heller.
 
Jeg ble egentlig bare litt usikker da jeg leste på et forum at jeg burde søke sykehusplass i før uke 10, så da tenkte jeg at det var best å bare komme seg dit.. i tillegg sa jo graviditetestesten at hvis det sto "gravid" så burde jeg konakte lege ^^
 
Jeg skal faktisk i morgen. Men har jo en litt spesiell historie, med 3 SA og høyt blodtrykk.. Så kommer nok til å ha fryktelig mange lege/jordmor timer..
 
Jeg har legetime på mandagen, men den er mest tenkt som vanlig legetime egentlig, sa ingenting om graviditeten da jeg bestilte. Har hatt dårlige blodverdier før, slitt med svimmelhet og lavt blodtrykk, så ønsker å sjekke om alt er bra.
 
Skal ringe i morgen. På grunn av lavt stoffskifte, må jeg gå til legen hver mnd gjennom svangerskapet. Første svangerskapet var jeg ikke hos jordmor idet hele tatt, bare hos fastlegen, og det gikk kjempebra.
 
Ringte legen og fikk han til å søke om fødeplass, resten tar jeg med jm, første kontroll tipper jeg et sted mellom uke 10 og 12.( hos jm)
 
Back
Topp