Første mensen etter SA

xiddigaha

Elsker forumet
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Dere som har mistet, hvordan var den første mensen etter dere mistet? Var den lik som før eller verre? Kom det koagler?
Kjenner jeg får litt hetta her. Får tilbake følelsen fra da jeg mistet :( Første mensen etter SA'en. Kommer litt koagler og blør en del. Pleier å blø en del de første dagene når jeg har mensen men føles ut så det kommer klumper. Tror bare det føles slik fordi det kommer en del blod.
Kan det være rester igjen, at det er koagleren som jeg ser?
 
Hadde ganske normal mens men mistet tidlig uke 6 og blødde lite da og sjekket pga lite blødning alt kom ut og det gjorde det;)
 
Den var sparsom men litt mer langvarig enn vanlig.
De sier at den kan oppleves som det du beskriver og, så jeg ville ikke vært bekymret. Men om du er, så ringer du legen :)
 
Vil tro det du opplever er helt normalt. Har variert med mengde etter at jeg har mistet. Tenker det har noe med om det er igjen rester eller ikke. Da er det bare bra å blø en del slik at kroppen kvitter seg med det som er i kroppen tenker jeg.
 
Jeg fikk beskjed om at det kunne komme koagler ved første mens og at det betydde at kroppen kvittet seg med de siste restene. Jeg har ikke kommet så langt selv, det er fire dager siden jeg mistet 15+0 (MA), men de forklarte det altså på sykehuset.

Det er få fordeler med å miste så sent, men den klart største (og eneste?) er at man blir innlagt og får alt mulig forklart fra folk med kompetanse på dette.

Selv tenker jeg at jeg uansett tar en privat ul etter første mens for å sjekke at det ikke ligger noe igjen i livmoren og hindrer meg i å bli gravid igjen. Jeg vet ikke om det er nødvendig, men jeg gidder ikke å leve i uvissheten.
 
Dere som har mistet, hvordan var den første mensen etter dere mistet? Var den lik som før eller verre? Kom det koagler?
Kjenner jeg får litt hetta her. Får tilbake følelsen fra da jeg mistet :( Første mensen etter SA'en. Kommer litt koagler og blør en del. Pleier å blø en del de første dagene når jeg har mensen men føles ut så det kommer klumper. Tror bare det føles slik fordi det kommer en del blod.
Kan det være rester igjen, at det er koagleren som jeg ser?
Sender deg en klem ❤ husk at eventuelle klumper er bra, for de må ut av kroppen din... det er ikke noe god følelse å gå gjennom det på nytt i hodet og jeg håper mensen ikke varer så lenge så du kan bli ferdig med denne første og verste mensen...
 
Jeg har ikke fått første mensen enda, men jeg fikk beskjed fra sykehuset om at første mens kunne være en del kraftigere og at det kunne komme mer klumper enn til vanlig.
Hvis du er urolig kanskje ta en tlf til sykehuset eller legen og høre?
 
Dere som har fått mens tilbake..

Var det langt opphold mellom sa/ma blødning til mens?

Begynte med blod på papiret i slutte av mai, tok cytotec 8 juni og har vært «noe» hele tiden, alt fra blod som kommer ut, kun på papiret, masse slim, og litt misfarging. Er no nesten ingenting, men for noen dager siden fekk jeg plutselig noen mens tegn og det kom plutselig friskt blod ut. Eg trudde at nå kom mens tilbake, men var kun ca et døgn før det stilna helt igjen (tilbake til litt svakt på papiret og misfarging) Har vært flittig innom sykehus så alt ser bra ut og hcg var tirsdag nede i 45.

Kanskje litt utålmodig men venter jo veldig på å få kroppen tilbake til normalen og kunne prøve igjen;)
 
Dere som har fått mens tilbake..

Var det langt opphold mellom sa/ma blødning til mens?

Begynte med blod på papiret i slutte av mai, tok cytotec 8 juni og har vært «noe» hele tiden, alt fra blod som kommer ut, kun på papiret, masse slim, og litt misfarging. Er no nesten ingenting, men for noen dager siden fekk jeg plutselig noen mens tegn og det kom plutselig friskt blod ut. Eg trudde at nå kom mens tilbake, men var kun ca et døgn før det stilna helt igjen (tilbake til litt svakt på papiret og misfarging) Har vært flittig innom sykehus så alt ser bra ut og hcg var tirsdag nede i 45.

Kanskje litt utålmodig men venter jo veldig på å få kroppen tilbake til normalen og kunne prøve igjen;)

Helt naturlig at man vil ha kroppen tilbake i syklus! Kjenner at det psykiske ble mye bedre da hcg var ute. Jeg spotta brunt helt til over første EL etter cytotecen. Fikk cytotec 15mai og hadde EL nå trolig mandag (gyn så det i fbm sjekk om jeg hadde resten i livmora). Blødde litt friskt rett før det det etter en lang stund med sparsom brun spotting/utflod. Nå etter EL er det kun utflod, men med noe farge i iblant.
 
Dere som har mistet, hvordan var den første mensen etter dere mistet? Var den lik som før eller verre? Kom det koagler?
Kjenner jeg får litt hetta her. Får tilbake følelsen fra da jeg mistet :( Første mensen etter SA'en. Kommer litt koagler og blør en del. Pleier å blø en del de første dagene når jeg har mensen men føles ut så det kommer klumper. Tror bare det føles slik fordi det kommer en del blod.
Kan det være rester igjen, at det er koagleren som jeg ser?
Jeg har det på samme måte nå. Klumper og masse blod, mye mer enn vanlig. Til meg sa de at det kunne komme rester med første mens.
 
Back
Topp