Føler du deg ensom i permisjonstiden?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Var du alene i vennegjengen om å være i permisjon? Eller hadde du flere venner i samme båt?
Ble du kjent med noen enten gjennom forumet her eller gjennom helsestasjonen som du fant på ting sammen med? Eller følte du deg litt alene og ensom?
 
Aldri følt meg alene med baby :)
Har brukt å kalle barselgruppene i regi av helsestasjonen for "tvangssosialisering" :p
 
Følte meg ensom sist fram til barselgruppa starta. Det var fantastisk. Har fortsatt to venninner derfra, hun ene er en veldig god og nær venninne, selv om vi nå bor et annet sted i Norge og det er over tre år siden barselgruppa.

Nå har jeg vært sykemeldt og i elendig form hele graviditeten og derfor isolert hjemme i så og si 9 mnd... Gleder meg sånn til barselgruppa begynner!

Jeg er ikke en sånn som må være sosial hele tida, men å treffe folk et par ganger i uka synes jeg er hyggelig. Når jeg jobber jobber jeg på eget kontor, og får dekket mitt sosiale behov i den 30 minutters lange lunsjen. Sånn er det ikke når jeg er hjemme låst til sofaen
 
Var mye alene med baby i barselstiden sist og følte meg ganske ensom etter hvert. Denne gangen blir det heldigvis annerledes. :)
 
Aldri følt meg alene med baby :)
Har brukt å kalle barselgruppene i regi av helsestasjonen for "tvangssosialisering" :p
Det er jo 100% frivillig :) man må ikke møte opp på det første treffet heller. Vil vel heller kalle dem livredder for de av oss som føler oss ensomme og har fødselsdepresjon osv. Så kan jo de som ikke har behovet bare la være å møte opp. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten barslegruppa sist. Da barnet mitt hadde kolikk og jeg hadde fødselsdepresjon. De tok meg med på trilleturer og tørket mine tårer ❤️❤️❤️
 
Det er jo 100% frivillig :) man må ikke møte opp på det første treffet heller. Vil vel heller kalle dem livredder for de av oss som føler oss ensomme og har fødselsdepresjon osv. Så kan jo de som ikke har behovet bare la være å møte opp. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten barslegruppa sist. Da barnet mitt hadde kolikk og jeg hadde fødselsdepresjon. De tok meg med på trilleturer og tørket mine tårer ❤️❤️❤️
Selvfølgelig! :) Synes det er flott at det finnes for de som trenger det! :) Helsestasjonen her legger veldig press på at man skal komme på det første møtet, slik at man får spørsmål og dårlig samvittighet hvis man ikke kommer :p
Jeg har hatt problemer med sosial angst og liker meg best for meg selv, og synes derfor det er kjempeubehagelig å møte mange jeg ikke har snakket med før :)
Men synes selvfølgelig at det er kjempeflott at det finnes for de som trenger det!
 
Merker godt nå som eksamen er ferdig, jentungen er på tur med far og hage/husarbeid er ferdig at jeg kjeder meg mye mer. Alle andre er jo på jobb rundt om.. Så ja, kanskje litt mer ensom...
 
Selvfølgelig! :) Synes det er flott at det finnes for de som trenger det! :) Helsestasjonen her legger veldig press på at man skal komme på det første møtet, slik at man får spørsmål og dårlig samvittighet hvis man ikke kommer :p
Jeg har hatt problemer med sosial angst og liker meg best for meg selv, og synes derfor det er kjempeubehagelig å møte mange jeg ikke har snakket med før :)
Men synes selvfølgelig at det er kjempeflott at det finnes for de som trenger det!
Så dumt at de presser! Vi var en gruppe på 5 stykker bare, så det var ganske intimt og koselig fra start :)
 
Så dumt at de presser! Vi var en gruppe på 5 stykker bare, så det var ganske intimt og koselig fra start :)

Her bruker det å være 20 stykker. I første møte på helsestasjonen sitter man på venterommet i en runding og presenterer seg selv :p Får skikkelig første skoledag følelser av det hele. Hadde det vært en liten gruppe på 5 og mindre press hadde det vært mye mer i min gate! :)
 
Her bruker det å være 20 stykker. I første møte på helsestasjonen sitter man på venterommet i en runding og presenterer seg selv [emoji14] Får skikkelig første skoledag følelser av det hele. Hadde det vært en liten gruppe på 5 og mindre press hadde det vært mye mer i min gate! :)
Det hørtes veldig skummelt og upersonlig ut [emoji33] Håper ikke det er slik de gjør det på helsestasjonen jeg går på!
 
