Følger du samme "tema" på barna dine?

Laufey

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibarna 2019
Sensommerbarna 2019
Maiskolbene 2023 :-)
Som i at alle har norrøne navn/moderne navn/Astrid Lindgren-navn/samme bokstav?
 
Venter nr. 2, og vet ikke helt hva slags tema nr. 1 har, bortsett fra at det opprinnelig er latin. Men tenker ikke at det må begynne på samme bokstav i alle fall. Jeg tenker at de må klinge bra sammen, og mest på at det skal passe med etternavn.

Nr. 1 har et kort navn, 4 bokstaver og to stavelser, så nr. 2 får i alle fall ikke et langt navn (og hvertfall ikke dobbeltnavn) med fire stavelser. (Nå er det vel kanskje ikke så mange navn med fire stavelser når jeg tenker meg om...)
 
Nei. Vi har vel ikke noe tema tror jeg. Jeg liker de litt eldre navnene, så kanskje det er temaet vårt; "sykehjemsnavn". :knegg:
 
Vi har valgt gamle navn som er tidløse. Men ene er Latinsk og andre er Norrønt/Germansk så vet ikke om det er noe rød tråd. Viktigste for meg er at barnas navn ikke er a) naboens navn B) vanskelig å uttale c) tungt belastet d) traust
 
Nei, ikke annet enn at de har to stavelser og kan uttales på norsk og engelsk uten store problemer [emoji6]
 
Kun et (ufødt) barn foreløpig, men navnene vi har valgt til en eventuell nestemann matcher frøkna sitt i våre øyne :)
 
Spennende med navn! Jeg har en greie for navn, og tror nok selv at det nærmeste vi kommer tema her blir norrønt/gammelt :)

Men jeg kjenner de som har fire barn på samme bokstav, og de som har to som har nesten samme navn, og en del spenstige varianter her og der :)
 
Navna må klinge godt sammen, det er det viktigste :)
 
Prøver å finne "ganske like" navn, uten at det blir påfallende.

Eldste har enkeltnavn med latinske røtter på 3 stavelser som slutter på annen bokstav enn A.
Ønsker at neste (også jente) skal ha navn på 3 stavelser (enten enkeltnavn eller kort dobbeltnavn), og enten ha latinske røtter, slutte på annen bokstav enn A, eller ha samme forbokstav som eldste.

Ikke fryktelig sterkt tema, men synes at det blir rart om jeg feks. skulle kalle to jenter for "Charlotta" og "Åsne".
 
Hmtjaa, begge har nordiske litt eldre navn som ikke er kjempevanlige, men på tur opp. Og så begynner de på samme bokstav, men det er ikke planlagt, det bare ble sånn.
 
Valgt `tidløse` navn og navn som er lette å si på engelsk foreksempel . Ellers valgte vi navna fordi vi liker dem godt :)
 
Nei, vårt "tema" var at vi valgte navn vi likte, og vi endte opp med "toppliste-navn," men ikke fordi vi bevisst så på de listene, det bare ble sånn. Frøkna vår fikk navnet sitt etter en film vi så da vi var nyforelsket, og hun fikk være med å bestemme blant navn vi hadde satt opp som våre favoritter da lillebror skulle få sitt. :)
 
Jepp.... våre har norrøne navn begge to, og begge har dobbeltnavn... at alle fire navnene starter på samme bokstav er igrunn tilfeldig [emoji12]
 
Ja, begge jentene har to stavelsesnavn som slutter på a. Om Nr 3 er jente kommer hun til å ha samme, vertfall a-ending på navnet. :happy:
 
Nei. Mine to eldste har navn som mange vil si «matche selv om de ikke er fra samme epoke, og de begynner på samme bokstav - hvilket er helt tilfeldig, jeg innså det ikke før andre påpekte det og spurte om det var med hensikt,

Tredjemann får ikke navn på den bokstaven og vi tar vel ikke akkurat hensyn til kategori heller. Viktigst for oss er at navnet står til etternavnene, og at det er gangbart ellers i verden uten store problemer,
 
Back
Topp