Fødselsstråd for Maibabyene!

kariness

Elsker forumet
Alle babyer som vil komme på lista får bare kopiere og sende meg på melding eller skrive i kommentarfeltet så skal jeg oppdatere lista så fort jeg kan :)

baby boyMINI.jpg

Brukernavn: Jantø
Barnets navn: Tor
Fødselsdato: 01.03.13
Termin: 05.05.13
Vekt: 1365gr
Lengde: 39cm
Historie: Jeg la meg til å sove sånn ca 22 natt til 1.mars,og følte meg egentlig i ganske grei form selvom jeg hadde vært innlagt i nesten en uke allerede..Skjønte egentlig ikke hvorfor jeg måtte være der,for jeg følte meg jo ikke dårlig! Men sånn ca ett på natta våkna jeg av at jeg lå å skalv.. Var litt kald også,så tenkte det var derfor..Men følte meg veldig rar ,så ringte på jordmor å fortalte hvordan jeg følte det. Da kom det lege opp som tok ultralyd av lillegutt i magen,og alt var fint med han :) Etter det sjekka de refleksene mine,pga jeg skalv.. Og de var visst unormalt ville, så det var det som var grunnen til at jeg da ble sendt rett ned på overvåking. Da jeg kom ned dit,fikk jeg beskjed om at de skulle sette i noen fler venefloner,og de skulle sette inn en sak som skulle måle blodtrykket mitt konstant.. Sette inn venefloner tok ca 2-3 timer,pga alt vannet i kroppen. Nålene ville rett og slett ikke igjennom huden min omtrent.. De kunne ikke se blodårene igjennom huden heller,så de trykka bare inn nålene og leita på innsiden etter blod. Var helt syykt vondt!! Blodprøver blir enkel sak fremover ;) Når de endelig var ferdig med venefloner og pining,trodde jeg at jeg var klar hvis lille Tor måtte ut. Men neida. KATETER! :p Kjempekult å sette inn det ,da jeg lå til overvåking på rom med 8 andre.. Greit nok at det var ett lite forheng foran senga,men er absolutt ikkenoe problem å kikke rett inn om man vil! Jeg spurte legene der om de visste hvor lenge jeg kom til å ligge til overvåking,og om Tor skulle ut iløpet av natta.. Men de visste ingenting,og sa at jeg kanskje ble liggende der i noen dager.. Da kjente jeg at jeg ANGRA på at jeg hadde ringt på jordmor for å få hjelp.. For da var alt bare helt for jævlig vondt og tungt! Ville bare vekk.. Sånn ca 4-5tia kom Christopher å holdt meg med selskap,for jeg ringte å ba han om å komme.. Var super deprimert,og trengte å ha han der! Jeg visste jo ingenting om hva som skulle skje! Underveis iløpet av natta måtte de 3doble dryppet mitt pga skjelvingene som de måtte holde i sjakk.. Lå tilslutt å ''vugga'' ,følte meg helt fjern. Overlegen som tok avgjørelsene kom inn igjen å sjekka refleksene mine.. De hadde tatt seg veldig opp,. Da var klokka 6,og vi fikk da beskjed om at klokka 8 når det er vaktskifte og det kommer opplagte folk på jobb ,så skulle lillegutt tas ut! For skjelvingene kunne utvikle seg til kramper om det gikk for lenge, og da hadde det vært livstruende for både meg og baby! Så når vi fikk beskjeden hadde legen ordna med ett ledig rom som Christopher kunne legge seg å sove på i ett par timer..Lade opp! Samme skulle jeg liksom gjøre.. Men det var jo umulig å få sove da.. Lå å kikka på soloppgangen jeg,mens jeg venta! Var merkelig FINT vær den dagen :D Fikk sola rett i trynet,så måtte tilslutt spørr om hun ene sykepleieren kunne trekke for gardina :p Klokka ble 9 før det ble min tur.. ANER ikke hvordan jeg kom meg inn på operasjonsstua.. Om jeg gikk selv,eller om jeg ble kjørt inn i senga eller hva som skjedde ! Husker ikke en dritt :p Var rart å sitte på operasjonsbenken,mens 4-5leger klargjorde meg for alt som skulle skje.. Lukka bare øynene og hang med hodet ned i fanget,mens jeg holdt christopher i henda. Kobla helt ut,og operasjonen var kjempegrei. Tor skreik for FULL hals,idet han ble tatt ut.. Og det hadde jeg ikke regna med,så det var utrolig deilig! :D Det er jo ikke vanlig når de er født så tidlig.. Christopher reiste seg opp med engang når han hørte hyl.. Var nok ett fint syn av blodbad å gørr han fikk se :p Tok 28 timer før jeg fikk se gutten min!! Men kan ikke huske de timene så veldig.. Lå med epidural i nesten ett døgn,pga jeg var i så dårlig form at de ville holde meg i ro så lenge det var mulig! Og med mye morfin og diverse i kroppen,så husker jeg ikke noenting.. Var neddopa ganske kraftig da jeg fikk møte Tor for første gang også,så jeg husker bare glimt av det.. Ble en fryktelig tøff start,med nesten 6 uker på sykehus. Men selvom vi har vært der lenge, så har Tor vært kjempeflink å frisk hele veien.. Sterk liten gutt. Ikke hatt behov for lysbehandling engang.. Premature trenger gjerne det opptil fler ganger,fikk vi beskjed om.. Så vi er veldig takknemlige for at alt har gått så bra! Endelig har jeg blitt mamma til verdens fineste go'gutt :D Lille Tor <3 Hadde virkelig ikke trodd at jeg skulle bli den første mai-mammaen.. Og hvertfall ikke så tidlig som 1.mars!! :D <3

