Få nr. 2 under studier for å ha krav på permisjon og unngå få stort anderspenn

89modellen

Betatt av forumet
Trenger råd.
Er underveis i min bachelor, er halvveis.

Vi har ett barn på 4 og vurderer sterkt å prøve å få en til nå.
For å unngå få stor sprang og for å være sikker på å få støtte. Man får jo støtte som student.

Om jeg venter til jeg er ferdig kan jeg komme i situasjonen å måtte ta vakter og vikariater som ikke tilfredsstiller krav om permisjon ved graviditet.

Vi er 29 og 33 år og ikke veldig lyst til å vente til jeg kanskje er 33 med nr 2.

Men... reiser 1 time hver vei til studiestedet, er 2 ukers praksis jeg må gjennom under graviditeten. Men igjen... ikke eksamen under graviditeten, kun oppgaver og ikke så mye obligatorisk.

Føler jeg slapper mer av ved å ha to barn og kanskje må ta ringe vakter og vikariater enn å måtte jobbe slik kanskje ett år før man kan bli gravid igjen.

En annen ting jeg tenker på, vi har ikke mye familie. Mye problematikk. Så føler sønnen vår trenger søsken, så han iallefall er sikret familie om noe skjer oss og generelt.

Lurer på om noen har gjort det samme???
Man kan ta permisjon selv om barnet blir født når man bare har ett halvt år igjen???
OG om barnet blir født i eksamensperioden, kan man da ta hjemmeeksamenen som vanlig eller MÅ MAN BEGYNNE PÅ HALVÅRET PÅ NYTT?
 
Kjør på! Jeg tok 6uker med praksis + 8eksamner under graviditeten! Null problem når man ikke har bekkenløsning :)
 
Back
Topp