Etternavnet til mor eller far?

M

Moderator Amalie

Guest
Får barnet etternavnet til en av dere, hvems i tilfelle, eller vil det få begge deres etternavn? :)
 
Hadde blott så langt med begges etternavn. Får pappaen sitt etternavn som sitt etternavn, og mitt som mellomnavn.
 
Nr 1 fikk bare pappan sitt. Noe vi kommer til å endre på. Vi venter nå nr 2 og vil gjerne føre mitt etternavn videre, da det er noe "sjeldent". Så blir nok til at de får begges :)
 
Får pappaen sitt [emoji5]
 
Får vel faren sitt, mitt som mellomnavn.
Jeg vil egentlig bruke mitt som etternavn, men faren driver og griner seg til å få vilja si :D

Vi er under 20 som har mitt etternavn, og under 80 som har typens, så ingen av de er direkte vanlige.
 
Last edited:
Barna våre har fått begge sitt etternavn med bindestrek. Jeg har ett sjeldent etternavn og gubben har ett vanlig.
 
Begge, men mitt som sluttnavn pga endingen i navnet passer bedre :)
 
Last edited:
Kun pappaens. Jeg er ikke så glad i mitt eget xD
 
Jeg har mellomnavn og etternavn etter begge mine foreldre, så mini fikk mitt etternavn som mellomnavn og far sitt som etternavn. Ble i den rekkefølgen fordi det høres bedre ut. Når samboeren og jeg gifter oss kommer vi begge til å ta samme mellom/etternavn som det mini har. Synes det er koselig at vi alle heter det samme :)
 
Barnet har fars etternavn som etternavn og mitt mellomnavn som mellomnavn da mitt mellomnavn er sjeldent xsmile3
 
Her har allerede Pappaen to barn fra tidligere ekteskap som kun har hans etternavn. Så når vi da fikk vår tulle nå så ble mitt etternavn hennes mellomnavn, da jeg ønsket at hun skulle ha noe likt som meg også.
At ikke Pappaen og barna hans heter det samme, og jeg noe annet..
 
Back
Topp