Får dere bhgforeldre oppgaver 17 mai?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Hva slags oppgaver? Her får vi fra første ungen starter i bhg - ingen tid til 17 mai-kos, nei!
 
FAU må hente fanen, det er det eneste. På skolen er det 4. Trinn som arrangerer 17. Mai.
 
Nei, bhg har ikke hatt noe med 17. Mai å gjøre i noen av de tre bhg vi har hatt barn.
Skolen derimot, der får vi oppgaver hvert år. I år skal vi rigge det hele 16. Mai på kvelden fjerde klasse gjør det. Pluss Fau. Så i fjor gjorde vi ikke det, men mannen var Fau 1 og 2 klasse.

1. Klasse var mannen opptatt fra før vi dro bort på skolen til etter det var over (med litt fri etter toget) men ellers har vi bare hatt enklere oppgaver. Heldigvis
 
Nei aldri fått noen oppgaver i bhg. Veldig kjedelig å begynne så tidlig med sånt
ekstremt.. de mener også at en forelder skal stå og selge mat i en bod i 3 t samtidig som han passer på en 2- og 4-åring. Hva er greia med det, liksom?
 
Barnehagen har ingenting på 17.mai. Men synes det er litt tidlig å skulle bli tvunget til å gjøre noe i barnehagen. Mer normalt ha det i solen.
Vi har vekslet på hvor vi er på 17.mai og hva vi gjør, det er veldig greit. Gutt 3 og jente på 1 år. I år har vi ikke bestemt hva vi gjør, men kjekt med den muligheten.
 
Barnehagen har ingenting på 17.mai. Men synes det er litt tidlig å skulle bli tvunget til å gjøre noe i barnehagen. Mer normalt ha det i solen.
Vi har vekslet på hvor vi er på 17.mai og hva vi gjør, det er veldig greit. Gutt 3 og jente på 1 år. I år har vi ikke bestemt hva vi gjør, men kjekt med den muligheten.
Ja, enig. Foreldre til barn under 5 år må jo passe på dem på 17.mai. Jeg blir sur når de kommer med listen over oppgaver. Har jo to barn i barnehagen og vi får en oppgave hver i tillegg til at vi bidrar fra før av med musikk
 
Nei, her er det 5.klasse som har alt ansvar for 17.mai feiringen.
 
FAU ar ansvaret med å hente og bære fanen. Og alle skolestarterne skal få muligheten til å bære duskene...
 
Nei, kun at noen må bære fanen. Vi tok den i fjor, så satser på at noen andre tar ansvar for det i år.
 
Høres så utrolig deilig ut å slippe det maset, som småbarnsforeldre :D
 
Ingenting her heldigvis
 
Ja. Noen må jo bære fanen, det er sant. Men det er det eneste. Kiosk er det skolen som har.
 
Nei.
Men - samtidig forventer mange at 17.mai til ungene skal være ferdig tilrettelagt og fikset uten at de selv skal løfte en finger. Det blir jeg irritert av.
Jeg og noen venninner arrangerte selv 17.mai i hjembygda mi da vi var 14 fordi ingen voksne orket å stille opp for ungene sine.
 
Ikke noe annet enn at fau henter fanen, og skolestarterene holder duskene.

Men samboer og jeg arrangerte 17.mai-feiring i bhg ett år, fordi vi syntes det var kjedelig å bare reise hjem etter toget på formiddagen...
Da gikk begge ungene i bhg.

Etter det har vi vært på skolen fordi det ikke har vært stemning i bhg til å arrangere der.

På skolen er det 3.klasse som har ansvaret, så vi har nå vakt i kiosken en periode.
 
Back
Topp