Første gangen ut. Så dette er et alkohol spørsmål

bessie

Elsker forumet
Hei. Eg skal ut for første gang også ammer eg ennå. Mi jenta skal ha morgen pupp i morgen kl halv 7 så da lurte eg på hvor mye kan eg drikk vist alkohol skal være ute av kroppen til det tidspunkte?
 
Det spørs litt på når du slutter å drikke også. Da jeg ammet sist, leste jeg at en regel for amming og bilkjøring var at man skulle regne 3 timer per enhet, fra man sluttet å drikke. Tror man er ganske innenfor da, spesielt om man ikke drikker så sterke drikker. :)
 
Det er mindre promille i melka enn i blodet. Det finnes en kalkulator på nett syns jeg å huske.
 
Det går jo også an å pumpe seg i forkant, så kan du gi henne fra flaske imorgen tidlig for å være helt sikker?
 
Det er mindre promille i melka enn i blodet. Det finnes en kalkulator på nett syns jeg å huske.

Har du link til det med promillen? Har lest flere ganger om det nå at den er lik i melka og blodet.
 
Jeg pumpa meg i forkant og holdte på 8 timer regelen. Men jeg drakk bare en halv l og en drinker på 5 timer

Men forbrenning av alkohol er litt avhengig av enns forbrenning
 
Du har helt rett, det er samme promille :) Det jeg tenkte på er at det er forskjell mellom alkohol under amming og svangerskap. I svangerskapet blir barnets promille lik din egen. Mens når det ammes fortynnes melka i barnets system og blir mye lavere enn din egen. http://forskning.no/blogg/marianne-nordahl/amming-ol-og-forskning

Hehe, ja det er klart.
Og hvis du har en promille på 0,5, tilsvarer det en prosent på 0,05. Det regnes jo som alkoholfritt på butikken :p ikke tenkt på det slik før, men pleide ikke drikke mens jeg ammet tidligere. Bare tenker sånn at da er det greit å kose seg med en cider selv om lille kanskje våkner, nå som han er litt større. :)
 
Du kan amme når du kan kjøre bil. Det avhenger av hva du drikker over hvor lang tid og når du slutter å drikke og hvor mye du veier. Sjekk med litt ulike promille-kalkulatorer for å få en pekepinn.
 
Hei. Eg skal ut for første gang også ammer eg ennå. Mi jenta skal ha morgen pupp i morgen kl halv 7 så da lurte eg på hvor mye kan eg drikk vist alkohol skal være ute av kroppen til det tidspunkte?

Hvor gammel er jenta di forresten?
 
Back
Topp