Etternavn

Har planer om å gifte oss med tida og jeg kommer kun til å bruke hans etternavn videre når vi blir gift. Så Mini får kun hans etternavn:)
 
Vi er gift, og begge har beholdt båre navn. Barna har hans etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn.

Mammaen og pappaen min hadde det på samme måte og det var viktig for meg at jeg beholdt navnet og at mine barn fikk det.

Mannen har alltid tatt det greit, men familien hans syns nok det er litt rart. Moren kommenterer ofte nå med nr tre at hun syns den burde få deres. Men de skal ha det samme, så det skjer ikke!
 
Vi er gift, og begge har beholdt båre navn. Barna har hans etternavn som mellomnavn og mitt som etternavn.

Mammaen og pappaen min hadde det på samme måte og det var viktig for meg at jeg beholdt navnet og at mine barn fikk det.

Mannen har alltid tatt det greit, men familien hans syns nok det er litt rart. Moren kommenterer ofte nå med nr tre at hun syns den burde få deres. Men de skal ha det samme, så det skjer ikke!

Ja. Akkurat samboeren min synes det er helt greit å ta mitt etternavn da det har større betydning for meg og vi har mye større tilknytning til min familie. Men regner med stor reaksjon fra hans foreldra da de er mer tradisjonelle i forhold til at de ser helst at mannens navn føres videre
 
Ikke gift, så her blir det mitt som etternavn og hans som mellomnavn. Merka spesielt faren han stussa litt når vi fortalte det, men nå er mitt et etternavn veldig få i norge har, sammenligna med hans navn. Så var viktig for meg å få bruke det videre :)
 
Back
Topp