Få alt i orden

Høstbarnet

Lykkelig mamma til Sarah Madelen <3
Ja nå lurer jeg svært på hvordan man skal rekk å gjøre alt på disse 8 ukene som er igjen??? Føler jeg har et hus som trenger total nedvask og ikke minst gå litt bedre orden her og der, men kroppen vil altså ikke spille på lag....alt er jo bare tungt og går ekstremt tregt [emoji17][emoji26] så hva gjør dere andre for å klare å rekke over alt?
 
Jeg gjør det jeg klarer og så får samboeren ta resten. Hater å måtte be han om å gjøre ting og skulle virkelig ønske jeg klarte å gjøre alt selv, men det er bedre å mase på han enn å irritere meg over støvet :p Blir det knapt med tid får man bare droppe noe, viktigere å passe på seg selv og den lille i magen enn å vaske hus :)
 
Jeg gidder ikke stresse rett og slett.. blir det ikke klart, så blir det ikke klart.. så lenge ungen får mat, kjærlighet, klær og et sted å sove, så er jeg fornøyd :)
 
Føler det samme som deg,så vil også gjerne ha litt tips.

Tror man rett å slett må prioritere. Tenke på hva som føles viktigst å få gjort,å så ta det der i fra. Det som er nederst på listen vil da ikke være så krise om ikke blir gjort før babyen kommer.

Her om dagen fikk jeg plutselig masse energi og fikk gjort ting jeg har gått å grublet på lenge. Og det lettet MYE fra skuldrene mine. Da føltes ikke dette problemet så stort lengre,for nå har jeg ihvertfall fått gjort det.

Og så må man ikke ha så store mål tror jeg. Heller tenke at i dag skal jeg rydde igjennom den skuffen der,og være fornøyd med det. Å kommer man i gang med et annet punkt så er det en bonus. Hvis ikke ender man opp med å ikke gjøre noe,for man vet at man ikke klarer alle de tusen oppgavene man har planer om å få gjort den dagen.

Men jeg sliter som sagt selv,så ikke vet jeg altså. Jeg bare krysser fingrene for at jeg har kommet meg igjennom listen før jeg havner i fødsel. Har ikke lyst å ligge p tenke på alt som ikke har blitt gjort,jeg vil heller kose meg med baby.
 
Jeg prøver å få gjort noe de dagene jeg har fri. Som på tirsdag rydda jeg i skapene på badet. Jeg har masse igjen å gjøre med huset før han kommer. Det skal vaskes ned og ryddes og vogga må inn på soverommet. Kjelleren skal også tømmes før han kommer. Heldigvis har jeg en effektiv mann som gjør noe bare jeg maser nok. Stort sett trenger jeg ikke det en gang. Nedvaskinga lurer jeg på om jeg skal sette bort til noen som er bedre til å vaske enn meg. Det og rydding er vel hovedpri nå. Men stresser ikke.
 
Her blir det gjort det som blir gjort. Resten blir ikke gjort. Å ha det skinnende rent i huset når baby kommer kan vi bare glemme, ser ikke poenget i det heller.... :) Det skulle vært vasket over alle gulver her, men det skal jeg få til.... Også skal mannen ta taket på badet :p Mannen gjør mye, og har gjort mye helt siden jeg ble gravid. Har ikke noe problem med å spørre han om å gjøre ting, han bor jo her han også :p Ellers er det jo bare 2 år siden vi fikk nr en, så det meste er på plass fra før da vi ikke har pakket vekk så mye ;)
 
Her er vi i full gang med å rive badet og pusse opp nytt. Prøver å få gjordt det vi kan før den vesle dukker opp..blir litt nødløsninger med dusj i vaskekjelleren og stellebordet på soverommet å sånn i mellomtiden, så ikke ideelt...Men fint å komme i gang før bebis kommer da tiden etterpå lett blir hektisk med 3 små å passe på [emoji28] ellers har jeg snart funnet frem alle babysakene etter søstrene og bært det frem.. Nå gjenstår det å få alt på plass der det skal være og se om noe mangler. Så har igrunn nok å henge fingrene i, i tilegg til det vanlige husarbeidet som ikke gjør seg selv her heller..
 
