Fått brev i posten av sykehuset, skjønner ingenting:/

termin0218

Andre møte med forumet
Kan noen være så snill å hjelpe meg, for det her er helt sikkert ingenting men jeg skjønte ikke hva som stod i brevet helt og nå begynner tankene og googlingen har startet, igjen... Jeg var på utskrapning for to uker siden, etter den utskrapningen har jeg ikke blødd noe, bare små spotting små blødninger. Så ble det småbrun blødning, så gulaktig utflod. Trodde at når var renselsesperiodem over, har også begynt å få menssmerter så håpet jo egentlig på menstruasjon snart. Men så får jeg brev i posten fra sykehuset og det står det at dem har sendt materiale fra utskrapning til prøve og fått svaret som viser graviditetsprodukter. Det står videre at det er viktig at HCG verdi går helt ned til normalen så de har bestilt en kontroll som jeg kan ta på nærmeste laboratorie, innen 8 april.

Hva betyr det at de har funnet graviditetsprodukter? Er ikke dette helt normalt å finne når man tar utskrapning, syns jo det høres logisk ut at det er graviditetsprodukter av en utskrapning etter MA. Siden de vil jeg skal ta blodprøver virker det nesten som de tror de ikke har fått ut alt? Må jeg da inn på enda en ny operasjon? Jeg tok en graviditets test på fredag og den var veldig svakt positiv, så verdiene er jo ikke helt i 0 enda, hvor lang tid skal dette evt ta?
 
I skrivet fra sykehuset jeg fikk (men dette var medisinsk abort), så sto det at etter 4 uker skal testen være negativ. Om den var positiv enda da, så skulle jeg ta kontakt med lege. Men ser her at noen skriver hcg kan henge igjen i opptil 6 uker etter. Om du har rester igjen, så måler de mengden i mm, og er den under en viss mm, så gjør de ingenting med det og forventer det forsvinner ved menstruasjon. Sto også noe om å ta kontakt med lege om det gikk så og så lang tid uten menstruasjon. Husker dog ikke lengden på det nå i farten.. tenker som deg at det skulle være normalt å finne tegn til graviditet av prøvene? Du kan jo ringe de for å høre imorgen :)
Edit: om ikke menstruasjon er kommet tilbake mellom 4-6 uker var det
 
Last edited:
Ring og hør hva de mener.
Har ikke hatt utskraping, men når jeg var inne fordi det ble mistenkt graviditet utenfor livmoren (var på sykehuset etter at jeg hadde blødd ut) måtte jeg ha ganske lav hcg før de "friskmeldte" meg.
Det hender at det er en mola og da vil de også følge hcg-nivået..

Lykke til!
 
Back
Topp