Følte du at du fikk tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

M

Moderator Wilma

Guest
Hvordan følte du at oppfølgingen i svangerskapet var? Hadde du behov for noe ekstra? :)
 
Jeg har vert på ikke mindre enn 26 kontroller totalt. Sånn blir det når det er oppfølging både i forhold til vekstestimering, mistanke om SV. diabetes, fare for prematur styrtfødsel. Så jeg må ærlig innrømme at jeg bare er veldig lei av all oppfølgingen
 
Ja, var hver uke i slutten for å følge med på blodtrykk :)
 
Både ja og nei. Fikk litt for lite info synes jeg med første, jeg var bare 17 år og ikke så flink til å søke opp info selv.
Men det gikk jo fint! :)
Fikk veldig bra oppfølging med andremann.
Med tredjemann skulle jeg hatt litt mer synes jeg, men jeg var liksom for redd for å "mase om det". Var i en veldig sårbar situasjon den tiden og det burde egentlig være litt selvsagt at jeg trengte mer oppfølgning.
Så med neste kommer jeg til å være tøff nok til å "kreve" litt mer :p
Jeg er litt for pingle, rett og slett. Men blitt tøffere med årene!

Men alt i alt har de vært hyggelige og hjelpsomme! :)
Ingenting galt eller å klage over slik sett.
 
Med nr 1 - nei!! Men da jeg selv slo alarm om mistanke om svangerskapsforgiftning så gjorde jordmor en fantastisk jobb. Ble nektet å gå til fastlegen og hun fulgte meg opp 1 x i uka frem til jeg ble lagt inn..

Nå er døren åpen hos både fastlege og jordmor og jeg kan få komme så ofte som 1 x i uken eller når jeg føler behov. Gjennom hele svangerskapet [emoji4]
 
Ja. Veldig god oppfølging begge gangene, både forrige og dette. Har hatt flere ultralyder. Begge gangene var jeg hos gynekologen min for tidlig ultralyd (fordi jeg måtte ha hormonhjelp for å bli gravid var jeg allerede i systemet), den første gangen to ganger pga blødninger som skyldtes lavtliggende morkake. Har også hatt 2-3 ultralyder på sykehuset i begge svangerkapene (forskjellige sykehus da vi flytta fra Oslo siden forrige baby). Fikk også uoppfordret fine gratis 3D-bilder i begge svangerskapene (altså da fra forskjellige sykehus!) Veldig stas å få noe som man egentlig må betale over 1000kr for privat.

Dette svangerskapet (mitt andre) har jeg også vært innlagt på føden i flere dager i forbindelse med nyrestein, så jeg har blitt godt kjent med fødeavdelingen og jordmødrene der. Det føles veldig godt og en ekstra trygghet med tanke på at jeg skal føde der og har traumer etter min forrige fødsel (på et annet sykehus).

Føler man blir godt ivaretatt som gravid. Det meste er jo gratis også. Synd at ikke fysio for gravide med bekkenløsning er gratis lengre... Jeg har ikke dratt til fysioterapeut nå til tross for ganske invalidiserende bekkenløsning. Av flere grunner... Men hadde det vært gratis (som det var før) hadde jeg prioritert å dra dit.
 
Ja, jeg har fått veldig god oppfølging begge gangene, er veldig fornøyd med mine "hjelpeteam."
 
Med eldste var jeg ikke fornøyd. Legen hadde ikke peiling på svangerskap og jm var avvisende og lite engasjert. Og til slutt oppdaget jeg at jm og lege burde ha reagert på symptomer på sf og gitt meg tettere oppfølging. Da jeg kom på sykehuset (takket være en ny jm) fikk jeg også for dårlig informasjon og de så ikke hvor syk jeg var. Det kunne endt katastrofalt.

Med yngste var jeg veldig fornøyd. Ble sendt til gyn for prat mtp forrige svangerskap i uke 7 og prat med fødselslege på sykehuset i uke 10. Fikk svangerskapskonteoller på sykehuset fra uke 24. Annenhver uke og ul en gang i mnd. Dyktige og engasjerte folk.
 
Jeg har fått fantastisk oppfølging fra kk gjennom hele svangerskapet, og til og med etter fødsel. Kan ikke få rost dem nok! [emoji1303]

Jeg er sikkert verdens mest slitsomme pasient å ha, og har hatt maaaange kontroller og innleggelser. [emoji85]
 
Både ja og nei. God oppfølging av lege.
Men av fødeavdelingen på sykehuset nei, de holder ikke avtaler og alt endres etter hvordan lege man snakker med.
 
Føler meg veldig godt fulgt opp med tvillingene :Heartred
 
Syns det burde vært tilbud om TUL til alle. Ellers bra, men så var det ingen store utfordringer da. Annet enn min elendige form og truende lavt stoffskifte.
 
Ja, fikk nøye oppfølging mot slutten pga svangerskapsforgiftning, og det endte med igangsetting. Glad for oppfølgingen jeg fikk[emoji4]
 
Back
Topp