Får barna ukepenger?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva må dem gjøre for å få ukepenger?
Hvor mye får dem?
Får dem bruke pengene fritt?
Hva går pengene til?

Når startet dere med å gi ukepenger?
 
Nei, ikke foreløpig. Hun er 8. Men hun får en femtilapp annenhver fredag når det er fritidsklubb.

Hun har fast å rydde rommet sitt og brette klærne foreløpig, og ellers gjøre ting når vi ber om det. Kan være å gå ut med søppel, dekke bordet, rydde vekk noe, vanne blomster eller underholde lillebror, hente ting el.

Blir vel nok pengemas senere, foreløpig snakker vi bare om at alle skal hjelpe hverandre når vi er en familie :)
 
Jeg er blitt i så elendig form for tiden at jeg ikke klarer gjøre stort, egentlig. Så.. Lastet ned appen gimi, også får hun noen kroner her og noen kroner der for å gjøre ting. Sånn.. Type.. 2 kroner for å dekke på til middag, 3 kroner for å tørke støv.. I løpet av ei uke blir det ca 35-40 kroner. Men da gjør hun relativt mye også, så vurderer å legge inn en 10'er ekstra som hun får uansett..

Pengene går inn på sparekontoen hennes. Hun får velge selv om det skal gå til bsuen eller vanlig sparekonto.
Hun velger som regel bsu.

Hun er 7,5 år.
 
Jeg er blitt i så elendig form for tiden at jeg ikke klarer gjøre stort, egentlig. Så.. Lastet ned appen gimi, også får hun noen kroner her og noen kroner der for å gjøre ting. Sånn.. Type.. 2 kroner for å dekke på til middag, 3 kroner for å tørke støv.. I løpet av ei uke blir det ca 35-40 kroner. Men da gjør hun relativt mye også, så vurderer å legge inn en 10'er ekstra som hun får uansett..

Pengene går inn på sparekontoen hennes. Hun får velge selv om det skal gå til bsuen eller vanlig sparekonto.
Hun velger som regel bsu.

Hun er 7,5 år.

Dere der var veldig smart :D
 
Back
Topp