Får jeg i meg nok næringstoffer?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Hei og takk for muligheten for å kunne stille deg spørsmål!

Jeg runder straks uke 12 og har hittil vært svært dårlig. Plaget med kvalme hele døgnet, med oppkast jevnt utover hele døgnet, uavhengig morgen, dag, kveld og natt. Prøver som best å få i meg både vått og tørt, og klarer stort sett å holde på det en liten stund, før alt kommer opp igjen. Har vært sjanseløst å ha fått i meg folsyre m.m., og er derfor nå redd for om jeg får i meg nok næringsstoffer/vitaminer/folsyre m.m. som er så viktig for den lille å få i seg den første tiden. Har jo forstått hvor særdeles viktig det er mtp. ryggmargsbrokk å få i meg folsyre, men det har jeg da altså ikke klart. Den har som regel kommet opp igjen hel.

Vil OUL påvise noe galt med mageboeren? Har vært på TUL senest i dag, alt så greit ut da, med hjernehalvdelene, armer, bein, ribbein, rygg, hjerte osv. Vet man ikke nødvendigvis kan se nakkefold osv. på så tidlig stadie, men håper jo så inderlig at alt er bra, selv om jeg bare kaster opp.

Håper også jeg ikke kaster opp på meg en abort... :p
 
Hei!

Huf det er tøft når en kaster opp så mye. Prøv å ikke bekymre deg, ja de kan se det meste på UL.

Jeg er mer bekymret for at du skal gå helt tom for energi og om du får i deg nok væske. Hør med legen eller jordmoren din om du kan få medisiner som kan hjelpe litt, i noen tilfeller må en legges inn for væskebehandling. Så rådfør deg.

Ellers anbefaler jeg deg å tenke litt nytt rundt mat å drikke, evt lag dine smoothies der du kan putte oppi det meste og det smaker godt. Evt frys ned smoothies til is som du kan suge på og på den måten få i deg frukt og grønt. Evt kan du putte oppi havregryn, smaker ingen ting men bra for kroppen din:)

Ønsker deg masse lykke til og håper det roer seg snart!
 
Tusen takk for svar og gode råd. :) Prøver som best, så får vi håpe at det er nok og at formen bedrer seg snart!
 
Back
Topp