Første gang til psykolog

Jeg har ikke vært til psykolog, men til psykiatrisk sykepleier (.. dog pga depresjon). Blir kanskje ikke helt det samme, men... Satt mye med de samme tankene som du har her, da. Lurte på om vedkommende ble å spørre om ting jeg ikke fant relevante osv.. Men slik som det var for meg, så var det først en kartleggingstime (.. for å finne ut hvor mye jeg slet med ting), og timene deretter kunne jeg godt styre ganske mye selv hva jeg ville prate om.. Det var også viktig for henne at jeg følte jeg hadde nytte av hver enkelt time, og jeg måtte gjerne gi tilbakemelding på dét.
Jeg tror det kommer veldig mye an på HVEM du snakker med..
 
Huff, det høres ikke noe kjekt ut å ha det slik... :(

Sender deg en god klem jeg! :smiley-angelic003
 
Hei! Jeg har vært på time, men hun ville ikke ha meg tilbake :) Er visst helt normalt med litt flyskrekk etter å ha fått barn, og hun mener jeg takler det fint. Mtp dette svangerskapet er jeg helt avslappet. Er i uke ti nå. Var nok det at det forrige var uplanlagt, usikkerhet rundt det at jeg og kjæresten ikke hadde vært sammen lenge osv gjorde at jeg var redd. Nå vet jeg jo at kroppen takler en graviditet fint, og jeg har et friskt barn. Så alt supert her! Blir ikke flere psykologtimer.

Huff, det høres ikke noe kjekt ut å ha det slik... :(

Sender deg en god klem jeg! :smiley-angelic003
 
Så godt med en oppdatering fra deg! :)

Og godt å høre at det går så bra med deg nå!

Masse lykke til videre,og NYT svangerskapet! :) Tenk på alt du har og se frem til! :)
 
Jeg vil tro at han/hun kommer til å spørre litt om generelle ting, altså at første time går ut på å bli litt bedre kjent. Så etterhvert er det egentlig du som styrer samtalen, hva det skal handle om, hva du vil fokusere på :) det kommer nok til å gå bra! Masse lykke til! ☺️
 
Hei! Jeg har vært på time, men hun ville ikke ha meg tilbake :) Er visst helt normalt med litt flyskrekk etter å ha fått barn, og hun mener jeg takler det fint. Mtp dette svangerskapet er jeg helt avslappet. Er i uke ti nå. Var nok det at det forrige var uplanlagt, usikkerhet rundt det at jeg og kjæresten ikke hadde vært sammen lenge osv gjorde at jeg var redd. Nå vet jeg jo at kroppen takler en graviditet fint, og jeg har et friskt barn. Så alt supert her! Blir ikke flere psykologtimer.
Jeg vil tro at han/hun kommer til å spørre litt om generelle ting, altså at første time går ut på å bli litt bedre kjent. Så etterhvert er det egentlig du som styrer samtalen, hva det skal handle om, hva du vil fokusere på :) det kommer nok til å gå bra! Masse lykke til! ☺️
 
Back
Topp