Fødsel å barsel fra helvete

Hva skal man gjøre når frykten slår inn igjen etter 10 mndr?
Kan fødsels angst slå inn nå?

Ikke noe særlig anonym lengre :p
 
Alle har forskjellige opplevelser. Jeg har født fem, og etter hver fødsel, når jeg har fått barnet opp på brystet - har jeg sagt "dette gjør jeg gjerne igjen!".

Ja, det er jævlig tøft å føde. Det er virkelig som å løpe et maraton! Og ja, det gjør vondt. Innimellom er det så vondt at man tenker at man vil dø! Men jeg hadde helt seriøst valgt en fødsel fremfor et beinbrudd, eller tannpine.

Veldig leit at du hadde en slik opplevelse, og jeg håper virkelig du får en bedre opplevelse hvis/når du får et barn til. Men vær så snill, ikke portretter din opplevelse som en sannhet for alle, for de aller fleste får faktisk ikke en så tøff start. Jeg kjenner meg ikke igjen overhodet i det du forteller om.
 
Alle har forskjellige opplevelser. Jeg har født fem, og etter hver fødsel, når jeg har fått barnet opp på brystet - har jeg sagt "dette gjør jeg gjerne igjen!".

Ja, det er jævlig tøft å føde. Det er virkelig som å løpe et maraton! Og ja, det gjør vondt. Innimellom er det så vondt at man tenker at man vil dø! Men jeg hadde helt seriøst valgt en fødsel fremfor et beinbrudd, eller tannpine.

Veldig leit at du hadde en slik opplevelse, og jeg håper virkelig du får en bedre opplevelse hvis/når du får et barn til. Men vær så snill, ikke portretter din opplevelse som en sannhet for alle, for de aller fleste får faktisk ikke en så tøff start. Jeg kjenner meg ikke igjen overhodet i det du forteller om.
Har selv født fem, og opplevd litt av vært og er helt enig i det du skriver her.
Gleder meg til min 6 fødsel, og barsel tiden!
 
Dette høres fryktelig ille ut, og virkelig ikke som en god opplevelse for hverken deg eller lille hjerte.
Jeg anbefaler deg å få snakket med noen om opplevelsen, enten i form av helsesøster/jordmor - men kanskje aller helst, ved å gå til fastlegen og bli vist veien videre derfra.

Det kan være både godt og viktig å få sortert og behandlet følelser og inntrykk, slik at de ikke til stadighet kommer tilbake slik du beskriver nå. Det kan være tyngende å ha det liggende i underbevisstheten å gnage også, selv om du kanskje ikke tenker på det til dagen. Dette kan en flink psykolog hjelpe deg med!

Håper du finner ut av det og at du får hjelp med dette :) Ingen fortjener en slik fødselsopplevelse, og ingen fortjener å gå med ubearbeidede inntrykk etterpå når det først har skjedd. Masse varme tanker til deg! Og masse lykke til! :)
 
Back
Topp