Fødebagen spørsmål

keia

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
JuniJubel2021
Hva pakker dere til Babyn i den? Tenker dress votter lue og et skift til å ha på turen hjem (da sykehuset har egene klær)
 
Lue og skift. Pakker i teppe ut til bilen tenker jeg. Tror ikke avdelingen min har klær til babyen. Det hadde iallfall ikke sist. :)
 
Sykehusene har klær ja, sykehusbodyer osv liksom. Jeg er derimot så sær at jeg liker egne klær, selv Om jeg da må vaske selv, så tar med litt eget i tillegg. Et par bodyer, strømpebukser og et par nattiser tenker jeg. Samt hentesettet (romper, jakke, lue) og ullpledd.
 
Jeg tar nok med et par bodyer og strømpebukser, helst i ull. Bruker gjerne skjortene de har på sykehuset den dagen babyen er født og dagen etter, blir mye gulping av fostervann første døgnet.
 
Tar med ekstra skift til meg selv, og klær til babyen. Her har også sykehuset klær men foretrekker egne klær til baby:)
 
Tar med egne klær til babyen, men man får låne hvis man ikke vil eller ikke har med.

Men i utgangspunktet trenger du ikke ta med noe annet enn klær til å reise hjem i + evt teppe eller pose til bilstol siden det nok er kaldt den dagen i desember

Brukte bare pysjer til storesøster og kommende storebror, unntatt til hjemreisen. Da var de godt påkledd, tradisjon tro med hjemmestrikket hentesett
 
Kommer nok til å pakke en del til babyen :p Har jo kjøpt en del nytt og har en del etter eldste og gleder meg til å bruke de søte plaggene :) Og tar med i ull og bomull og to ulike størrelser (aner jo ikke sikkert hvor stor babyen blir). Liker også å ha med tepper, gulpekluter selv. Og selvsagt hjemreise klær/hevtesett, bilstol pose :) Blir fort en god del :p

Bør man ha med ammepute?
 
Jeg tar også med eget tøy og ei lita lue til vesla. Ulltøy. Teppe var lurt!!
Hentesett må vi ordne, og varmedressen har hun etter storebror.
Gulpeklut, ammeinnlegg og en smokk er sikkert kjekt.

Jeg tar ikke med ammepute. Kan eventuelt be om en pute der. [emoji5]
 
Sykehusene har klær ja, sykehusbodyer osv liksom. Jeg er derimot så sær at jeg liker egne klær, selv Om jeg da må vaske selv, så tar med litt eget i tillegg. Et par bodyer, strømpebukser og et par nattiser tenker jeg. Samt hentesettet (romper, jakke, lue) og ullpledd.
Jeg trodde de hadde sist, så jeg tok ikke med. Men bodde på hotellet da. Fødte midtsommers så han lå bare i bleie uansett :)
 
Kommer nok til å pakke en del til babyen :p Har jo kjøpt en del nytt og har en del etter eldste og gleder meg til å bruke de søte plaggene :) Og tar med i ull og bomull og to ulike størrelser (aner jo ikke sikkert hvor stor babyen blir). Liker også å ha med tepper, gulpekluter selv. Og selvsagt hjemreise klær/hevtesett, bilstol pose :) Blir fort en god del :p

Bør man ha med ammepute?
Om du tror du er kresen på ammepute så kan du ta med. Jeg endte med å kjøpe samme type som de hadde på barsel. Likte den bedre enn bb-hugmee. Tror det var cozy-fix de hadde.
 
Om du tror du er kresen på ammepute så kan du ta med. Jeg endte med å kjøpe samme type som de hadde på barsel. Likte den bedre enn bb-hugmee. Tror det var cozy-fix de hadde.

De hadde bare vanlige puter å bygge opp med sist, så tror jeg vil ta med denne gangen :)
 
Jeg hadde med cosyfix sist.. veldig glad for det for slet litt med amming.. Kan evnt ligge i bilen så kan mannen løpe å hente.

ellers blir det tøy i 50+56, ull og bomull, strikket teppe, hentesett, gulpeklut, bilstol..
 
Tok med to sett klær og dress+lue til turen hjem :)
Denne gangen gjør jeg nok det samme, selv om jeg satser på å dra hjem litt tidligere enn med 1. :)
 
Kommer til å pakke ned ca det samme som sist.

• Hentesett
• Ullteppe
• to pysjer/ body og bukse
• Smokk
• Sokker
• Koseklut
• Tynn Bomullslue ( liker ikke de luene sykehuset har)
• Shampoo + Balsam i reisestørrelse
• Dusjsåpe
• Bodylotion og Lipsyl (opplevde at huden ble sliten og veldig tørr når jeg var på sykehuset sist!)
• Dagkrem
• Mascara
• Deo
• Koseklær (joggebukse / koseskjorte) til meg selv
• Ammebh
• Telefonlader
• Vurderer å ta med babynestet
 
Back
Topp