lilleTor.JPG

baby boyMINI.jpg

Brukernavn: Vårmamma
Barnets navn: Gutt
Fødselsdato: 13.4.
Termin: 2.5.
Vekt: 3515
Lengde: 50
baby boyMINI.jpg

Brukernavn: kariness
Barnets navn: Owen
Fødselsdato: 19.04.13
Klokken: 12.26
Termin: 08.05.13
Uke: 37+4
Vekt: 2836 g
Lengde: 49cm
Hodeomkrets: 34 cm.
Historie: Slimproppen gikk klokken 16 denm 18. april (dagen før). Mensenssmertenen og dårlig søvn i to dager tidligere forberedte meg, så jeg sov på håndkle natt til 19. april (fødselsdagen). Vannet gikk 05.00 på natta. Var på sykehuset for å sjekke om hode var festet klokken 7. Det var festet og jeg hadde ikke rier så vi ble sendt hjem. I bilen på vei hjem startet riene og vi satt hjemme å skrev opp rier fra klokken 8 til klokken 9. Riene mine begynte rett på, sterke, og varte i 1 minutt med 5 minutters mellomrom. Så etter en time med kartlegging dro vi inn til sykehuset igjen. 09.30 ble jeg sjekket og hadde 6 cm åpning. Rett på fødestua. Der brukte vi 2 og en halv time på å stå imot riene og få gutten nedover ved hjelp av tyngdekraft. 12.00 begynte jeg å presse og på 26 minutter var gutten ute. Veldig fort og veldig overraskende.
IMG_4156.JPG

babygirlMINI.jpg
Nick: Hønselovisa
Fødselsdato: 16/4-13
Termin: 27/5-13
Uke: 34+3
Kjønn: Jente
Barnets navn: Kommer :)
Klokkeslett: 22:10
Vekt: Ble først sagt 2885, men de tror det var feil. Sannsynligvis rundt 2400.
Lengde: 48cm
Hodeomkrets:
Gratulasjoner: http://forum.babyverden.no/threads/34-3-i-går-og-da-var-mageboeren-fornøyd-p.1616584/
Fødselshistorie: Ligger på linken over :)
hønselovisa.jpg


baby boyMINI.jpg

Brukernavn: trultemor_90
Barnets navn: Leander
Fødselsdato: 24/04.13
Termin: 02/05.13
Vekt: 4245g
Lengde: 53cm
Historie: kommer senere

babygirlMINI.jpg

Brukernavn: ostekake
Barnets navn: Nea Marie
Fødselsdato: 03.05.13
Klokken: 11.03
Termin: 05.05.13
Uke: 40
Vekt: 3520 g
Lengde: 48 cm
Hodeomkrets: 37 cm

