Får ungene være lenger våken i ferier?

Ja,som regel[emoji4] Hun pleier å legge seg kl.19, men køokka blir fort 20-21 i ferier,spesielt om vi er på eller har besøk[emoji4]
 
Ja, vanligvis legger han seg til kl 20, men når får han være oppe til kl 21, han er 7 år
 
Nei.. yngste et et år, eldste tre. Har ikke 100% spikra leggetid, ser an. Eldste legger seg mellom 19 og 20, yngste mellom 18.30 og 19. :)
 
Noen ganger
 
Nei, mine på 3 og 4 legger seg til vanlig tid, ferie eller ei :)
 
Eldste får lov, varierer hvor lenge.
De yngste spør om å legge seg når det blir leggetid så de legger seg som vanlig
 
Nei!
Det ser jeg ingen grunn til. Ungene blir overtrøtte og får for lite søvn, og vi voksne får mindre voksentid på kvelden. Ikke er det noe som "skjer" for ungene på kvelden allikevel. Jeg skjønner ikke helt greia med at det å gå å legge seg er negativt, det er jo bare deilig når man er trøtt.
 
Ja. Drøyer det en time og to i feriene. Så i går spilte vi diamanten og uno til nesten kl 2130. Også koste vi i senga til 22 ca
 
Ja, men mine sover og lengre om morgenen i ferier og i helger forsåvidt.
 
Mine får lov noen dager. Men trenger å hente seg inn igjen;) Sover ikke noe særlig lenger.
 
Når vi er i Norden så sjeldent, hun snur døgnet fort men er verre å få det tilbake igjen så unngår helst det.

Når vi er i Egypt er vi der i flere uker og snur derfor døgnrytmen til å passe bedre men da med et par timer [emoji4]
 
Nei. Følger samme rutinene i ferier som i hverdagen.
Vil ikke ende opp med en unge som er helt vrangsøvd bare fordi han har ferie.
Legger han seg mellom kl 19.00 og 20.00 våkner han uthvilt dagen etter ca kl 07.00.
Vi har prøvd å latt han være lenge oppe, men da endt opp med at han våkner på natten og er våken.
Han er 7 år.
 
Av og til, ikke slik at vi holder oppe bare fordi, men ser det ikke som krise å stresse med leggetid liksom. :)
 
Kommer an på dagen, er vi bare hjemme så blir d vanlig leggetid, har vi besøk eller drar på besøk/aktivitet kan han godt være våken en time eller to lengre, men ikkj flere dager på rad da blir han trøtt og sliten og ingenting blir bra [emoji12]
 
De to eldste får nå. Det skjer litt av seg selv. De legger seg senere. Men det deilige er at de sover lenger også, så de får ikke for lite søvn. Bare litt mer behagelig tidspunkt for morgen for resten av huset.

De må tvangs-korrigeres på slutten da. Men det går seg greit til. Når de var yngre funket det ikke sånn. Og av samme årsak har ikke yngstemor senere legging i ferien.
 
Back
Topp