Fødeplass

Careone

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Bestemt dere? Har egentlig veldig lyst til å føde på Rikshospitalet igjen, følte meg så trygg forige gang. Men de er ganske besøksfientlige.. selv mot Pappa og spes m søsken.. vurderer Ullevål da, men uff hørt så mye negativt. Erfaringer fra Ullevål? :)
 
Jeg fødte på Ullevål sist og har bare gode opplevelser. Kommer til å søke meg dit igjen :)
 
Her søkte legen til Ahus idag. Har ikke født noen plass her på Østlandet før. Så håper det er bra å føde på Ahus også :)
 
Jeg har søkt Ullevål blant annet pga det du nettopp sier. Jeg har hørt fra mange at Rikshospitalet er ganske besøksfientlige, selv mot barnefar.
I tillegg har jeg hørt masse positivt om Ullevål og valget ble ikke så vanskelig da.
 
Jeg endre opp med Ullevål. Sto mellom der og Bærum.
Vil gjerne ha pappaen det så mye som mulig!

Ikke født der før, eller født før i det hele tatt. Så følger denne :)
 
Her søkte legen til Ahus idag. Har ikke født noen plass her på Østlandet før. Så håper det er bra å føde på Ahus også :)

Jeg fødde på Ahus og hadde en kjempefin opplevelse. Ville gjort det igjen hvis vi bodde i Oslo [emoji4]
 
Hadde en kjempefin opplevelse på Ullevål. Nå var jo vår situasjon veldig spesiell med dødfødsel, men oppholdet var positivt.
Innmari god mat :p
 
Bestemme seg? [emoji28] Her føder vi kun en plass og det er St Olavs [emoji1]
 
Her er det heller ikke valg :) enkelt og greit :)
 
Her er det valg mellom Drammen, Bærum, Ullevål eller Riksen.. Bærum er uaktuelt, da om det skulle skjedd noe hadde vi måtte fraktes til Riksen eller kanskje Ullevåll. Drammen vil jeg heller ikke.. Så blir Ullevåll eller Riksen. Er sååå fornøyd med riksen, men selv barnefar fikk ikke komme når han ville. Var fra kl da til da han kunne være der, og det var siden jeg var så heldig å få rom alene. Men søsken og andre må man ta imot i hovedkantinen feks. Det er jo ikke akkurat stas å måtte komme seg rundt på et sykehus, ned flere etg og gå et stykke når man akk har født, for å ta imot besøk.. Men følte meg så trygg der.

Er egentlig bare usikker siden jeg har en god opplevelse på riksen, følte meg trygg. Og fordi Ullevål blir nytt, usikker på hvordan det fungerer ift hotellet åsånn :rolleyes: Og hørt mye negativt..

Men datteren min på da 3 må jo få komme på besøk når vi kan det! Uff. vanskelig.. Tror det blir Ullevåll..

Ble veldig langt og rotete innlegg, haha
 
Må sies at det negative jeg har hørt fra Ullevåll er mest fra fellesferien åsånn, hvor det er ekstremt mange som føder og de gjerne har litt lite personell.
 
Har fått plass på Ullevål. Sto mellom det og riksen her også. Men endte på Ullevål pga det du sier med besøk. Hørt så utrolig mye positivt om Ullevål jeg, spesielt hvor deilig alle synes det er med barselhotellet:) tror nok det er litt lavere puls der i desember/januar enn i fellesferien som du nevner...
 
Aaaah! Fikk brev idag med bekreftelse på plass på Rikshospitalet!! Jeg sa klart ifra til legen at jeg det sto mellom Ullevål og Bærum for min del, og at vi endte med Ullevål...
Får ringe på mandag å høre hva som har skjedd. Mistenker at fastlegen har sendt feil...
 
Har positiv erfaring fra Ullevål. Lå på barsel, og der var de strenge på visitttider og besøkende. Det var ganske greit, for med tomannsbolig er det ganske slitsomt med besøk hos romvenninnen. Selv velger jeg Ahus, fordi det er mest praktisk.

Sist holdt det på å bli fødsel på ring 3 pga rush og raskt forløp. Håper vi unngår rush denne gangen
 
