Følte du at det var trygt å ha sex i svangerskapet?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
"Noen kvinner opplever graviditeten som en erotisk og sensuell tid da kroppen er mer levende enn noen gang. Andre derimot, kjenner seg ikke slik i det hele tatt. Hvordan kvinnen ser på sin egen kropp i graviditeten vil nok kunne påvirke den seksuelle lysten, på samme måte som det kan påvirke partnerens interesse."

Mange blir nok også skremt av tanken på sex, da de er redde for å skade fosteret. Dette kan gjelde både menn og kvinner. Men er det egentlig trygt? Kan man gjøre noe skade?

I denne artikkelen kan du kanskje finne noen svar på dette!

sex_trygt980-1-1.jpg


Hva er dine erfaringer med dette? Har du vært engstelig? :)
 
Hadde dere sex under svangerskapet?
 
Last edited by a moderator:
Ja men er engstelig for at det skal skade fostret selv om det teoretisk ikke skal gjøre det
 
Jeg har vært redd for å blø. Ikke fordi jeg tror det skader fosteret, men fordi psyken min tar kvelden hvis jeg ser blod uansett årsak.
 
I starten merket jeg mannen var mer forsiktig under sex og tok den ikke helt «inn»[emoji23] måtte faktisk spør han om alt var bra for merket at han var veldig forsiktig. Etter en samtale om det har det bare vert kjørt på siden[emoji87] er 23 uker på veg så magen er ikke så veeeldig stor enda så blir spennende å se senere[emoji28]
 
Nei, burde man være redd for det?

I følge de som kan noe om dette, så er sex helt trygt - med mindre man har spesielle forhold som tilsier noe annet, og da får man ofte beskjed fra lege om dette. Så nei, man burde ikke være redd for det - men erfaringen tilsier at mange er det likevel :)
 
Back
Topp