Fødeliste

Navn på barnet: M

Kjønn: Gutt

Uke + dag: 39+5

Dato født: 18.04.18

Klokken: 03:45

Fødested: St.Olavs

Vekt: 3665g

Lengde: 51cm

Hodeomkrets: 36cm

Forløsningsmetode: Vaginal

Annet du vil fortelle: Kommer nok på dagboken om noen dager [emoji4]

Bilde:
 
Navn: J
Kjønn: Gutt
Uke+dag: 41+1
Dato født: 18.04
Vekt: 4365
Lengde: 53
Hodeomkrets: 39
Forløsningsmetode: akutt keisersnitt
Annet du vil fortelle: veldig glad for at fødselen startet av seg selv. Det ble ekstremt intenst på slutten med smerter jeg aldri kunne forestille meg. Dessverre kom han ikke ned i bekkenet og dermed ble det akutt ks. Intens lykkefølelse når jeg fikk se han første gang:Heartbigred
 
Navn på barnet: V

Kjønn: Jente

Uke + dag: 41+3

Dato født: 22.04.

Klokken: 06:50

Fødested: Nordlandssykehuset Bodø

Vekt: 3732 g

Lengde: 51,5 cm

Hodeomkrets: 35 cm

Forløsningsmetode: Vaginalt. Vakuum.

Annet du vil fortelle: Startet med rier torsdag kveld som jeg kunne puste meg gjennom, dro på sykehuset fredag morgen. Riene avtok litt. Dro hjem og fikk Paralgin Major jeg kunne ta. Riene kom mer og mer tilbake utover dagen. Tok paracet natt til lørdag, hjalp lite. Prøvde varmeflaske og varm dusj. Dro på sykehuset i 05 tiden. Fikk mer Paralgin. Hadde da rier med varighet på ca 1 min, som kom med 2-3 minutters mellomrom. Utover dagen fikk jeg lystgass på 7 cm åpning. Hjalp en god del. Riene varte hele ettermiddagen og natta. Natt til søndag kom pressriene, og fikk epidural etter hvert. Da hun etter lengre tid med pressrier ikke kom ut, og det var forsøkt både å presse på krakk/stol og i seng, ble det besluttet legehjelp. To leger måtte forløse henne med vakuum da hun ble stående ute med hodet en stund uten at vi kom noe videre. Når hun ble født søndags morgen kl 0650 pustet hun ikke selv, bare hjertet slo, og hadde lav puls. Fikk ha henne på brystet i et par sekunder før barnelege og pleiere overtok. Hun fikk pustehjelp og diverse annet og kom seg etter hvert, men dro sammen med far til nyfødt intensiv. Kom seg utover dagen, og jeg fikk besøkt henne igjen i 15 tiden, 8 timer etter hun ble født. <3

En slitsom og lang fødsel, men herlighet så vakker hun er, og vi er helt forelsket. <3
 
Navn: Anna
Kjønn: Jente
Uke+dag: 39+4
Dato født: 05.04
Vekt: 3450
Lengde: 49
Hodeomkrets: 35
Forløsningsmetode: Setefødsel som ble til akutt keisersnitt
Annet du vil fortelle: Fin opplevelse tross at det ble akutt keisersnitt, bonus å få oppleve både fødsel og keisersnitt i samme runden. Frisk og helt perfekt liten jente.
 
Navn på barnet: K
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 40+3
Dato født: 24/4-18
Klokken: 16:47
Fødested: KK
Vekt: 3015 g
Lengde: 50 cm
Hodeomkrets: 33 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Hadde ultralyd time og de fant ut at han var liten og hadde lite fostervann.
Hadde da 1-2 cm åpning og var helt moden, og fikk da satt inn en ballong.
5 timer og 45 min etter var lille prinsen født [emoji170]
 
Last edited:
Navn på barnet: Mathias
Kjønn: gutt
Uke + dag: 42+2
Dato født: 6/5-18
Klokken: 17.08
Fødested: Levanger
Vekt: 3225g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets:37cm
Forløsningsmetode:vaginal
Annet du vil fortelle: igangsatt med ballongkateter på 4/5, ingen virkning. Fikk tampong på kvelden 5/5. Begynte med rier klokken 02 6/5. 15 timer etter dette kom han ut.
Bilde:
 
Navn på barnet: Alrik
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 36+2
Dato født: 08.04.18
Klokken: 19:17
Fødested: Gjøvik
Vekt: 1976 gr
Lengde: 43,5 cm
Hodeomkrets: 31,5 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Var på kontroll fredagen før han kom (fødte søndag). Da var tydeligvis ikke magemålet mitt gått opp noe, og dette uten at legen fortalte det. Jeg tenkte ikke noe over det på helsekortet. Som da jo betydde at gutten hadde sluttet å vokse!
Vannet gikk på søndagsmorgenen og jeg hadde en helt naturlig og fin, men KJAPP fødsel.
Han trengte ingen hjelp til å puste eller ha sonde. Utenom liten vekt, så var han helt frisk.
Fastlege er BYTTET!!! [emoji35]
Og nå går det kjempe fint med oss begge to [emoji173]️
 
Navn på barnet: Alrik
Kjønn: Gutt
Uke + dag: 36+2
Dato født: 08.04.18
Klokken: 19:17
Fødested: Gjøvik
Vekt: 1976 gr
Lengde: 43,5 cm
Hodeomkrets: 31,5 cm
Forløsningsmetode: Vaginal
Annet du vil fortelle: Var på kontroll fredagen før han kom (fødte søndag). Da var tydeligvis ikke magemålet mitt gått opp noe, og dette uten at legen fortalte det. Jeg tenkte ikke noe over det på helsekortet. Som da jo betydde at gutten hadde sluttet å vokse!
Vannet gikk på søndagsmorgenen og jeg hadde en helt naturlig og fin, men KJAPP fødsel.
Han trengte ingen hjelp til å puste eller ha sonde. Utenom liten vekt, så var han helt frisk.
Fastlege er BYTTET!!! [emoji35]
Og nå går det kjempe fint med oss begge to [emoji173]️

IMG_1919.JPG
 
Navn på barnet: L :Heartred
Kjønn: gutt
Uke + dag: 40+3
Dato født: 06.04
Klokken: 04
Fødested: Rogaland
Vekt: 4100g
Lengde: 51cm
Hodeomkrets: 38cm
Forløsningsmetode: Vaginalt
Annet du vil fortelle: kort fødsel med epidural. totalt 16timer fra første rie. pressrier i 20min.
Bilde:
 
Back
Topp