Etternavn til babyen...

Hvem sitt etternavn får babyen?

  • Bare farens etternavn

  • Bare moras etternavn

  • Begges etternavn

  • Annet alternativ (utdyp)


Results are only viewable after voting.

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Dere som har forskjellige etternavn med barnefaren. Hvilken løsning går dere for når det gjelder barnets etternavn? Svat i spørreundersøkelse for å lage oversikt.
 
Det blir bare mitt etternavn her, sånn som på storesøster. Rett og slett fordi hans navn er veldig vanlig, mens mitt er et gårdsnavn som sier noe om hvor deler av slekta kommer fra.
 
Svarte annet alternativ, men kunne kanskje svart mitt eller begges. Saken er at storesøster har mitt til mellomnavn og hans sist (som da er det tellende etternavnet), og at jeg har litt lyst til å gjøre det omvendt denne gangen. Men venter til babyen kommer og har fått fornavn (vet ikke kjønn), før vi bestemmer oss. :)
 
Vår får hans etternavn da mitt er supervanlig og kjedelig, og hans er fint og sjeldent [emoji5] men hun får mitt mellomnavn (Marie, jeg har dobbeltnavn), også mangler vi bare å bli enige om fornavn [emoji5]
 
Hos oss har storebror mitt som mellomnavn og pappan sitt til etternavn. Blir det samme til lillesøster :)
 
Får ikke opp noen spørreundersøkelse [emoji28]

Her fikk førstemann barnefar sitt etternavn, så det kommer dette barnet til å få også. Selv har jeg to etternavn(mellomnavn og etternavn da) og det har jeg egentlig aldri likt. Så ville ikke at barna våre skulle ha det.
 
Vi er gifte, men jeg beholdt mitt etternavn. Barna skal ha bare papaens etternavn da dette er tradisjonelt. Nok med at jeg ikke tok hans etternavn :)
 
Har begge sitt
 
Kommer til å bruke både mitt etternavn og pappaen sitt. Jeg har opplevd å komme til utlandet med min eldste, som den gang bare hadde pappaen sitt etternavn, og hun ble trukket til siden og spurt om jeg var hennes mor. Det ble sjekket siden vi ikke hadde samme etternavn. Så hun måtte bekrefte ovenfor sikkerhetsvaktene at jeg var moren hennes. Derfor blir det begge navn. De andre barna har nå fått både mitt og far sitt navn nå..så for sikkerhets skyld
 
Mitt mellomnavn og hans etternavn. Nå er riktignok vi gift, så han får samme etternavn som meg. Hadde vi ikke vært gift ville han fortsatt hatt samme navn. Jeg har et samisk mellomnavn, så veldig viktig for meg å beholde og videreføre det :)
 
Her blir det begges etternavn, men hva som blir først og sist vet vi ikke enda :p Funderer på bindestrek kanskje... Stakkars gutt :eek:
 
Mitt som etternavn og pappaen sitt som mellomnavn. Og vi skal hete det samme når vi skal gifte oss en gang i fremtiden ;)
 
Vi er gift, og jeg har tatt hans etternavn da det er uvanlig og sjeldent i norge. Han er halvt norsk og halvt marokansk. Mitt er kjedelig og typisk vanlig norsk :p
 
Her blir det mitt etternavn siden det er fredet(er rundt 100 i Norge med det navnet) og mannen har et typisk kjedelig etternavn[emoji4]
 
Mitt mellomnavn og fars etternavn :)
 
Jeg ville gjerne at han skulle ha mitt etternavn som fornavn, siden han får fars etternavn. Det ble ikke sånn, så han får bare fars etternavn, med to veldig fine fornavn. :)
 
Back
Topp