Det hørtes veldig skummelt og upersonlig ut [emoji33] Håper ikke det er slik de gjør det på helsestasjonen jeg går på!

Ja, det er skummelt. Håper de ender på opplegget til neste gang :p Tror det er de som jobber i min kommune som er litt spesielle, helt ærlig. Tror de færreste plasser har det slik.
 
Ja, det er skummelt. Håper de ender på opplegget til neste gang [emoji14] Tror det er de som jobber i min kommune som er litt spesielle, helt ærlig. Tror de færreste plasser har det slik.
Får håpe de endrer det hos deg, ville ihvertfall sagt ifra om at du ikke liker opplegget. Hvis nok folk sier ifra kanskje de endrer på det [emoji1]

Kan spørre jordmor ved neste kontroll hvordan de gjør det på helsestasjonen min [emoji4]
 
Får håpe de endrer det hos deg, ville ihvertfall sagt ifra om at du ikke liker opplegget. Hvis nok folk sier ifra kanskje de endrer på det [emoji1]

Kan spørre jordmor ved neste kontroll hvordan de gjør det på helsestasjonen min [emoji4]

Jeg kan jo klage litt neste gang spiren sitter med meg! :p Så kanskje de gjør noe med det :)
Det kan du jo gjøre! Tviler på at det er noe lignende :)
 
I begynnelsen hadde jeg mer enn nok med babyen. Da barselsgruppen fra helsestasjonen startet opp følte jeg meg ensom. Rene ungdomsskoledramaet med utestenging og klikker :( Litt sårt, for jeg hadde gledet meg skikkelig. Traff heldigvis en super gjeng på åpen barnehage som finner på mye sammen.
 
Nei ikke før vi flyttet, men tok ikke lang tid fa heller før jeg fant noen å gå med
 
Ja, jeg har vært veldig ensom. Har ikke mange venner og de få jeg har, slutta å invitere meg på ting når jeg ble gravid. Bestevenninna mi gjennom 26 år har jeg møtt kanskje 10 ganger de siste 11 mnd. Og de andre har ikke engang møtt lillegutt.
Broren min har kanskje tatt seg tid til å møte babyen 4 ganger på 11 mnd, mamma kommer aldri på besøk til tross for at Hu bor 20 min unna. Hu klager dog på at Hu aldri får se han. Søstra min bor på andre siden av landet og vi snakker ikke mye da hu er dårlig på å ta kontakt. Så da sitter man her alene da :)
Har vært på barselgruppe et par ganger, men de har ikke invitert meg med på noe til tross for at de finner på ting sammen hele tiden. Bor på et lite sted hvor alle kjenner alle, og jeg er ikke herfra så da er det også vanskelig å bli kjent. Men vi flytter til Storbritannia om et par uker så da får vi tro det blir bedre :)
 
Ja! Her er det forøvrig også en type gruppe på helsestasjonen, men jeg synes ikke noe om den. Det går på at jeg synes den er dårlig organisert og som med veldig mye på helsestasjonen så blir man uglesett hvis man gjør noe som ikke helsesøster synes noe om :shifty: men ellers har jeg hatt studier/jobbet gradert denne permisjonen og hadde det ikke vært for det så tror jeg at jeg hadde gått på veggen.... de jeg kjenner som har baby, er vel ikke helt der som jeg er - føler jeg.
 
Ja, jeg har vært veldig ensom. Har ikke mange venner og de få jeg har, slutta å invitere meg på ting når jeg ble gravid. Bestevenninna mi gjennom 26 år har jeg møtt kanskje 10 ganger de siste 11 mnd. Og de andre har ikke engang møtt lillegutt.
Broren min har kanskje tatt seg tid til å møte babyen 4 ganger på 11 mnd, mamma kommer aldri på besøk til tross for at Hu bor 20 min unna. Hu klager dog på at Hu aldri får se han. Søstra min bor på andre siden av landet og vi snakker ikke mye da hu er dårlig på å ta kontakt. Så da sitter man her alene da :)
Har vært på barselgruppe et par ganger, men de har ikke invitert meg med på noe til tross for at de finner på ting sammen hele tiden. Bor på et lite sted hvor alle kjenner alle, og jeg er ikke herfra så da er det også vanskelig å bli kjent. Men vi flytter til Storbritannia om et par uker så da får vi tro det blir bedre :)

Føler med deg. Familien min er aldri på besøk hos oss, men de reiser gjerne til syden fire ganger i halvåret i stedet
 
Back
Topp