Fødsel

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Tenker dere mye på fødselen?
Gruer du deg?

Jeg hadde en veldig fin fødsel for snart 8 år siden men jeg gruet meg helt skrekkelig i forkant... redd for alt som kan gå galt, og selvfølgelig smertene...

Nå er jeg der igjen... og tenker veldig mye på det![emoji27]
 
Jeg hadde en fin fødsel for 11 mnd siden, jeg gledet meg veldig da og gleder meg nesten enda mer nå :p
Hva gruer du deg til? Trist å måtte gå med den redselen så lenge...
 
Jeg har ikke født før, og så langt så bare gleder jeg meg! :) Håper det holder seg slik.
 
Er ikke redd for fødsel,var ikke det sist heller. Men redd eg ikke rekker frem og eg er redd for å være alene på barsel. Reiste hjem veldig tidlig sist pga sistnevnte. Eg fullt forberedt på den umenneskelig og ubeskrivelige smerten, men det går fort over og uten smerte kommer det ingen baby. Selvfølgelig har jeg en tanke på om det skulle gå gale å det hadde gått i haste ks eller verre,katastrofesnitt. Men sannsynligheten er veldig liten for at det skjer
 
Jeg gruer meg ikke så mye til selve fødselen kjenner jeg. Det blir jo selvfølgelig vondt og alt det der, men hadde en relativt kjapp og fin fødsel sist selv om den overhodet ikke ble slik jeg hadde håpet på (grunnet igangsetting++). Kjenner jeg gruer meg mer til tiden etter fødsel, håper jeg er i litt bedre "form" der nede denne gangen :p
 
Jeg gruer meg ikke, gleder meg mest[emoji5] men jeg gruer meg til turen inn! Tar 2,5 timer til sykehuset, så redd noe skal skje på turen! om ting skjer fort, så får jeg jo ambulanse! Men mannen må jo kjøre etter, så redd for å ikke kunne ha han med meg hele tiden!
 
Jeg er førstegangs så vet naturlig nok ikke helt hva jeg går til, men jeg frykter ikke fødselen hittil. Dette kan selvsagt endre seg når det nærmer seg.

Er ikke redd smerte og har ganske høy smerteterskel, men dette blir smerter på et nytt nivå.

Kvalme er det verste jeg vet og jeg håper derfor jeg slipper det i løpet av fødselen.

Jeg har en blødersykdom og det gjør meg noe betenkt.. Skal til samtale på Rikshospitalet (poliklinikken) neste uke og er spent på hva de anbefaler angående fødsel. I den forbindelse frykter jeg nok heftige blødninger og totalruptur etc. Vet hvor lett jeg får sår og jeg blør lett.
 
Tja.. som førstegangsfødene prøver jeg å ikke tenke så mye på det :) Gruer meg fordi alle forteller hvor vondt det er og sånn, men prøver å ikke ta sorgene på forskudd :p Kan hende jeg kommer til å tenke mere på det når det nærmer seg :wideyed:
 
Jeg gruer meg ikke, gjorde ikke det sist heller. Følte det var bortkastet energi å grue seg til noe jeg ikke visste hvordan kom til å bli:)
 
Jeg gruer meg til å ta KS. Sist hadde jeg en forferdelig opplevelse. I gangsettelse og deretter haste ks 15 dager over tiden. Hele opplevelsen satte en støkk i meg. Håper på en fine e opplevelse nå med planlagt KS. MEN jeg synes det er forferdelig å være gravid også da, så jeg gleder meg nok til «å bli ferdig». Selv om en fødsel egentlig er starten :)
 
Er førstegangs, og gruer meg ikke så veldig til selve fødselen. Smerte går ganske greit for meg. Men sykehus og sprøyter og nåler får jeg helt panikk av. Håper virkelig jeg slipper mye av det, for da vet jeg faktisk ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det tror jeg er det verste jeg vet. Så klart har jeg rhesus negativ og må ta ekstra tester i svangerskapet, kjenner det koster meg veldig mye. Men jeg prøver og ikke tenke for mye på det i forkant.

Gleder meg så utrolig masse til fødsel er over og jeg sitter der med min lille baby i armene.
 
Jeg er førstegangs og både gruer og gleder meg! Sliter med angst fra før spesielt med å ikke ha kontroll, noe man så absolutt ikke har i en fødsel [emoji23] meen jeg har lest og hørt masse om hypnofødsel og føler det virkelig er noe for meg. Det er som en meditasjon for å få indre ro, gi slipp, stole på kroppen, føle glede istedenfor frykt og bare åpne seg opp å la kroppen. Har også laget en musikk spilleliste med beroligende og styrkende sanger for mitt sinn som jeg hører mye på nå i graviditeten og som jeg skal ta med meg på føden [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Jeg er førstegangs og gleder meg veeldig! Har gjort det egentlig siden vi fant ut av at jeg var gravid, og håper det forblir slik :) er innstilt på at uforutsette ting kan dukke opp, men alt i alt gleder jeg meg til å ha gått igjennom en fødsel og kjenne på alle følelsene, smertene og gleden den bærer med seg :)
 
Godt å høre de fleste gleder seg [emoji16] selvom jeg følte meg litt ensom nå med å grue meg så fælt.. [emoji85][emoji23]
er jo i utgangspunktet ikke noe å grue seg for, når man vet premien som kommer til slutt [emoji173]️ og ut må den jo, uansett .....
 
Jeg er også førstegangs og tenker ikke så mye på fødselen, det får liksom bli som det blir! Ungen må jo ut en gang til slutt uansett :bag:
 
Er også første gangs, jeg tenker ikke så mye på det igrunn. Det må jo skje, og jeg tenker jeg tar det som det kommer. Er jo mulig at følelsene rundt dette endrer seg når det nærmer seg. Men jeg orker ikke å kaste bort mye energi på å tenke på noe som jeg ikke kan styre noe fra eller til:) jeg tar det som det kommer:)
 
Jeg har hatt to fæle fødsler (en endte i hastesnitt den andre i en komplisert tangforløsning), og er veldig spent på denne.. Men blir fulgt opp godt på sykehuset, og skal planlegge fødselen tett sammen med lege og jordmor når det nærmer seg.
 
Jeg er så heldig som har vært igjennom en fødsel allerede, så jeg vet at kroppen min kommer til å ta over hele greien.. :p Regner med jeg får en lignende «utavdegsjælopplevelse» som forrige gang - så da klarer jeg å la være å bruke energi på det nå :) heldigvis!
 
Jeg gledet meg til første fødsel, og gleder meg om mer denne gang[emoji5] Det jeg «gruer» meg til er tiden etterpå, som en lengre opp her skrev; håper jeg er i litt bedre form «der nede» denne gangen[emoji28] Jeg ble positivt overrasket over hvordan en fødsel kan være mtp alle historiene jeg hørte/leste om i forkant, men tiden etterpå var jeg ikke like forberedt på[emoji85]
Edit: Får legge til at jeg nok hadde det vondere der nede enn gj.snittet, hvertfall ut i fra d jeg har hørt andre forteller[emoji28]
 
Last edited:
Jeg er førstegangs og gleder meg mest egentlig :)
 
Back
Topp