Har fått plass på Ullevål. Sto mellom det og riksen her også. Men endte på Ullevål pga det du sier med besøk. Hørt så utrolig mye positivt om Ullevål jeg, spesielt hvor deilig alle synes det er med barselhotellet:) tror nok det er litt lavere puls der i desember/januar enn i fellesferien som du nevner...
Ikke for å gjøre deg urolig, men det var ikke lav puls da jeg fødte der i begynnelsen av januar for 4 1/2 år siden. Skulle egentlig føde på ABC, men ble vanlig fødeavd. pga fødsel 23 dager før termin. Der var det fullt på alle fødestuene! Førte bl.a til at jeg ikke fikk baby opp til meg etter fødsel, fordi de var stressa og ville forte seg og bli ferdig med veiing. Var på ABC i barseltida. Hotell der også, og det var fint:) Men nøyaktig 48 timer etter fødsel, kl 19:15 på kvelden, ble vi «kasta ut» uten at amming fungerte i det hele tatt. Pga mange fødsler? Visste ikke at jeg som førstegangs hadde rett til å bli 3 døgn. Visste heller ikke at de ikke skal sende en hjem før amming er etablert. Hjemme fikk jeg dårlig hjelp av helsestasjon med amming, og ringte også føden flere ganger for hjelp, men fikk dårlig oppfølging derfra også. Ingen fortalte meg f.eks at det finnes en ammepoliklinikk på Ulkevål hvor man kan få hjelp.

Beklager at det ble litt negativt. Må også si at selve fødselen gikk veldig fint! Veldig dyktige jordmødre under selve fødselen:) Det var barseltida som ikke var noen god opplevelse for meg. Mitt råd er derfor å sette seg godt inn i dine rettigheter og muligheter for hjelp på forhånd, tilfelle ting ikke går helt knirkefritt!

Jeg prøver meg på Rikshospitalet denne gangen:)
 
Aaaah! Fikk brev idag med bekreftelse på plass på Rikshospitalet!! Jeg sa klart ifra til legen at jeg det sto mellom Ullevål og Bærum for min del, og at vi endte med Ullevål...
Får ringe på mandag å høre hva som har skjedd. Mistenker at fastlegen har sendt feil...
Det går sikkert greit å få byttet! Men selvsagt kjedelig med alt en må ordne..,
 
Ikke for å gjøre deg urolig, men det var ikke lav puls da jeg fødte der i begynnelsen av januar for 4 1/2 år siden. Skulle egentlig føde på ABC, men ble vanlig fødeavd. pga fødsel 23 dager før termin. Der var det fullt på alle fødestuene! Førte bl.a til at jeg ikke fikk baby opp til meg etter fødsel, fordi de var stressa og ville forte seg og bli ferdig med veiing. Var på ABC i barseltida. Hotell der også, og det var fint:) Men nøyaktig 48 timer etter fødsel, kl 19:15 på kvelden, ble vi «kasta ut» uten at amming fungerte i det hele tatt. Pga mange fødsler? Visste ikke at jeg som førstegangs hadde rett til å bli 3 døgn. Visste heller ikke at de ikke skal sende en hjem før amming er etablert. Hjemme fikk jeg dårlig hjelp av helsestasjon med amming, og ringte også føden flere ganger for hjelp, men fikk dårlig oppfølging derfra også. Ingen fortalte meg f.eks at det finnes en ammepoliklinikk på Ulkevål hvor man kan få hjelp.

Beklager at det ble litt negativt. Må også si at selve fødselen gikk veldig fint! Veldig dyktige jordmødre under selve fødselen:) Det var barseltida som ikke var noen god opplevelse for meg. Mitt råd er derfor å sette seg godt inn i dine rettigheter og muligheter for hjelp på forhånd, tilfelle ting ikke går helt knirkefritt!

Jeg prøver meg på Rikshospitalet denne gangen:)

Takk for at du deler din opplevelse [emoji5] man må jo tåle og høre både positivt og negativt! Så det skremmer ikke meg altså!
Jeg snakket mye med jordmor, siden vi alternativene våre var å velge mellom Riksen og Ullevål pga tvillingfødsel. Hun sa jeg kunne legge de fleste bekymringene mine på hylla, da vi uansett vil få helt annerledes og tett oppfølging iom at det kommer tvillinger. Derfor er det er sterkt ønske å kunne ha far i ganske umiddelbar nærhet også, siden det er kun er 4minutter å kjøre fra oss til Ullevål [emoji5]
 
Takk for at du deler din opplevelse [emoji5] man må jo tåle og høre både positivt og negativt! Så det skremmer ikke meg altså!
Jeg snakket mye med jordmor, siden vi alternativene våre var å velge mellom Riksen og Ullevål pga tvillingfødsel. Hun sa jeg kunne legge de fleste bekymringene mine på hylla, da vi uansett vil få helt annerledes og tett oppfølging iom at det kommer tvillinger. Derfor er det er sterkt ønske å kunne ha far i ganske umiddelbar nærhet også, siden det er kun er 4minutter å kjøre fra oss til Ullevål [emoji5]
Med tvillinger får vi inderlig håpe at de ikke sender dere hjem når det er gått 48 timer;) Dere har sikkert litt andre rettigheter da, som du forhåpentligvis får vite om på forhånd. Ville også valgt Ullevål hvis det er nærmest! :)
 
Back
Topp