Får du sove lenge i helgene?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Planen min var å sove lenge i dag. Hvertfall til klokken 8-9... Men neida, kroppen er innstilt på å våkne 6.30 hver dag, så da ble det ikke noe av å sove lenge i dag heller..

Får du sovet lenge i helgene?
Dere med litt større barn; Står barna opp alene i helgene og ordner seg litt mens du sovet litt?
 
Ja, vi står opp med lille en morgen hver. Lykke når det er hans tur å stå opp :p
 
Gravidkroppen sier den vil ha mye søvn, men så tvinger den meg opp i 6tida likevel, nesten hver morgen. Har ingen planer før mye senere, så dette er bare teit. :shifty:
 
Nei, 2-åringen mente det var morgen 4:30 i dag [emoji42]
 
Nei, her våknet tre-åringen litt før seks. Det går stort sett greit, men i natt har vi kjempet hele natten for at han skal sove i egen seng. Kl to ga jeg opp, så etter det lå han ved siden av meg og koste/pellet på meg resten av natten. Og var tett i nesen[emoji31]Jeg er rimelig muggen i dag kjenner jeg [emoji85][emoji849]
 
Mine står opp når de vil de ja. Og jeg står opp når jeg våkner i helgene. Ofte i 10- 1030 tiden.
De er 7.5 år og 12 år.

I dag er det konfirmasjon derimot. Så vekkerklokke på for å ordne oss alle da [emoji15][emoji23] Hardt gitt.
 
Har en 2 små som bestemmer søvnen min. Men jeg hadde glatt sovet til 9 om jeg hadde muligheten[emoji4]
 
Vi står opp en dag hver i helgene. Og jeg har ingen problemer med å sove lenge :)
 
Treåringen vår våkner som regel klokka seks. En veldig sjelden gang sover hun til 6.30 eller litt lenger. Rekorden er 7. Skjer vel kanskje én gang i mnd. Da kommer hun opp til oss og klatrer opp i senga vår.

Vi tar ikke hver vår morgen, aldri gjort. Vi våkner uansett begge to, og ingen av oss får til å sovne igjen når det er så mye lyd osv. og dessuten synes vi det er veldig koselig å være sammen alle tre fra morgenen :)
Vi koser en stund i senga, maks 20-30 min, også står vi opp. Så lager vi god frokost sammen som vi spiser, som regel rundt 8. Rundstykker, egg, fisk og masse annet godt. Både på lørdag og søndag.

Går greit å måtte våkne så tidlig hver lørdag og søndag så lenge vi får til å legge oss tidlig kvelden før.. ikke alltid så lett, men vi prøver å legge oss 22.00, blir ofte litt senere :)

Vi fant iallefall ut at når vi aksepterte at når vi har barn så er det tidlig opp om morgenen har vi det veldig fint :) aldri «jetlag» på mandager lenger, står jo opp kl 6 hver dag uansett. Alle sier jo at det er bra å ha samme døgnrytme hele uka ;) skal se det er sunt for oss å ha små barn :D
 
Her står som regel mannen opp tidlig og jeg får sove til 9-10 (greier som regel ikke å sove mer). Han sier ifra når han trenger å sove ut og da står jeg opp (noe som er sjeldent):) dette er i helgene, i ukedagene står jeg opp å leverer i bhg:)
 
i utgangsponktet kan jeg sove så lenge jeg vil siden det bare er jeg og sambo nå. men kroppen har stilt seg inn på å våkne kl 9 di dagene jeg har fritt. vet det er lenge for de fleste, men ikke for meg som elsker å sove :')
 
Her står eldste på 9 opp når han våkner, når det er varierer, men som regel rundt 7. Han elsker tiden alene om morran.

Samboer våkner som regel alt mellom 7 og 8.30 og står opp.

Frøkna på snart 6 kan sove lenge om morran, så det hender at hun sover lenger enn pappan også. I dag våknet hun først, 7.45. Da stod de opp.

Jeg sover lenger hver helg, blir vekt alt mellom 9 og 10.15
 
Jeg skulle få sove lenge i dag. Ble vekket etter 1 time fordi lillegutt sutret.... *sint kone*
 
Får som regel ikke det, men har jeg mulighet så har jeg ikke noe problem med å sove lenge. Yngste kan fint sove til 9-10, men eldste står opp ved 6-tia.
 
Nei, 2-åringen mente det var morgen 4:30 i dag [emoji42]
Sånn holdt 2-åringen vår på på denne tida i fjor også. Så kjøpte vi lystette gardiner vi hadde utenpå de lystette rullegardinene. Først da sluttet hun å våkne så tidlig, og begynte å sove til 6 igjen. Så om det ikke er HELT mørkt på rommet i 5-tida kan det være noe å prøve :)
 
Niks, våkner av meg selv før halv 8 hver dag
 
Back
Topp