Får ikke trekt pusten!

snuppa80

Forumet er livet
Er 23 uker på vei nå, og har vel kanskje litt større mage enn hva som er "normalt" så langt i svangerskapet (jordmor synes jeg var stoor[:)]). Var hos legen min til kontroll i går, men glemte å nevne at jeg den siste tiden har sliti en del med å få trekt pusten skikkelig inn liksom. Har astma fra før, men har ikke merket noen problemer i forhold til det før nå. Det kan være skikkelig ekkelt innimellom, får nesten litt panikk når jeg ikke får i meg nok luft[:o]
Andre som har opplevd det???
 
heisann.
var plaget med det problemet før(da jeg hadde noe som kalles astma allergi)[&:]
det var utrolig ekkelt å føle at man ikke får trekt inn nok luft som man skal.
Men har heldigvis vokst det av meg...
 
Har jo som sagt astma fra før (og allergi), men det er først etter at magen har blitt så stor at jeg har sliti med pustinga... Astmaen har faktisk vært mye bedre enn vanlig under svangerskapet[:)] Aldri hatt sånne "pusteproblemer" før, så blir litt engstelig[&:]
 
Det kan jo være at magen stjeler litt av plassen til lungene, og hvis du i tillegg da har astma, så kanskje det blir litt dobbelt opp?!?!?!? Muligens... [8|] God bedring ihvertfall
 
Jeg sliter med NØYAKTIG det samme! Får heller ikke trekt pusten skikkelig, og har astma.. Legen min sier at det er fordi babyen presser på lungene slik at de ikke er like store mer.. Men det plager meg ikke noe særlig så det går egentlig helt greit, bare så ubehagelig!
 
Hvordan er det med medisinbruken hos dere nå som dere er gravide? Hva bruker dere/ brukte dere? Og hvordan fungerer det nå? Jeg har og astma, merker det godt ved stress og nattes tid og i rå luft. Prøver å unngå å bruke medisin. Men av og til må jeg bare. Bruker en annen type nå, enn da jeg var gravid forrige gang (Det var da jeg fikk det). Har egnetlig ikke lyst til å gå til legen enda[&o]
 
Jeg har også hatt slike pusteproblemer, litt nå men mer forrige gang.
Jeg fikk også forklart at det er en liten en som presser på lunger og slikt.
Bruker ikke anna enn Ventoline mot astmaen min, er ikke så alvorlig.
Jeg fikk beskjed av legen at jeg kan bruke den, men helst ikke så ofte. Prøvde å begrense meg til en eller to ganger pr dag. De dagene det var verst.
Er så vondt å legge seg når man ikke får puste ordentlig! [;)]
 
Kuttet ut alle astma medisiner da jeg ble gravid, og fungerer bra uten. Føler vel ikke at det er astmaen som plager meg, med astmaen blir jeg bare tett og pipete. Men den teite pusten er det umulig å få helt ned noen ganger[:@] Også blir det jo sånn at jo mer jeg fokuserer jo værre blir det[:)] Men HVIS det kun skyldes den store magen.... Da gruer jeg meg til jeg er rundt termin-tider..... For da vil jo magen være sprekkferdig, og jeg uten pust[:D]
 
Når du ikke får puste , kan det hjelpe å legge noe kjølig på bringen.
 
Legen min sa at det var helt ufarlig å ta astmamedisin og at jeg for all del ikke måtte slutte med de! Det er MYE verre for ungen at ikke jeg får tilstrekkelig med luft, enn at jeg bruker astmamedisinen min.. Jeg bruker også ventoline!
 
Jeg har ikke hatt asma tidligere men merket litt pusteproblemer i det siste, ja..

hjelper meg å henge hodet ut vinduet og puste inn kald luft, men det hjelper visst ikke mot astma[8|]
 
Back
Topp