Får du til å «vekke» babyen?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
lurer på om det er flere her som får til å vekke babyen i magen :)? Hva gjør du? Jeg sliter litt med angst for at baby skal dø fra meg:sorry: er en grusom redsel (det har jo vært så mange mars mammaer som har mista sine små :sad010)

Gutten i magen er generelt ganske akriv, men avogtil er han rolig lenge.blir jeg da engstelig kan jeg riste litt forsiktig på magen med henda mine. Da tar der ikke mange minuttene for lillegutt gir livstegn :)
 
Jeg får til å vekke ham for det meste, men noen ganger vil han ikke. Jeg trykker litt forsiktig på magen. Av og til våkner han bare jeg stryker over magen.
 
Mat er et godt triks. Det funket/funker på mine. Helst litt søtt. Ellers så pleier jeg å få respons når jeg dytter. Med mine to andre lå morkaken bak. Da fikk jeg respons ved stryking på magen. Nå ligger den foran, så da virker det som det blir en pute mellom oss.
 
Skjønner deg veldig [emoji51] føler samme selv.innimellom er det masse liv,men så kan det være helt rolig en dag eller to [emoji849][emoji51] her hjelper det heller ikke med søtt,meget frustrende [emoji51] men må bare tro at alt er bra fordi. Er «bare» 22+5,så skal vel egentlig ikke kjenne liv så regelmessig enda?husker ikke helt når det er ifra [emoji848]
 
Skjønner deg veldig [emoji51] føler samme selv.innimellom er det masse liv,men så kan det være helt rolig en dag eller to [emoji849][emoji51] her hjelper det heller ikke med søtt,meget frustrende [emoji51] men må bare tro at alt er bra fordi. Er «bare» 22+5,så skal vel egentlig ikke kjenne liv så regelmessig enda?husker ikke helt når det er ifra [emoji848]

Skrøt på meg en uke jeg [emoji23]er 21+5[emoji16][emoji171]
 
Her funker det å stryke på magen eller drikke noe kaldt eller spise[emoji4]
 
Her er det ikke alltid at jeg får noen reaksjon på hverken nytt eller mat. Har hatt to dager hvor det har vært ubehagelig stille der inne, påfulgt av to dager med masse liv. De to dagene det var stilt var jeg redd og prøvde alt uten hell ☺️
 
Siste uken eller sånn har hun vært jevnt aktiv så har ikke rukket å bli bekymret ennå. Men før det så dyttet jeg på magen dersom jeg syns det gikk for lang tid mellom bevegelsene. Funket fint det [emoji846]
 
Har hatt en dag nå hvor jeg plutselig ikke kjente mye...men som regel så føles det som hun våkner så fort jeg sitter/legger meg..eller går..:p ligger ofte våken en time i strekk om natten og kvelden..da er det full fest:p
 
Har hatt en dag nå hvor jeg plutselig ikke kjente mye...men som regel så føles det som hun våkner så fort jeg sitter/legger meg..eller går..:p ligger ofte våken en time i strekk om natten og kvelden..da er det full fest:p

Haha min er også nattababy som eelsker å holde leven når jeg skal legge meg :laughing002
 
Får ikke til å dytte,men har morkaka foran , og det blir nesten alltid liv når jeg spiser noe søtt.
 
Han våkner som regel av at jeg spiser eller har satt meg ned. Har ikke vært så lenge mellom sparka at jeg har rukket å bli bekymra [emoji28] aktiv liten kar dette har ja [emoji14]
 
På dagtid i går fikk jeg ikke vekket han i det hele tatt og ble veldig nervøs. Men i natt fikk jeg ikke sove av diverse grunner og han var veldig aktiv mellom 03 og 06 på morgenen
 
I dag funket ingenting.ikke dulting, spising eller sukker. Han var rolig på 4 timen. Da slo panikken inn. Så da ble det en rask tur innom jordmora pp jobb som fant han med dopler. Hun sa at da var alt i orden. Forsatt litt roligere enn vanlig, syns han skal bli «hyper» igjen snart, det er liksom betryggende
 
I dag funket ingenting.ikke dulting, spising eller sukker. Han var rolig på 4 timen. Da slo panikken inn. Så da ble det en rask tur innom jordmora pp jobb som fant han med dopler. Hun sa at da var alt i orden. Forsatt litt roligere enn vanlig, syns han skal bli «hyper» igjen snart, det er liksom betryggende

Kunne vært meg de siste to dagene, han er roligere en periode nå merker jeg selv. Men skal til jordmor på mandag så får bare holde meg. Han er aktiv om natten tross alt
 
Har tenkt at det kan være jeg har lagt på meg at jeg ikke kjenner babyen så godt. Kanskje slik for flere?
 
Her er det dager hvor guttene er helt ville, og andre dager hvor jeg nesten ikke har kjent dem. Men så lenge jeg har kjent liv hvertfall én gang hver dag, så tenker jeg det står bra til der inne [emoji28]

Her pleier de virkelig å slå seg løs når samboer snakker med magen! Det gjør han forsåvidt VELDIG sjelden, men f eks ikveld tok de helt av da han snakket litt med magen. Han har også store, varme hender, og jeg innbiller meg at de gjerne trekkes mot den varmen (selvom jeg ikke vet sikkert at de kan kjenne varme ennå [emoji28][emoji111]️).
 
Veldig varierende her, blir lett bekymra. Syns det er mye spark og lite spark omtrent annenhver dag.
 
Her er det heldigvis mye liv. Men merker den ene mer enn den andre. Litt vanskelig å huske om jeg har kjente begge en dag, eller bare han som har minst plass[emoji85] Pleier å hjelpe med mat ellers stryke på magen[emoji1]
 
Back
Topp