Førde Sentralsjukehus

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 23 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Babyverden Administrator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Telefon: 57 83 92 33
    Nettside: https://helse-forde.no/avdelinger/kirurgisk-klinikk/kvinneklinikken#les-meir-om-kvinneklinikken
    Adresse: Førde Sentralsjukehus, 6800 Førde (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
    - Epidural
    - Lystgass
    - Akupunktur
    - Steriltvannspapler
    - Badekar

Barseltilbud og visittider:
    Vi har fire fødestover og 15 senger på barsel. Vi har også familierom.
    Barselhotell: Ved Lærdal sjukehus er det poliklinikk og barseltilbud. Kvinner som har født kan velge å ha barselopphaldet i Lærdal. Same tilbod vil bli oppretta ved Nordfjord sjukehus.
    Visittider: Fedre og søsken er velkomne på avdelinga heile dagen utanom i siestaen som er mellom 13.00 og 15.00. Andre besøkande kan takast i mot utanfor avdelinga.

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boka står i egen monter i daglegstova slik at foreldre kan forsyne seg sjølv.
    (Eller du kan bestille den gratis her https://gobokhandelen.no/produkter/bok/spedbarnsboken-2017/)

Parkering: Fri parkering på tilviste parkeringsplassar for pasientar og pårørande. Bruk parkeringsautomat for å få kontakt med resepsjon for utskriving av parkeringsløyve.
    Antall fødsler i året ca 800.

Nyttige telefonnummer:
    Andre telefonnummer:
    Poliklinikk for gravide 57 83 92 33
    Gynekologisk poliklinikk 57 83 92 39

Last edited by a moderator: 26 Jan 2018
    • Liker Liker x 2
  2. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Er det noen som har født her i det siste som vil dele erfaringer??
    Følte du deg godt ivaretatt på barselavdelingen?
    Fikk pappaen overnatte med dere?

3. Katta Elsker forumet ♡ Maibarna ♡ Novemberlykke 2018 Aprilbarna`15

Fødte i Førde i 2015, fødselen gikk ok, ungen kom ut til slutt, og de var greie underveis.
    Barsel var helt ok det og, fikk være alene med pappaen på rommet i to netter, så kom det noen andre, men da dro vi. Han måtte flytte ut da, men det var ikke aktuelt.
    Når man føder i Førde (eller på Voss og i Volda) kan man også være på barsel på Nordfjordeid eller i Lærdal, det anbefales veldig!!

• Liker Liker x 1
  4. Lil-17 Gift med forumet Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Fødte der i 2011. Var veldig fornøgd med alt! De som var på jobb var veldig omsorgsfulle og profesjonelle.
    Ble satt i gang, men ingenting skjedde, så pappa'n fikk overnatte på "sykehus hotellet" mens jeg sov på føden.
    Var veldig dårlig etter fødsel, fikk alenerom til jeg var bedre - delte rom med tre-fire andre etterhvert.

• Liker Liker x 1
  5. Lykkemamma02 Flørter med forumet

Fødte der i 2015, og håper på å få føde der igjen snart. Ble satt i gang/de tok vannet. Hadde fødselsangst, og følte at jeg ble tatt på alvor og at de virkelig passet på meg.

Barseltiden på sykehuset var også fin. Første natta hadde vi på alenerom sammen med pappaen. Så var det noen andre som trengte rommet, så da lå vi flere på samme rom. Pappan måtte sove hjemme. Var på sykehuset i fem dager, fordi melka mi ikke kom skikkelig igang før på dag fire. Fikk god hjelp med ammingen, og fikk vår siste natt på sykehuset sammen alle tre på enerom igjen. Da vi reiste hjem følte jeg meg veldig trygg, og var veldig glad for all hjelpen jeg hadde fått. All creds til jordmødrene og de ansatte på Førde sentralsjukehus! Jeg gleder meg til neste gang!

• Liker Liker x 1
  6. Cosacita Forumet er livet

Har født der to ganger og har bare fine opplevelser! Nå skal de lage til flere enerom slik at man slipper å dele med opptil tre andre

• Liker Liker x 2
  7. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Oppdatert informasjonslink :)

Del denne siden