Her tar vi ting som det kommer, drt viktigste er å ha babyting på plass, hvertfall klær, stelleplass og soveplass, alt annet får evt vente.
Har en samboer som jobber mye og jeg har bekkenløsning, så vi må dele på det som er å gjøre i forhold til hvem som klarer/orker mest.
Med katt i hus kan jeg også glemme å vaske ned hele leiligheta før babyen kommer, den vet uansett ikke hvordan det skal være :)
 
Her får jeg bare gjort det jeg klarer, så får sambo bidra litt på det jeg ikke klarer.
Men vi har alt vi trenger, så det er ikke krise selv om jeg personlig skulle ønske at vinduene var rene, skaper og oppbevaring var på plass, at stellerommet var oppe og gå, at gulvene var rene osv..
Men med kraftig bekkenløsning og en kvalme som har kommet tilbake og en sambo som jobber mye så vil jeg ikke mase på han.
Det blir gjort og forhåpentligvis så er det meste klart når ho kommer:)
Håper ho ikke kommer før, selvom jeg mistenker at det vil skje:p
 
Jeg startet tidlig med å organisere / rydde. Og er sååå glad for det :-D prøver å få unna én ting ila uka. Har vaskehjelp ellers, så det hjelper på ;-) Føler det er mye som gjenstår, men kommer jeg ikke i mål, så går det vel bra det også! :)
 
Gidder ikje vaske ned hele huset før baby kommer med mindre jeg plutselig får masse tid og energi. Støvsuger uansett en gang i uken, så sååå skittent er det tross alt ikke :hilarious:

Alt av babyting er kjøpt inn, det meste montert. Det som mangler nå er egentlig å få på plass en kommode på rommet hennes og så vaske klærne. Kommoden ordner vi i slutten av mnd, så vasker jeg en maskin her og der etter hva jeg får tid til :)

Mangler vi noe når hun er her så får vi dra ut på shoppings!
 
Jeg søkte på "høstvask" hos vaskehjelp, men da jeg så det kostet 10.000,- så tenkte jeg at det ikke er så nøye[emoji85].

Jeg liker å ha alt organisert, men med to små fra før og jobb så får det være som det er. Har lagt klærne til babyen i skuffen, må skaffe sengen og lekegrinden og så tenker jeg at jeg er fornøyd[emoji28].
 
Ja nå lurer jeg svært på hvordan man skal rekk å gjøre alt på disse 8 ukene som er igjen??? Føler jeg har et hus som trenger total nedvask og ikke minst gå litt bedre orden her og der, men kroppen vil altså ikke spille på lag....alt er jo bare tungt og går ekstremt tregt [emoji17][emoji26] så hva gjør dere andre for å klare å rekke over alt?
Mannen må ta mye her enn normalt... MEN... jeg må jo mase på han da, det gjøres ikke av seg selv. Kjenner til den der om at det er mye som skal gjøres, men det er som det er.
Er det noen som egentlig forventer et nistriglet hjem når man er snart høygravid eller har fått baby? Tror ikke det.
Senk skuldrene litt :) Man tar det man må og så får det være litt kaniner her og der tenker nå jeg, om man ikke har et rivjern av en samboer/familiemedlem som kan hjelpe til og har støv på hjernen. ;)
 
Min mann sier aldri nei å er veldig hjelpsom, men no er saken slik at det er jakt sesong, Så det er ikke mye han er hjemme for tida [emoji26] men det er vel som dere sier , Så lenge det viktigste er på plass så går det sikkert heilt fint, har bare liiitt vel mye støv på hjerna [emoji28] hehehe
 
Dette er min nr tre, har ikke begynt å lage til og fem uker til termin, ta det helt med ro, ting blir ferdig. Litt klær, bilstol og en plass å sove så er babyene fornøyd, gå ut fra det så blir du nok overrasket over hvor mye du rekker de tre siste ukene. Vi har mye på loftet, men ikke begynt å gjøre klart. Har også en regel om minst 3-4 maskiner med klær i helgene og minst en halvtime rydding hver kveld, rart kor fort den halvtimen gjør at huset holdes i orden. Rydd i lengden ikke i tak, gå heller en ekstra tur for å legge noe på plass enn å tenke at jeg tar det senere. Den lille er heldigvis ikke kravstor men iallfall jeg trives bedre i orden og system enn rot. Er forresten forskjell på skit og gammel sjit :happy:
 
Jeg stresser ikke med det. Jeg vet hvordan alt flyter ut i barseltiden uansett, så jeg orker ikke kave for mye. Babyen trenger bare noen armer, litt klær og pupp, resten kan vente [emoji4]

Rydder og vasker det jeg klarer altså, men orker ikke stresse [emoji4]
 
Tar litt og litt, men må også si meg enig i at babyen ikke egentlig trenger så mye klart, bortsett fra seng, bilstol, klær, evt vogn og foreldre :) Planen er at mini skal sove hos oss så lenge det blir amming, så ihvertfall 10-12 mnd, og da har vi god tid til å rydde gjeste/babyrommet. Det er malt fra før, og gjestesengen må nesten stå der siden vi får besøk fra svigers etter fødsel..
 
Gjør litt hver dag, og så pisker jeg mannen rundt Han har vært på jobbreise en mnd, så nå får han kjørt seg
 
Back
Topp