babygirlMINI.jpg

Brukernavn: Bruker22ch
Barnets navn: Sarah
Fødselsdato: 08.05.13
Termin: 04.05.13
Vekt: 3860
Lengde: 51cm
Historie:
01.00 natt til tirsdag mens samboeren var ute å kjørte en venn av oss hjem, gikk proppen! 02.00 begynte riene, og de holdt på hele natten frem til vi 10.00 tok en tur inn på sykhuset. Der hadde jeg nesten 3cm åpning så jeg ble lagt inn. Timene gikk, riene kom og gikk, men mer åpen ble jeg ikke. Kvelden kom og jeg hadde kun nådd 5cm. Jeg fikk smertestillende og klarte og sove et par timer den natta. Men smertestillende hadde "drept" riene, så neste morgen var det så å si stille hos meg - med 5 cm åpning. 14.00 onsdag bestemte de seg for å ta vannet, men ungen lå så langt ned at det nesten ikke kom vann ut. drimot satte dette igang riene igjen, for fullt, og nå gikk det ikke lenge før jeg hadde nådd 8cm. VONDT!! på 8cm var jeg utslitt, hadde holdt på i snart to døgn - så jeg fikk en epidural slik at jeg kunne slappe av. HIMMELSK <3 Men... denne drepte på nytt riene, så jeg ble satt på drypp, sterkere og sterkere, og fy så vondt det ble! 22.00 onsdag kveld begynte jeg å presse, dette lindret smertene enormt! Babyen hadde ligget fint hele veien, men helt på slutten klarte hun å vri seg slik at hun ikke klarte å komme ut. etter å ha presset i 45 min tilkalte de lege som kom å tok henne med vakuum - på tre rier var hun ute; 23:07 :D :D <3
Fødselen tok 46 timer med opp og ned turer, men resulterte i en nydelig liten skatt som storkoser seg hjemme hos mamma og pappa og bare er en snill liten prinsesse. Vi kunne ikke vært heldigere <3

baby boyMINI.jpg

Brukernavn: grohar81
Barnets navn: Amund
Fødselsdato: 14.05.13
Klokken: 21.31
Termin: 05.05.13
Uke: 41
Vekt: 4030 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 37 cm
 
baby boyMINI.jpg
Brukernavn: iamlisa
Barnets navn: Matheo
Fødselsdato: 15.05.13
Klokken: 18.07
Termin: 13.05.13
Uke: 40
Vekt: 3900 g
Lengde: 52 cm
Hodeomkrets: 37 cm

baby boyMINI.jpg


Brukernavn: Mrs.Mona
Barnets navn: Mathias
Fødselsdato: 09.05.13
Klokken: 05.16
Termin: 13.05.13
Uke: 39
Vekt: 3790g
Lengde: 51cm

-sette inn baby girl-

Nick: Anjet
Fødselsdato: 10/05-2013
Termin: 08/06-2013
Uke: 36 + 2
Kjønn: Jente
Barnets navn: Selma
Klokkeslett: 08:02
Vekt: 3230 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 34 cm
Gratulasjoner: Mange det :)
Fødselshistorie: Vannet gikk ca kl 10 torsdag morgen. 22 timer senere var snuppa ute :)
 
Kjempebra at noen tar ansvar :) Høres bra ut, men skriv at folk ikke skal kommentere i den tråden ( regner med at du lager en ny?. Siden jeg ødelegger denn..? ;) ) og så må vi få den opp sammen med andre viktige tråder :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ja det er viktig å ikkje skrive i den:) du kan jo plusse på gratulasjoner .. der vi putter gratulasjons tråd linken :)
 
Ellers så gjør vi det sånn at jeg prøver å redigere hele topptråden når barna blir født? :p for vi kommer ikke til å klare å forhindre at noen kommenterer!
 
Kjempebra at noen tar ansvar :) Høres bra ut, men skriv at folk ikke skal kommentere i den tråden ( regner med at du lager en ny?. Siden jeg ødelegger denn..? ;) ) og så må vi få den opp sammen med andre viktige tråder :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg melder meg herved frivillig til å være den som redigerer førstetråden! Så gjør vi det mye enklere :D
 
Du er flink :) bra tiltak :)
 
Kjempebra at noen tar dette :D

Kan hende at HI blir veldig fullt, da, iom at det ikke funker i terminlista engang...? :/
 
Kjempebra at noen tar dette :D

Kan hende at HI blir veldig fullt, da, iom at det ikke funker i terminlista engang...? :/
Veldig ofte så er ikke fødetrådene så veldig store, hvert fall ikke de jeg har sett på. Men i så fall lager jeg fler når den er full :)
 
Brukernavn: Jantø
Barnets navn: Tor
Fødselsdato: 01.03.13
Termin: 05.05.13
Vekt: 1365gr
Lengde: 39cm
Historie: Denne må jeg oppdatere seinere da jeg kommer hjem og har mer tid..
Bilde: lilleTor.JPG
 
Brukernavn: Vårmamma
Barnets navn: Gutt
Fødselsdato: 13.4.
Termin: 2.5.
Vekt: 3515
Lengde: 50
 
Back
Topp