Første besøk på helsestasjonen

Maroel

Flørter med forumet
Hei! Vi skal på helsestasjonen for første gang mandag neste uke.
Hva er vanlig med tanke på å frakte baby inn til stasjonen og bekledning?
Lar dere baby sitte i bilsetet og tar med det inn eller løfter dere den ut av seteræt og bærer? Regner med man ikke kan trille vogn der inne[emoji23]
 
Hos oss er alt vanlig, og de har vognparkering inne (men en kan ikke trille inn på kontoret til hs, altså). De fleste bærer inn i bilstol, tror jeg. Vi har pleid å trille og ha med bæretøy :) det varierer sikkert litt fra sted til sted.
 
Samme som over. Vi bor et sted hvor de fleste kjører så de fleste har med bilstol inn, men det er også vognparkering innendørs.
 
Ok, takk for svar. Skjønner det sikkert varierer fra sted til sted, så jeg tar gjerne imot erfaringer fra flere :) der vi skal er også riktignok et sted man helst kjører til, så det spørs om jeg tar med bilstol nå når jeg hører det er "vanlig" :)
 
Her har de fleste med vogn og "parkerer" den i gangen. Vi har ikke bil, så tar alltid vognen med inn og bærer henne ut. Har sett flere med bilstol også, så begge deler er vanlig :)
 
Vogn parkeres i kjelleren, spebarn bæres ofte opp i bagen. Større barn taes ut av vogn
 
Tar med vogn eller bilstol akt avhenger om jeg går eller kjører til helsestasjonen. Det er vogn parkering inne. Bilstolen tar jeg med helt inn på kontoret til heksesøster
 
Har hatt med bilstol inn noen ganger, som oftest har vi ham i bæresjal/sele, men vi bruker ikke vogna noe :)
 
Her var det også bilstol helt i begynnelsen. Bar barnet inn i stolen. Noen kom med vogn, og da satt de den igjen utenfor og hadde babyen feks på fanget. :) Kle babyen som du ville gjort ellers når du skal bort du. Lykke til på første helsestasjonsbesøk. Husker det var litt skummelt selv, men det var virkelig bare koselig å komme dit. :)
 
Tusen takk for mange gode svar. Har vært på helsestasjonen her noen ganger før, og har ikke sett at det er noe plass for vognparkering, så da tror jeg jeg satser på å bære snuppa inn med bilstolen ;-) sant som du sier Anomabeti, litt skummelt denne første gangen men regner med det går seg til fort :)
 
Tusen takk for mange gode svar. Har vært på helsestasjonen her noen ganger før, og har ikke sett at det er noe plass for vognparkering, så da tror jeg jeg satser på å bære snuppa inn med bilstolen ;-) sant som du sier Anomabeti, litt skummelt denne første gangen men regner med det går seg til fort :)

Husker følelsen første gangen hvor jeg nesten listet meg inn og så skremt på de andre drevne mammaene som gikk målrettet bort dit de skulle. Gikk seg fort til og nå er jeg selv en av disse drevne mammaene som går målrettet dit jeg skal :happy::p
 
Husker følelsen første gangen hvor jeg nesten listet meg inn og så skremt på de andre drevne mammaene som gikk målrettet bort dit de skulle. Gikk seg fort til og nå er jeg selv en av disse drevne mammaene som går målrettet dit jeg skal :happy::p
Akkurat sånn som du følte det tenker jeg og det vil bli første gangen! Men det høres bra ut, får tro jeg også blir rutinert etter hvert ;-)
 
Ok, takk for svar. Skjønner det sikkert varierer fra sted til sted, så jeg tar gjerne imot erfaringer fra flere :) der vi skal er også riktignok et sted man helst kjører til, så det spørs om jeg tar med bilstol nå når jeg hører det er "vanlig" :)
Du kan gjøre akkurat det du føler er best for deg og den lille ;) Det er ingen fasit :)
 
Jeg hadde alltid vogn med inn på venterommet somregel. Lot han ligge der eller på meg, evnt på stellematta å prata med han :)
 
Jeg husker at første besøk at jeg hadde med ham i bilsete og på vår helsestasjonen er det plass til vogn heldigvis. Han måtte tas ut av bilsetet uansett når det gjaldt veing og måling før timen. Det er lettere å ha med bilsete synes jeg.
 
Jeg har trillet begge ungene fordi vi hadde gangavstand. Og som regel var det sovetid før eller etter, så greit å legge i vogn. Når yngste ble eldre hendte det jeg kjørte fordi vi måtte fort hjem til lunsj etterpå, hun spiste dårlig andre steder enn hjemme.

Tre av de fire helsestasjonene jeg har vært på har hatt plass til vogner i gangen, den fjerde rett utenfor. Bilstol tar gjerne folk med inn ser jeg, men er ikke nødvendig dersom du synes det er greit å bære baby i armene istedenfor.

Bekledning et vanlig klær som er passelig etter været i vogn eller bil.
Det kan være lurt å ha med et teppe til babyen. Man kler av barnet for velling og måling og har de gjerne bare i bleia inn på kontoret til helsesøster og lege etterpå for de skal sjekke anatomien og sette vaksine i lår, så kler ikke på. Da er det godt å tulle inn i et teppe.
 
Hei! Vi skal på helsestasjonen for første gang mandag neste uke.
Hva er vanlig med tanke på å frakte baby inn til stasjonen og bekledning?
Lar dere baby sitte i bilsetet og tar med det inn eller løfter dere den ut av seteræt og bærer? Regner med man ikke kan trille vogn der inne[emoji23]

Vi må kjøre dit så har babyen i bilstolen. Har på babyen vanlig klær, lue og ullteppe/dyne over. På vår helsestasjon er det mulighet for å parkere vogn.
 
Vi kjører og har vogn vi kan sette bilsetet på. Så triller setet opp, de første gangene lot vi bare setet stå på vogna på vogn parkeringen og bar ungen inn.Sist tok vi setet med inn, men var lite nødvendig for hun låi armene mine hele tiden.

Her har hun body,bukse, sokker,lue og jakke. Tenker hun sitter lunt i setet og så har vi et teppe over.
 
Hei! Vi skal på helsestasjonen for første gang mandag neste uke.
Hva er vanlig med tanke på å frakte baby inn til stasjonen og bekledning?
Lar dere baby sitte i bilsetet og tar med det inn eller løfter dere den ut av seteræt og bærer? Regner med man ikke kan trille vogn der inne[emoji23]

Heia :)
Har du fått vært til helsestasjonen?
 
Back
Topp