Fødsel nr 2

Melly_

Blir kjent med forumet
Hei jordmor Katrine!

Jeg er nå gravid med nr 2. Første barnet mitt ble født 4 uker før termin, og man fant ikke noen årsak til hvorfor jeg fødte for tidlig. Svangerskapet var helt uproblematisk, i strålende form og jobbet frem til dagen før jeg fødte. Det jeg nå lurer på er om det er større sannsynlighet for at jeg føder for tidlig også denne gangen eller er dette helt tilfeldig?

Lurer også på det her med å løfte når man er gravid. Må jo løfte noe siden jeg har et barn på 2,5 år fra før, men hvem er det farlig for; meg eller barnet i magen? Og finnes det noe pekepinn på hva som er for tunge løft?
 
Hei:)

Når du føder denne gangen er vanskelig å uttale seg om, ja det er større sannsynlighet for at du føder tidligere denne gangen også enn for en som gikk over termin første gang. Men her er det mange ting som spiller inn.

Når det gjelder løft. Du skal følge kroppen din, hva er du føler kroppen din takler. Og ikke legg deg i hardtrening hvis du ikke har trent før. Men det å løfte sitt eget barn som en alltid har løftet tidligere er ikke farlig i den forstand - da vil det bli mer ubehaget som fører til at du slutter med det.

Masse lykke til videre i svangerskapet:)
 
Back
Topp