Exu

Blåveis96

Betatt av forumet
Hei! Akkurat blitt operert for en exu. Sikkert et mye stilt spørsmål men vil gjerne høre erfaringer fra folk som er aktive i forumet :) Hvis du har opplevd en exu, hvor fort ble du eventuelt gravid igjen?
 
Opererte tidlig i desember for exu, fortsatt ikke blitt gravid! Så venter enda i spenning :)
 
Ble operert feb 2016, mistet en eggleder da, holder nå på med ivf. Vi prøvde ikke på nytt før i januar 2017 og måtte diskutere mye med legen for å få sjekket gjenværende eggleder. Den er satt ut av funksjon stakkars :hilarious:
Vet det er flere her inne som har vært heldigere enn meg.
 
Operert i juli 17, fremdeles ikke gravid. Skal sies at exu var min første graviditet, og den kom etter nesten to års prøving :)

Holder nå på med IVF! Håper du kommer deg raskt tilbake etter operasjon og blir gravid kjapt.
 
Operert i juli 17, fremdeles ikke gravid. Skal sies at exu var min første graviditet, og den kom etter nesten to års prøving :)

Holder nå på med IVF! Håper du kommer deg raskt tilbake etter operasjon og blir gravid kjapt.

Så kjedelig å bli gravid etter så lang tid, så endte det i exu :( Det var også min første graviditet, ble gravid med en gang jeg sluttet på pillen så blir spennende å se om det går fort denne gangen eller om kroppen bruker lang tid
 
Ble operert feb 2016, mistet en eggleder da, holder nå på med ivf. Vi prøvde ikke på nytt før i januar 2017 og måtte diskutere mye med legen for å få sjekket gjenværende eggleder. Den er satt ut av funksjon stakkars :hilarious:
Vet det er flere her inne som har vært heldigere enn meg.

Huff, så kjedelig :( Hva mener du med satt ut av funksjon?
 
Huff, så kjedelig :( Hva mener du med satt ut av funksjon?
Den er også ødelagt, trolig på samme måte som den første var som resulterte i exu. Jeg har vært max uheldig med dem :p
 
Den er også ødelagt, trolig på samme måte som den første var som resulterte i exu. Jeg har vært max uheldig med dem :p

Så skummelt.. Tror noe av det første jeg klarte å mumle ut når jeg våknet av narkosen var om den andre egglederen så fin ut, og jeg mener å huske de sa den så helt fin ut! Blir spennende å se..
 
Så skummelt.. Tror noe av det første jeg klarte å mumle ut når jeg våknet av narkosen var om den andre egglederen så fin ut, og jeg mener å huske de sa den så helt fin ut! Blir spennende å se..
Det sa de til meg også etter operasjonen, så det skulle mye til før de sjekket den på nytt og da var jeg allerede henvist til ivf og fikk bare fler papirer med meg fordi "oi da, ja det var jo dumt at vi ikke hørte på deg tidligere" :sorry:
Mine har nok aldri vært i ok stand da.
 
Det sa de til meg også etter operasjonen, så det skulle mye til før de sjekket den på nytt og da var jeg allerede henvist til ivf og fikk bare fler papirer med meg fordi "oi da, ja det var jo dumt at vi ikke hørte på deg tidligere" :sorry:
Mine har nok aldri vært i ok stand da.

Hmm, nei det vet jeg jo ikke med mine heller med tanke på at min første graviditet ever var en exu. Men får ikke ta sorgene på forskudd, får satse på det var ren, skjær uflaks
 
Hmm, nei det vet jeg jo ikke med mine heller med tanke på at min første graviditet ever var en exu. Men får ikke ta sorgene på forskudd, får satse på det var ren, skjær uflaks
Har lært mye gjennom hele prosessen, og det viktigste er nok å stole på magefølelsen! Så hvis magefølelsen din er riktig så er jeg overbevist om at det går bra!
 
Har lært mye gjennom hele prosessen, og det viktigste er nok å stole på magefølelsen! Så hvis magefølelsen din er riktig så er jeg overbevist om at det går bra!

