Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

M

Moderator Kristin

Guest
Eller føler du kansje at jordmor/lege ikke helt forstår hva du ønsker?
 
Min jordmor er fantastisk! Har samme jordmor som bedriftsjordmor og vanlig jordmor. Hun står skikkelig på for meg og viser stor forståelse når jeg trenger det :Heartred gull verdt!
 
Har vært inne 3 ganger tror jeg. Og min fastlege er helt utrolig, likte jordmor veldig godt også, så gleder meg til neste time hos begge [emoji16]
 
Har en veldig flink jordmor, og fått god oppfølging av lege også de få gangene jeg har vært hos han :) Føler meg godt ivaretatt!
 
Kan vel ikke klage, men jordmor var veldig forsinket nå sist så hun hadde ikke så mye tid som jeg skulle ønske...
 
Har en flott jordmor, men føler det er altfor lang tid mellom hver gang. Forrige besøk var jeg i uke 15 og neste er jeg i uke 23. Kommer til å be om tettere oppfølging, men har følelsen av at de ikke har mulighet til det da de har lite kapasitet, vi får se:)
 
Har en flott jordmor, men føler det er altfor lang tid mellom hver gang. Forrige besøk var jeg i uke 15 og neste er jeg i uke 23. Kommer til å be om tettere oppfølging, men har følelsen av at de ikke har mulighet til det da de har lite kapasitet, vi får se:)
Samme her... hadde første time i uke 14 og neste i uke 24. Og siden jeg skal til legen i uke 26 så blir ikke neste time hos henne før i uke 30... [emoji53]
 
Foreløpig kun vært på 2 kontroller. En hos legen og en hos jordmor. Er vel fornøyd for jeg forventer vel ikke så mye. Skal til legen igjen ved neste kontroll pga glukose. Tenker så lenge det som skal bli gjort, blir gjort, er jeg fornøyd. Skal tilbake til jordmor i uke 28 for å snakke om fødsel og forventninger. Det gleder jeg meg faktisk til:)
 
Samme her... hadde første time i uke 14 og neste i uke 24. Og siden jeg skal til legen i uke 26 så blir ikke neste time hos henne før i uke 30... [emoji53]

Har lege uke 28 og henne igjen uke 32, men tenkte å be om å få komme til henne en time i mellom, ellers blir det 6 uker til jeg ser henne igjen, det er for lite:(
 
Har lege uke 28 og henne igjen uke 32, men tenkte å be om å få komme til henne en time i mellom, ellers blir det 6 uker til jeg ser henne igjen, det er for lite:(
Ja 6 uker blir det samme som her det, fra uke 24 til 30... men fikk beskjed om å ta kontakt ved evt behov tidligere, så jeg ser det litt ann. Hun skrev henvisning til samtale på sykehuset på forrige time nå, så ser hva som kommer ut av det også. [emoji846]
 
Jeg føler jeg får veldig god oppfølging [emoji4] Har valgt å ikke gå til jordmor denne gangen. Men, pga svangerskapsdiabetes så blir jeg fulgt tett opp av fastlege, gynekolog, diabetes sykepleier og endokrinolog på sykehuset [emoji5]
 
Men hvor ofte er dere på kontroller a? Var hos jordmor sist i uke 16 og neste i uke 28. Det er jo 12 uker. Går dere ikke til fastlegen kanskje? For jeg går annenhver gang.
 
Men hvor ofte er dere på kontroller a? Var hos jordmor sist i uke 16 og neste i uke 28. Det er jo 12 uker. Går dere ikke til fastlegen kanskje? For jeg går annenhver gang.
Blir litt rart her pga legen vil ha meg inn siste dag i hver sykemelding og det stemmer ofte ikke med ukene det skulle vært kontroll...

Hvis man går til både lege og jm så skal egentlig første time hos jm være i uke 24 men tror mange tar en ekstra tur tidligere.

Ifølge retningslinjene skal det være kontroll i ca uke 12 (lege), 18 (oul), 24 (jm), 28, 32, 36, 38, 40 og 41. Om jeg ikke husker heelt feil.

Den i uke 12 må vel nesten tas av lege pga blodprøver og oul er såklart på sykehuset, men ellers kan man jo velge som man vil [emoji5] poenget er vel at man går hver 4. uke fra uke 24 og hver 2. uke fra uke 36 [emoji846]
 
Blir litt rart her pga legen vil ha meg inn siste dag i hver sykemelding og det stemmer ofte ikke med ukene det skulle vært kontroll...

Hvis man går til både lege og jm så skal egentlig første time hos jm være i uke 24 men tror mange tar en ekstra tur tidligere.

Ifølge retningslinjene skal det være kontroll i ca uke 12 (lege), 18 (oul), 24 (jm), 28, 32, 36, 38, 40 og 41. Om jeg ikke husker heelt feil.

Den i uke 12 må vel nesten tas av lege pga blodprøver og oul er såklart på sykehuset, men ellers kan man jo velge som man vil [emoji5] poenget er vel at man går hver 4. uke fra uke 24 og hver 2. uke fra uke 36 [emoji846]
Okey skjønner:) takk for info. Jeg var jo og på en ekstra hos jm i uke 16 fordi jeg fikk time da:)
 
Men hvor ofte er dere på kontroller a? Var hos jordmor sist i uke 16 og neste i uke 28. Det er jo 12 uker. Går dere ikke til fastlegen kanskje? For jeg går annenhver gang.
Jeg har vært på to kontroller hos jordmor så langt, uke 16 og uke 20, skal igjen i uke 24. Så hver 4. uke [emoji4] Går kun til jordmor og innom legesenteret kun for blodprøver :)
 
Jeg har valgt å bare gå til lege, så da er det kontroll hver 4.uke. Og det er egentlig helt greit, men dette er nr 3 og min kropp har stort sett reagert på samme måte i alle svangerskapene.

Lurer jeg på noe så sender jeg bare melding inne på helsenorge til fastlegen, og får svar samme dag [emoji3] [emoji106]
 
Syns jeg får bra oppfølging, bedre enn jeg hadde forventet i grunn. Timene hos jordmor blir litt i hytt å pine, fordi der er det mye pågang nå. Følger ikke akkurat ukene. Har hatt to svangerskaps kontroller hittil, en hos jordmor og en hos fastlegen. Og oul.
Har i tillegg blitt fulgt opp ved gyn pol, frem til uke 16 og blir fulgt opp på føde avd fremover, for å se på vekst, første time der er til torsdag.
 
Synes jeg har fått god oppfølging, men samtidig synes jeg det er noen lange uker å vente på neste kontroll nå. Var hos jm i uke 12, oul i uke 18, og skal ikke til jm igjen før uke 24.
 
Etter en krunglete start med dårlig lege fikk jeg komme til jm litt tidligere enn vanlig. Etter dette har jeg vært fornøyd med oppfølging. Vært på ekstra kontroller og vekstestimering. Nå ser alt ut som det går bra, så vanlig oppfølging fremover. Jm i uke 13, 16, 24, så uke 28 neste.
 
Back
Topp