Får barna lov å ha vannpistol?

Min får lov til det, men vet flere ikke får fordi det ligner på våpen
 
Har ikke kommet dit enda, men kjenner jeg ikke er sånn umiddelbart begeistret for det. Men samtidig, jeg og mine søsken elsket det når vi var små og har jo blitt folk av oss også :) Kommer nok ikke til å legge ned forbud, men kommer ikke til å oppmuntre til bruk av det (og kommer garantert til å se stygt på den som evt velger å gi det i gave til mine :p=
 
Ja

Men de foretrekker disse som man fyller i ei bøtte ved å trekke opp vann som man spruter, får lettere til å bruke tror jeg.

Vi hadde seks unger med vannkrig i hagen en lørdag det var varmt. Det begynte med at nabojenta spurte om vår datter hadde vannkanon. Ja, sa hun. Da henter vi dem og spruter. Ok, min hentet denne spruteren og fikk ut en bøtte vann og naboen kom med.... den søteste bitte lille vannpistol jeg har sett på lenge. Kanon? :)
 
Nei ikke nå, fordi vannet inni de blir så bakteriefyllt. Han er så kronisk plaget med ørene, og etter ørten operasjoner er det viktig å unngå unødvendige betennelser, så den eneste vannleken han får være med på er å løpe i vannsprederen, der vannet er like "ferskt" og rent som i dusjen.
 
Er ikke kommet dit, men ja, jeg tror de skal få det. Jeg hadde det da jeg var liten og syntes det var kjempegøy. Da syns jeg det er verre med lekepistoler. Min bror hadde det som så veldig ekte ut.
 
Ja det får de, leker mye med en bitteliten en som eldste fikk i en snopepose sist bursdag hu var i.
 
Ja, men jeg er veldig på den å prente inn at det er ikke lov til å sprute på andre som ikke er med på leken.

Begge mine ble sprutet ned med vann fra søledammer (hun yngste ble truffet så hardt i pannen + det var sand i vannet at hun hadde blåmerke etter det) av en liten *piiiiiiip* :mad: Jeg ble seriøst forbanna og klikket på faren hans som var der men var mer opptatt av mobiltelefonen sin enn hva sønnen gjorde på...
 
Ja, jeg elsker vannpistoler selv jeg! De får de som ikke ligner på våpen da, altså de med merkelig fasong og ville farger:p
 
Jada. Men jeg synes de ser mer og mer ut som ekte våpen og det synes jeg er ubehagelig! Foreløpig har vi bare et sånn rør, de er veldig greie:)
 
Vannkanon/pistol som ikke ligner på "tradisjonelle" våpen har jeg ingenting imot :) vannballonger er gøyest da, eller slik rør som man trekker opp vann i.
 
Ja selvfølgelig får de det. De får ikke sprute på andre som ikke vil osv men ellers så er det greit. Det blir kun lekt med hjemme på terassen da.
 
Å ja! Det er gøy. Men vi liker vannballonger best :)
Men hvordan er det. Er det ikke mye å rydde opp? Jeg kjøpte noen sånne der man fyller mange på en fang på wish, men bare tanken på å plukke all den plasten i hagen den neste uka. Så har ikke ungene fått vite det...
 
Men hvordan er det. Er det ikke mye å rydde opp? Jeg kjøpte noen sånne der man fyller mange på en fang på wish, men bare tanken på å plukke all den plasten i hagen den neste uka. Så har ikke ungene fått vite det...
Det er selvsagt avhengig av antall barn og alder på barn. Her er det foreløpig bare 3 åringen som er med så vi trenger ikke så mange av gangen for at han skal bli fornøyd. Men han har allerede lært at en del av leken er å plukke opp etter seg. Tar noen små plukke pauser og, som sagt, har ikke brukt et knippe ballonger enda slik som de på wish.
 
Back
Topp