Godt å høre! Ja, hadde en rar magefølelse fra positiv test. Fikk liksom ikke ting helt til å stemme, den slo så sent ut positiv og hadde få symptomer i forhold til hvor langt jeg var på vei. Var nok rundt 9-10 uker når jeg ble operert, og hadde selv hatt mistanke om exu lenge før jeg fikk det bekreftet
 
Ble operert feb 2016, mistet en eggleder da, holder nå på med ivf. Vi prøvde ikke på nytt før i januar 2017 og måtte diskutere mye med legen for å få sjekket gjenværende eggleder. Den er satt ut av funksjon stakkars :hilarious:
Vet det er flere her inne som har vært heldigere enn meg.


Kan jeg spørre om hvordan du gikk frem for å få sjekket gjenværende eggleder? Vet du noe om hvor lenge vi må prøve etter exu før vi evt får hjelp?

Setter stor pris på svar :happy:
 
Kan jeg spørre om hvordan du gikk frem for å få sjekket gjenværende eggleder? Vet du noe om hvor lenge vi må prøve etter exu før vi evt får hjelp?

Setter stor pris på svar :happy:

Jeg spurte om den andre egglederen i etter jeg ble operert og da fikk jeg høre at den var åpen, men de kunne ikke si noe konkret og kunne ikke garantere at den virket. De anbefalte oss å bare bruke ivf (nå skjedde dette få måneder før IVF).

Jeg hadde også en operasjon 4 mnd før exu før å sjekke egglederene og etter endometriose, og da sa de at begge var åpne.

Men det er mange som blir gravide med bare en eggleder uten at de trenger IVF.

Har prøvd å søke å se og jeg finner bare at alle som blir gravid i egglederen så er det en kromosomfeil hos embryoet. Men jeg får ikke det helt til å stemme, på meg tror jeg det er trange eggledere ettersom vi ikke ble gravide på 2 år..

Jeg og tigerbaby (og en del andre inne på assistert forumet) representerer en del av befolkningen, men langt fra alle :)
 
Exu i mars her, mister ene egglederen, blei gravid igjen i April-men fant det kun ut fordi eg begynte å blø litt 1.5 uke etter tr. Men viste seg å være en ny sa, til tross for lav hcg-så tok det denne gangen over 1 mnd før eg fikk neg gr.test.
Men alt i alt blei gravid igjen kjapt:)
 
Kan jeg spørre om hvordan du gikk frem for å få sjekket gjenværende eggleder? Vet du noe om hvor lenge vi må prøve etter exu før vi evt får hjelp?

Setter stor pris på svar :happy:
Veldig mye styr det der. Gikk til privatklinikk for å få hjelp. Ble anbefalt ivf der, så tok jeg de papirene med til legen. Har alltid slitt med ekstreme(!!) Menssmerter og ble derfor henvist for å sjekke etter endometriose, da tok de og sjekket gjenværende eggleder samtidig. Et par dager etter ble jeg henvist til ivf.
 
Ble operert for exu slutten av februar i fjor og mars i år fikk jeg en nydelig liten gutt :)
Ble altså gravid 4 mnd etter. Syklusen hangla skikkelig en stund etterpå, men 3 pp etter satt den. Det var en HELT anna følelse den gangen. Visste innerst inne at noe ikke stemte ved exuen...
 
Jeg spurte om den andre egglederen i etter jeg ble operert og da fikk jeg høre at den var åpen, men de kunne ikke si noe konkret og kunne ikke garantere at den virket. De anbefalte oss å bare bruke ivf (nå skjedde dette få måneder før IVF).

Jeg hadde også en operasjon 4 mnd før exu før å sjekke egglederene og etter endometriose, og da sa de at begge var åpne.

Men det er mange som blir gravide med bare en eggleder uten at de trenger IVF.

Har prøvd å søke å se og jeg finner bare at alle som blir gravid i egglederen så er det en kromosomfeil hos embryoet. Men jeg får ikke det helt til å stemme, på meg tror jeg det er trange eggledere ettersom vi ikke ble gravide på 2 år..

Jeg og tigerbaby (og en del andre inne på assistert forumet) representerer en del av befolkningen, men langt fra alle :)


Jeg spurte også etter hvordan det stod til med den gjenværende egglederen og fikk til svar at den var kjempe fin så ingen problemer for å bli gravid med kun den ene. Men vet liksom ikke helt om jeg stoler på det.

Har ikke gått sååå lenge siden jeg opererte (desember 17) men allikevel så blir jeg stressa for om det kanskje kan være noe feil med den gjenværende siden tanta alltid dukker opp :( prøvde i 1,5 år før spiren som endte i exu satt så det er litt kjipt.
 
Back
Topp