Følte du at du fikk tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

Med første var oppfølgingen helt grei frem til uka før fødsel :)

Med andre var oppfølgingen helt super!
 
Nei. Var hos legen kun noen få ganger, han sjekket ikke hjertelyden, tok blodprøver kun fordi jeg spurte om det, (fikk ikke svar på blodprøvene om St jeg trengte medisiner før 5 mnd etter fødsel). Var ikke hos jordmor før uke 35 "fordi de ikke hadde jordmor i min kommune".
 
Har fått veldig god oppfølging. Er førstegangs. De første 5 mnd slet jeg med ekstrem svangerskapskvalme og hadde to innleggelser for intravenøs. Har siden det slitt med svangerskapsdepresjon. Både jordmor og lege har tatt det alvorlig og jeg har fått god hjelp. Håper bare inderlig at det går over. Har ellers hatt vekstkontroll og skal ha en til snart. Men er glad for at jeg har blitt tatt på alvor.
 
Jeg følte jeg fikk god oppfølgning. Men på slutten ytret jeg bekymring pga veldig stor mage og stadig stigende symfysemål. Fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for to-tre ganger og slo meg derfor til ro med det.
Når jeg ligger på fødestua går alt bra helt frem til barnet skal ut. Gutten sitter fast i bekkenet. Og det ender med at tre jordmødre må dra ut babyen mens mannen min og pappa må «brekke» og bende bena mine for å få han ut. Ut kommer en stor, men fin gutt på 4542 gram som ikke gråter. Etter en tur ut med jordmødrene, kommer han tilbake og heldigvis så gråter han. Heldigvis gikk det bra denne gangen, vi går til fysioterapi for en skulder som fikk en mild skade pga medfarten.
På seksukerskontrollen sier jordmor selv at et eventuelt neste svangerskap hos meg vil kreve ekstra oppfølgning pga to «unormalt store» barn. Noe jeg er veldig glad for at hun selv tok opp :)
 
Har fått bra oppfølging alle gangene :)
 
Bor i Oslo og må si at jeg er litt misfornøyd med oppfølgingen. Forrige svangerskap fikk jeg ikke første kontroll hos jordmor i kommunen før uke 32. Hadde komplikasjoner i uke 28 med fare for for tidlig fødsel og lurte på om jeg kunne få snakke med henne på telefon, men hun ringte aldri tilbake.

Andre svangerskap nå går jeg til privat jordmor. Betaler ca 600 per halvtime, men synes egentlig ikke tiden strekker til. Nå som det nærmer seg fødsel har jeg behov for å gå gjennom forrige fødsel og forberede meg. Redd for at jeg kommer til å få panikk når fødselen starter.
 
Er fornøyd :) har fulgt de vanlige kontrollene og føler det har vært nok denne gangen. Første gang følte jeg at jeg trengte mer.
 
Jordmor var jeg absolutt ikke fornøyd med. Hu kom 2 ganger under graviditeten. Dette er i Tyskland. Jeg er ikke veldig flink til å snakke tysk, men forstår masse. Hu sa kunne snakke engelsk for å gjøre det lettere for meg. Hu sa kanskje 2 setninger tilsammen, og lo av meg og hermet fordi jeg svarte for det meste et kort "ja" og "ok". Denne dama er over 60 og eier ikke empati. Dessverre kunne vi ikke bytte.

Ellers var jeg månedlig på kontroll og var veldig fornøyd med gynekologen og legene jeg var hos :)
 
Bor i Oslo og må si at jeg er litt misfornøyd med oppfølgingen. Forrige svangerskap fikk jeg ikke første kontroll hos jordmor i kommunen før uke 32. Hadde komplikasjoner i uke 28 med fare for for tidlig fødsel og lurte på om jeg kunne få snakke med henne på telefon, men hun ringte aldri tilbake.

Andre svangerskap nå går jeg til privat jordmor. Betaler ca 600 per halvtime, men synes egentlig ikke tiden strekker til. Nå som det nærmer seg fødsel har jeg behov for å gå gjennom forrige fødsel og forberede meg. Redd for at jeg kommer til å få panikk når fødselen starter.

Enig med deg. Oslo har alt for dårlig svangerskapsoppfølging. For dårlig kapasitet hos jm og sykehus. Vet om flere som har måttet vente alt for lenge før de har fått time hos jm og oul. Når man ikke får oul før uke 25 pga de ikke har ledige timer før, så risikerer man jo grov regnefeil på termin bla.

Håper du har fått oppfølging av fastlegen din.
 
Back
Topp