Få vekk strekk merker

Strekkmerker går ikke bort med mindre du fjerner huden på det aktuelle steder. Ellers så går det vel ann å få de dempet med laser osv.
De blir lysere og lysere for hvert år er min erfaring :)
 
Det går litt bort med årene, ganske mye faktisk er min erfaring:) Hadde ganske ille med førstemann som blir 7 år nå, men kan ikke si at jeg har tenkt over at jeg har dem fortsatt, Fikk ingen nå med nr 2.
 
Vær flink med solfaktor, så ikke pigmenteringen øker. Ellers er det bare å vente på at de viskes ut av seg selv.
 
Jeg synes e-vitamin fuktighetskrem hjelper huden å komme seg raskere.
 
Regner med de ikke forsvinner helt nei, med mindre en fjerner huden [emoji85]har sett reklame for sånn "skrape-rulle" for strekkmerker ! Men har dere noen erfaring med det?

Har en venninne som er Dermatologisk sykepleier og hun anbefaler ingen å kjøpe disse rullene til hjemmebruk. De går uansett ikke dypt nok ned i hudlagene på strekkmerker, men gjort av profesjonelle er de fine i ansiktet mot arr etter acne osv.
Tenker at strekkmerker er noe noen av oss får når vi bærer fram barn, og er en del av oss nå. Jeg har en god del strekkmerker på innsiden av lår og legger etter jeg vokste så mye og fort i tenårene, men de syns knapt.
 
Har en venninne som er Dermatologisk sykepleier og hun anbefaler ingen å kjøpe disse rullene til hjemmebruk. De går uansett ikke dypt nok ned i hudlagene på strekkmerker, men gjort av profesjonelle er de fine i ansiktet mot arr etter acne osv.
Tenker at strekkmerker er noe noen av oss får når vi bærer fram barn, og er en del av oss nå. Jeg har en god del strekkmerker på innsiden av lår og legger etter jeg vokste så mye og fort i tenårene, men de syns knapt.

Ja, har en del fra før jeg fødte jeg også !
Og jeg har også samme tanke som deg og når man vet at arrene er fra våre barn så er det ikke så ille ! Men på meg er det ekstremt over alt og ser ut som lilla svære klore merker! Magen er jo helt kantete av det[emoji85]og med meg så forsvinner det ikke med tiden tror jeg! Har et arr etter en operasjon i hånda men arret er like synlig den dag idag! Fikk beskjed av legen min om at jeg har en hudtype som får veldig synlige arr
 
Ja, har en del fra før jeg fødte jeg også !
Og jeg har også samme tanke som deg og når man vet at arrene er fra våre barn så er det ikke så ille ! Men på meg er det ekstremt over alt og ser ut som lilla svære klore merker! Magen er jo helt kantete av det[emoji85]og med meg så forsvinner det ikke med tiden tror jeg! Har et arr etter en operasjon i hånda men arret er like synlig den dag idag! Fikk beskjed av legen min om at jeg har en hudtype som får veldig synlige arr

Det går jo ann å se det ann over et par år, og er de fortsatt like illfarget går det ann å ta kontakt med en klinikk eller noe for å høre om hva som kan gjøres for å bleke dem [emoji4]
 
(Sniker)

Det er ikke noe du kan gjøre selv, for ingen kremer eller ruller eller annet når ned dit de sitter, og det er faktisk arr og "hull" i hudlagene, som gjør det, og de kan ikke leges, bare skjæres vekk, eller krympes ved at huden brennes med laser.
Fargen blekner med tiden. :)
 
Back
Topp