Etternavnet til mor eller far?

Far sitt etternavn holder for min del. Mye mulig jeg søker om å bytte selv også, da vi ikke har planer om å gifte oss :)
 
Her blir det pappaens etternavn. Pappaen syns vi skal bruke begge da, men jeg syns det blir litt mye med to etternavn. Jeg hadde selv annet etternavn enn min mamma, men jeg var like mye mammas datter fordeom [emoji6]
 
Jeg hadde mellomnavn etter min mor (uvanlig navn) og etternavn etter min far (veldig vanlig navn) mannen hadde kun et etternavn (ganske uvanlig navn).
Da vi gifta oss tok vi begge mitt mellomnavn og hans etternavn, så barna våre heter det samme som oss begge. :happy:
 
Her blir det far sitt, selv om jeg ønsker at de skal ha mitt også, da det ikke er så vanlig å hete det her jeg bor. Men kombinasjonen er dårlig, så blir nok bare hans etternavn
 
Vi giftet oss i fjor og nå som vi får en tredjeperson inn vil vi at alle skal ha samme etternavn. Vi smelte dem sammen med bindestrek mellom.
 
Måtte sjekke hvor mange som heter mitt og samboer sitt navn. Ca 20.000stk som har det samme som meg, og ca 2.000stk som har samme som samboer. Så da gjorde det det enda lettere å bare bruke samboer sitt [emoji6]
 
Fars, for det byttet jeg til etter vi giftet oss da poden var ett år. :)
 
Mitt etternavn er ikke norsk og det er litt styr å forklare hvordan det skal skrives og uttales. Så jeg var ikke så gira på at barna våre skulle få det. Pappaen har et fint etternavn :) Men han overtalte meg og nå har gutten vår fått mitt etternavn som mellom navn (og jenta i magen får nok også det). Min farfar hadde også likt det tror jeg, han ville så gjerne at navnet skulle videreføres ;)
 
Her blir det kun far sitt, men det har jo jeg også tatt når vi giftet oss så alle heter det samme :) Hadde et sjeldent etternavn men nå har jeg et kjempevanlig og liker det bedre ;p Faren min er skuffet over at navnet derfra ikke går videre men blir for mye og langt og 'tungt' med begge to..
 
Mitt mellomnavn som etternavn (jeg skal bytte til det samme) og fars mellomnavn som mellomnavn :)
 
Vi ønsker begge vårt eget som etternavn. Jeg ønsker det fordi datteren min fra tidligere forhold også har det. Mannen vil ha sitt fordi hans to gutter har det. Blir nok han som vinner denne gangen, fordi jeg må innrømme at det er det som klinger best. Selvom han har et av norges vanligste etternavn.... Så da blir det ulikt etternavn på jentene og guttene i huset. Det er jo faktisk tradisjon i endel andre land :joyful:
 
Vanskelig.... jeg liker mitt etternavn og sambo liker sitt etternavn.
Mitt deler jeg med kun 35 andre i Norge, mens sambos deles av ca. 2000 andre.
Kunne tenkt meg å hatt mitt som mellomnavn og hans til etternavn, men det klinger skikkelig dårlig. Bedre andre veien, men veldig veldig rart det også... [emoji15]
Såååå..... Blir vanskelig å velge. Får ta den kampen når barna popper ut [emoji6]
 
Jentene har begges etternavn, satser på at Lillebror også skal ha begges etternavn :)
 
Vi er gift og har derfor samme etternavn.... så barna har selvfølgelig også det.. :p
 
Hos oss blir det samme etternavn som hos begge. Vi er gift, og jeg har tatt hans navn, så da blir ikke valget så vanskelig :)
 
Back
Topp