Får dere mye hjelp med barna?

Om jeg ber om pass ved sykdom hos småen får jeg gjerne ja. Ellers så er det fryktelig mye greier når jeg spørr. Har mange å spørre når det gjelder eldste, men de har ikke samme far så får meg ikke til å spørre farmoren hennes om pass. Blir det krise, så kan jeg spørre farmoren eller bonustanten hennes men det sitter langt inne.

Men farmoren låner ofte eldste og innimellom begge, alt fra noen timer til hyttetur. Er alenemor med mye helseplager hos yngste og en del greier med eldste. Så hadde hatt behov for mer avlastning egentlig...
 
Foreldrene mine er flinke til å stille opp ved behov for hjelp. Har kun mine foreldre igjen i live av barnas besteforeldre og barnas tanter og onkler er opptatt med seg og sitt.
 
Må spørre selv. Får barnevakt/hjelp når det er veldig behov :)
 
Nei.
Min søster "passet" barnet 2 ganger forrige uke, akkurat lenge nok til at jeg fikk tatt en dusj. Ellers har svigers passet henne i 1.5 time mens hun sov tidligere og that's it. Ungen er 20mnd, men vi bor langt unna all familie så er jo få muligheter for barnevakt.
 
Vi bor nabo med foreldrene mine, men har ingen hjelp i dem dessverre. Så så lenge vi er hjemme i Oslo så har vi ingen hjelp :( Svigers bor i Stavanger, de vil gjerne passe mest mulig når vi er på besøk. Der blir vi omtrent kastet ut av huset på date eller de tar med seg lillemann på noe hyggelig så vi får slappe av. Synd at de bor så langt unna! Vi måtte dra til dem for å få barnevakt og gå ut å feire bryllupsdag bl.a :(
 
Har svigerbesta som passer om eg har time til lege eller slikt. Ellers så er det meg å frøkna hele dagene frem til hun begynner i bhg i august. Har svigermor og 2 unge svigerinner i nabohuset så det hender at de kommer å henter hun ned til de i 30 min til 1 time innimellom bare for det at de vil tilbringe tid med trultemor. Får ellers hjelp om eg trenger eller vil, men spør sjeldent da eg ikke har hatt behovet, blir kanskje andre boller i oktober når hun blir storesøster og det er sliten mor og ny baby i hus
 
Back
Topp