Fødsel

Tenkte ikke så mye på det første gang. Hadde en ukomplisert og rask fødsel, som egentlig var en drømmefødsel. Sliter med angst, så det gjorde såpass inntrykk på meg at jeg ligger våken om nettene og gruer meg :( tror jeg får time på sykehuset for å forberede meg, for jeg kjenner fødselsangst komme sniiikende
 
Gleder meg, men er mest spent. Hadde en veldig fin fødsel sist, så er litt redd for at den ikke blir like fin denne gangen. Gleder meg også til å kjenne riene igjen, har helt glemt hvor vondt det var[emoji28]
 
Gleder meg bare! Kroppen min takler dårlig å være gravid, så det blir godt å få det overstått. Sliter mer med angst for at det skal bli prematur fødsel enn selve fødselen.
 
Er andre gangsfødende. Hadde en kjempe fin fødsel med første, så gleder meg bare til å få oppleve det en gang til :Heartred
 
Herlighet så bra at det er så mange som gleder seg til fødsel. Jeg gruer meg, og gruer meg mer og mer for hver uke. Tok det opp tidlig med jordmor, men da sa hun, "jaja, det er lenge til fødsel". Har begynt å få mareritt igjen og kjenner at jeg bruker mer og mer tid på å tenke på det. Sist kontroll fikk jeg tilbud om en samtale på sykehuset i forkant, for å hjelpe meg med angsten. Opplever at jordmor ikke tar meg på alvor, og er redd en samtale på sykehuset med en eller annen ikke vil hjelpe så mye fra eller til.
Ikke les videre dersom du ikke vil høre noe negativt om fødsler.
Jeg hadde maserier noen dager før fødsel, så ordentlige rier i ca 45 timer med en periode med stormrier. Ristet av alt adrenalinet i kroppen og spøy som en gris av smertene. Fikk drypp, som babyen ikke tålte (høy puls) og måtte ligge stille på siden ellers mistet han pulsen. Selve pressingen gikk derimot fint, og jeg fikk bare 2. grads ruptur. (noe jeg ikke merket engang).
 
Så fint å se at mange gleder seg.
Jeg er andregangs og hadde en lang og hard fødsel med første. Den varte i 2,5 døgn og var virkelig tøff. Men det var aldri snakk om KS. Fikk til slutt epidural og drypp. Da tok det bare noen timer før hun var ute.
Kjenner jeg er nervøs for denne fødselen. For det første fordi jeg ikke vet hvor jeg får føde. For det andre fordi jeg frykter en like lang fødsel denne gangen også.
Men jeg håper at jeg, med flere år på baken nå enn sist, takler det på en god måte og at det blir en fin opplevelse.

Gruer meg til tiden etterpå. Der å tisse kjentes ut som syreangrep på et åpent sår. Takk Gud for hånddusjen på doen min på barsel. [emoji173]️
 
Jeg hadde også en lang fødsel som endte i hasteks pga stjernekikker og ikke full åpning. Vannet gikk lørdagsmorgen og ks ble besluttet mandag kveld. Fikk drypp og epidural på mandag og var dødssliten pga nesten ikke noe søvn etter vannavgangen. Likevel så hadde jeg en utrolig fin opplevelse og jeg er spent på hvordan det blir denne gangen:) gleder meg til å føde igjen:)
 
Jeg vet ikke helt om jeg gruer eller gleder meg. Har fortrengt forrige fødsel (32 timer hvor jeg kjente riene i låret) og er mest redd for å få panikk når jeg kjenner rier igjen
 
Jeg tenker veldig mye på fødselen. Er fjerde gangen men kvir meg litt allikevel. Men det er nok mest for det jeg har hatt veldig raske fødsler tidligere og nå er det tvillinger;) og er litt redd for å ikke rekke inn siden jeg har 1times kjøring :wtf:
 
Jeg er andregangs og med en 2 åring i huset har jeg ikke hatt så mye tid til å tenke på fødselen, eller den nye tilværelsen som venter for den saks skyld! :nailbiting: Hadde en fin, men litt lang (27t) fødsel første gang, og er veldig takknemlig for oppfinnelsen epidural :notworthy eneste bekymringen min denne gang er at det skal gå litt for fort og at det da er forseint å få epiduralen når jeg kommer inn på sykehuset! :wideyed:
 
Prøver å ikke tenke så mye på det da jeg lett kommer over å "skummle" tanker å begynner å grue meg skikkelig [emoji12]
 
Orker ikke å grue meg noe for det, men var syk pga kronisk sykdom for noen dager siden og hadde da veldig sterke smerter. Og BAM slo fødselsangsten meg, "hærregud, det blir vondere enn dette, hvordan skal jeg takle DET??"
 
Back
Topp