Får dere mye hjelp med barna?

M

Moderator Steffen

Guest
Får dere mye hjelp fra andre med barnet? Gode råd fra slekt og venner? Barnevakt når det trengs? Annen hjelp? Hvem er det som hjelper, og må dere spørre - eller skjer det på eget initiativ? :)
 
Vi spør sjeldent om barnevakt. Morfar sitter gjerne barnevakt om vi trenger det[emoji4]
 
Fikk aldri noe hjelp før eldste ble 3. Da begynte jeg å spørre konkret om hun kunne overnatte hos svigers innimellom. Siden har hun gjort det kanskje hver 6. uke. :) det har vært veldig veldig fint når jeg er så dårlig i graviditeten som jeg er.
 
Jeg kan spørre min svigermor når enn det trengs. Når jeg jobba og mannen jobba langtransport, ble det spurt en del mer gitt. Nå ikke fullt så mye. Men hu kommer og henter de for kosedager når dagene ikke er så travle uansett [emoji1]
 
Nei, det får vi sjeldent. Bor ikke i nærheten sv familie. Kun hvis det er helt krise vi spør :)
 
Får nok om vi spør, men synst det er lite på tilbudssida. Vi spør sjeldent etter barnevakt, kanskje 1-2 gongar pr år. Og ikkje overnatting før nærmare 3 årsalderen. Minstemann er 4,5 mnd no så lenge til neste gong ;)

Men dei to eldste er 15 og snart 18 så har hjelp frå dei innimellom ved behov :)
 
Spør ikke så ofte, men ikke noe problem å få hvis mine foreldre har mulighet :)
 
Ikke noe problem å få hjelp om vi trenger det. Svigermor kommer stadig innom og hilser på da, og for å lufte hunden :D god hjelp i det
 
Nei, sjeldent. Kommer nok heller ikke til å benytte hjelp så ofte. Har ikke helt tilliten til mine svigerforeldre, og har ikke egne nærme nok.
 
Mitt barn er eneste barnebarnet på begge sider. Og alle besteforeldre,tanter og onkler bor maks 30min unna med bil.

Så ja. Får hjelp i bøtter og spann.
 
Fikk ikke hjelp før eldste nesten var 7 år, da i form av barnevakt pga fødsel til nr.2.
Måtte desverre mase på familie for å få barnevakt. Kjipt, så kommer ikke til å ha barnevakt igjen før ved en evt. ny fødsel.

Heller ingen råd, men det er for så vidt greit nok :)
 
Ja i grunn fått det vi har spurt om( ikke my da men vi ønsker ikke det heller)
 
Om vi ønsker det får vi hjelp i bøtter og spann. Veldig heldige!
 
Svigers har ungene masse :) Ihvertfall én kveld i uka, gjerne mer :)
 
Tja, har mye fam rundt oss.. så får hjelp om vi spør. Men spør ytterst sjelden. Trenger mest hjelp i tidsklemma, når det er hektisk etter jobb med middag, aktiviteter osv. Da stiller mamma opp og lager middag til de etter skolen før heg har kommet hjem fra jobb, eller kjører og henter osv.
Trenger ikke barnevakt for at jeg skal slappe av osv. Nå har jeg større barn. Hadde mer behov for annen type hjelp før. Det at besteforeldre kunne ha de en natt , slik at vi kunne sove ut
 
Får hjelp om vi spør, men sjelden vi har behov.

Da jeg var alenemor hjalp min mor meg masse siden jeg jobber turnus, i perioder var nok datteren min nesten mer med min mor enn med meg!

Nå er det viktig for oss å klare oss mest mulig selv, er vi som går valgt å få 3 barn:)

Men vi besøker ofte familie slik at barna får ett godt forhold til de:)
 
Back
Topp