Får du sove lenge i helgene?

Planen min var å sove lenge i dag. Hvertfall til klokken 8-9... Men neida, kroppen er innstilt på å våkne 6.30 hver dag, så da ble det ikke noe av å sove lenge i dag heller..

Får du sovet lenge i helgene?
Dere med litt større barn; Står barna opp alene i helgene og ordner seg litt mens du sovet litt?
Sov til 11 idag! utslitt etter kveldsvakt igår, men hadde jeg ikke jobbet kveld hadde jeg nok våknet rundt 7-8 automatisk ja..
 
Vi sover som regel lenge i helgene, ungene på 5 og 7 står opp og ordner seg selv så vi kan egentlig ligge så lenge vi vil [emoji5] Dette har de gjort i noen år, i starten hadde vi alltid ett øye/øre åpent forøvrig.
 
Og vi kan fint ligge lenge [emoji28] Sov til kl 10 idag f.eks begge to, men jeg er gravid så trenger litt ekstra søvn. (Og det ble veldig sent igår pga mannen ikke kom hjem fra jobb før etter midnatt.) Stod opp ca kl 11. [emoji5]
 
Ikke med mindre vi er på besøk hos besteforeldrene. Våkner vanligvis nesten alltid rundt 06.30, helg eller ei.
 
Sånn holdt 2-åringen vår på på denne tida i fjor også. Så kjøpte vi lystette gardiner vi hadde utenpå de lystette rullegardinene. Først da sluttet hun å våkne så tidlig, og begynte å sove til 6 igjen. Så om det ikke er HELT mørkt på rommet i 5-tida kan det være noe å prøve :)

Han har i grunnen stått opp mellom 4-5 siden han var 2 mnd gammel, selv på svarteste vintern. Meeeen vi hadde kommet inn i en fin flyt de siste ukene med at han sover til en plass mellom 5-6, så da føltes plutselig 4:30 veldig tidlig igjen [emoji28]
 
Har en 3-åring og en på 9 uker, så det er det de som bestemmer [emoji6] 3-åringen sover stort sett til ca 8 da. Og minstemann sover fortsatt mye, så han våkna ikke før 9 i morges. Mannen tok storesøster litt i morges også, så jeg sov til 8.30 [emoji4]
 
BAHAHAH!! Sove lenge? :p Neida, det har vi ikke sett :) Gleder meg veldig til de er så store at de klarer seg selv nok til at jeg ihvertfall kan få ligge og slumre i noen minutter før jeg trenger å stå opp :)
 
Lenge og lenge. Før jeg fikk barn var lenge til 10-11. Nå er det til 8-9.
Mannen står opp med barna hver eneste dag, jeg tar det som måtte være på natt.
 
Ja det hender jeg kan sovne igjen en dupp. Til 8-9 tiden
 
Tvang meg selv til å sove til 9 i dag, for vet at i morgen er det min tur å stå opp med minstemann
 
Min samboer pleier gjerne la meg få legge meg igjen etter at jeg har stått opp med ungene.

Jeg nattammer og jobber en del nå, så trenger litt ekstra søvn når jeg har sjansen! :)
 
Tja,blir det nye nattamming så trenger jeg litt ekstra sovetid, men vanligvis så står jeg opp i 07-07.30 tiden :happy:
 
Nei! Får jeg sove til kl.07.00 så er det ordentlig luksus!
 
Nei det er sjeldent. Vi trenger å være begge to om morgenen så vi står opp sammen. Nå er det snart ferie og da blir det lott lettere å la hverandre sove litt frampå ;-)
 
Ja, mannen står opp lørdag og søndag. Planen var annenhver, men han stod opp da vi våknet for da fikk han ikke sove, så vi ble enige om at da kan jo jeg bare sove en time eller to lenger for jeg sover godt jeg :p
 
Jeg får sove til jeg våkner av meg selv, hver dag. [emoji173] Det vil si, nå som jeg er sykmeldt/straks i permisjon. Om noen uker ankommer det en ny sjef, så da blir det nye tider igjen. [emoji1]

Mannen min er eksepsjonell, og står opp med ungene hver eneste dag, hverdag og helg. [emoji173]
 
Back
Topp